10/20/2015

♪ နည္းပညာေဝါဟာရ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ သိျမင္နားလည္မႈမ်ား ♫


၂၀ ရာစုႏွစ္အတြင္း သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ တိုးတက္မႈႏႈန္းထား ျမင့္မားလွသလို ၂၁ ရာစုႏွစ္ရဲ႕ ပထမဆယ္စုႏွစ္ေတြမွာလည္း ဆန္းသစ္ တီထြင္မႈ ပိုမိုမ်ားျပားလာတာကို
ေတြ႕ခဲ့ၾကရတယ္။ သိပၸံနဲ႔ နည္းပညာ နယ္ပယ္မွာ ေခၚေဝၚသံုးစြဲတဲ့ ေဝါဟာရေတြကလည္း တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ပိုမို မ်ားျပားလာတာကို ေတြ႕ၾကရတယ္။ အသံုးျပဳၾကရတဲ့ နည္းပညာ အေပၚ မူလအေျခခံကုတ္မ်ားနဲ႔ ေျပာဆို သံုးႏႈန္းၾကတဲ့ ေဝါဟာရမ်ားရွိသလို အမွန္တကယ္ လက္ေတြ႕ အသံုးခ်ခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ သတ္မွတ္ ေျပာဆိုလိုက္တဲ့  ေဝါဟာရနဲ႔ အမည္မ်ားလည္း ရွိေနၾကတယ္။ တီထြင္ဖန္တီးၾကတဲ့ သိပၸံပညာရွင္ေတြ၊ သုေတသနပညာရွင္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာနဲ႔ နည္းပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႔
ေခၚေဝၚသံုးစြဲၾကတဲ့ ေဝါဟာရမ်ားအေပၚ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ အထိ နားလည္ အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ျဖစ္ၾကေပမယ့္၊ နည္းပညာ အသံုးခ်ကိရိယာ ပစၥည္းကို ဝယ္ယူအသံုးျပဳၾကသူေတြ အေနနဲ႔ အဓိပၸာယ္ျပည့္စံုစြာ  သိရွိႏုိင္ဖို႔ ခက္ခဲၾကတယ္။ စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာသူမ်ားသာ သိရွိၾကမွာ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္လိုပင္ ျဖစ္ျဖစ္ အေသးစိတ္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္
ေတြ နားမလည္တဲ့တုိင္ ဝယ္ယူ သံုးစြဲသူေတြအေနနဲ႔ ဝယ္ယူ အသံုးျပဳၾကမယ့္ ပစၥည္းကိရိယာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သိျမင္နားလည္မႈ (awareness) မ်ားသိရွိဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီလို ကိစၥရပ္ေတြအတြက္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံနဲ႔ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံအပါ အဝင္ နည္းပညာ ပစၥည္းမ်ား ထုတ္မႈျပဳလုပ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာပင္ သိျမင္နားလည္မႈအတြက္ ပထမ
ဆံုး အေလးေပး ေဆာင္ရြက္ၾကေလ့ ရွိတယ္။ ေနာင္ နယ္ေျမေဒသ ဆုိင္ရာ နည္းပညာ သိျမင္နားလည္မႈေန႔ (Technology Awareness Day) မ်ားပင္ က်င္းပေလ့ရွိၾက တယ္။ ဥပမာ အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွာ Regional Technology Awareness Day က်င္းပၿပီးစီးခဲ့တာ ၂၆ ႀကိမ္ ရွိခဲ့ပါၿပီ။ လာမယ့္ ဒီဇင္ဘာ လမွာ ၂၇ ႀကိမ္ေျမာက္ က်င္းပၾကမယ္လို႔လည္း သိၾကရတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းေတြနဲ႔ ပညာသင္ ဌာနႀကီးေတြမွာ စု႐ံုးက်င္းပၾကတယ္။
သတင္းနဲ႔ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာ (ICT) ေခတ္အေနနဲ႔ သတင္းနည္းပညာ အတြက္ အသံုးခ်တဲ့ ဟာ့ဒ္ဝဲ၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲအပါအဝင္ ပစၥည္း ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သံုး ကိရိယာေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာကို အေျခခံထားတဲ့ မိုဘိုင္း ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္သံုး ကိရိယာေတြ အျပင္ ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ ပစၥည္းကိရိယာမ်ားအတြက္ သိျမင္နားလည္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ေခၚေဝၚ
သံုးႏႈန္းၾကတဲ့ ေဝါဟာရေတြ သိထားရတယ္။ နည္းပညာေတြအေၾကာင္းကို ႏုိင္ငံအမ်ားစုက မိမိတို႔ဘာသာ စကားနဲ႔ ျပန္ဆိုၾကေပမယ့္ အမ်ားစုက ေမြးစားစကားလံုးျဖစ္တဲ့ အ သံထြက္ကိုယူကာ ေျပာဆိုေခၚေဝၚ သတ္မွတ္မႈေတြ ျပဳၾကတယ္။
အေခၚအေဝၚေတြ အမည္နာမေတြကို ဘယ္လိုပင္ ေခၚဆိုၾကေပမယ့္ ကုိယ္အသံုးျပဳေနတဲ့ နည္းပညာ ဒါမွမဟုတ္ နည္းပညာသံုး ပစၥည္းမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သိျမင္
နားလည္မႈ (Awareness) ေတာ့ ရွိမွ ျဖစ္ပါမယ္။ ထိပ္တန္း စာရင္းဝင္ ထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီအမ်ားစုကေတာ့ မိမိတို႔ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်တဲ့ ပစၥည္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဝယ္
ယူ အသံုးျပဳသူေတြ အတြက္ လမ္းၫႊန္ေတြ၊ အေသးစိတ္ အၫႊန္းေတြ ေဖာ္ျပေလ့ရွိတယ္။ ဝယ္ယူအသံုးျပဳသူမ်ား အေနနဲ႔ ဒီလို အၫႊန္းေတြ မိတ္ဆက္ ေျပာၾကားခ်က္ေတြ ဖတ္႐ႈေလ့လာပါက လံုေလာက္တဲ့ သိျမင္နားလည္မႈေတြ ရရွိသြားႏုိင္တယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေလာက္ အေမွာင္ခ်ထားတဲ့ လိုက္ကာေတြ၊ အကန္႔အသတ္အတား အဆီးေတြနဲ႔ ေနလာခဲ့ရတ့ဲအတြက္ ပညာေရးဆုိင္ရာမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ အတတ္ပညာပိုင္း ဆုိင္ရာမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ကမ႓ာ့ႏုိင္ငံမ်ားနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္းဖို႔ အခက္အခဲေတြ ရွိခဲ့ရသလို ပတ္ဝန္းက်င္ႏုိင္ငံမ်ားရဲ႕ ေနာက္က လိုက္ေနရတဲ့ အေျခအေနေတြ ရွိ ခဲ့တယ္။
၂၁ ရာစုႏွစ္ရဲ႕ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုအလြန္မွာေတာ့ အေတာ္အ သင့္သိျမင္နားလည္မႈအတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြ ရွိလာတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ပီပီျပင္ျပင္ သိၾက ရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး မရွိၾကေသးေပ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္က ပညာသင္ၾကားဆဲ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ သင္ဖို႔ ႀကိဳးစား တိုက္တြန္းတဲ့မိဘေတြ ရွိတယ္။ ကေလးဘယ္သြားလဲလို႔ ေမးတဲ့
အခါ ကြန္ပ်ဴတာသြား သင္ေနတယ္လို႔ ျပန္ေျဖေလ့ ရွိၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီကေလးေတြက ကြန္ပ်ဴတာကို ဘယ္လိုဖြင့္ပိတ္ရတယ္။ စာစီစာ႐ိုက္ ဘယ္လို လုပ္ရမယ္ ဆိုတာကို သင္တာျဖစ္တယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ ပညာသင္ၾကားၾကတာ မဟုတ္ေပ။ ေနာက္ ၅ ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ဒီလို သင္တန္းမ်ဳိးကို အေျခခံကြန္ပ်ဴတာသင္တန္း (Computer Basic Training) လို႔ ေခၚေဝၚၾကတယ္။
အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ၾကည့္လု႔ိရဖို႔နဲ႔ အီးေမးလ္ အပုိ႔အယူကိုပင္ သင္တန္းခေပးၿပီး တက္ယူၾကတဲ့ အေျခအေနေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အစိုးရ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ  မာလ္ဒီမီဒီ
ယာအခန္းေတြ ဖြင့္တယ္ဆိုတဲ့ ေခတ္ကာလေလးေတြလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၂ ႏွစ္ေလာက္က ရွိခဲ့တယ္။
ဒီေနရာမွာ ေဝါဟာရ အေခၚ အေဝၚနည္းနည္း သိသူေတြက လံုးဝမသိသူေတြ အေပၚ ခြာစား ညႇစ္စားၾကတာလို႔ ႐ႈျမင္မယ္ဆိုရင္ပင္ အျပစ္ေျပာဖို႔ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကို ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ကတည္းက မိန္းဖရိန္အဆင့္ဝင္ ကြန္ပ်ဴတာႀကီး လိႈင္တကၠသိုလ္ ပရ​ဝဏ္အတြင္းေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ကတည္းက ကြန္ပ်ဴတာ သိပၸံဘြဲ႕၊ မဟာသိပၸံဘြဲ႕နဲ႔ ဒီပလိုမာ သင္တန္းေတြ ပို႔ခ်တဲ့ ပညာသင္ဌာနႀကီး ရွိလာခဲ့တယ္။ ဒါကို Universities's Computer Centre (UCC) လို႔ ေခၚတြင္ေစတယ္။ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္မွာ မီနီကြန္ပ်ဴ တာေတြ ထပ္မံေရာက္ ရွိလာခဲ့ၿပီး ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ တစ္ကိုယ္ေရသံုး အဆင့္ဝင္ မိုက္က႐ိုကြန္ပ်ဴတာေတြ ပါရွိလာခဲ့ကာ ပီျပင္တဲ့ ကြန္ပ်ဴ တာ ပညာသင္ဌာနႀကီး အျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္
ေရာက္တဲ့ အခါ Institute of Computer Science and Technology (ICST) ဆိုတဲ့ အမည္ ေျပာင္းခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာေတာ့ University of Computer Studies (Yangon) လို႔ ထပ္ၿပီး အမည္ေျပာင္းသြားတယ္။ ဒီလို ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားတဲ့ ေက်ာင္းဆင္းေတြက ဆရာအေနနဲ႔ သီးျခား ပုဂၢလိက ကြန္ပ်ဴတာ ေက်ာင္းေတြ ေပၚေပါက္လာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။
 ကြန္ပ်ဴတာပညာသင္ၾကား တတ္ေျမာက္သူေတြ အေနနဲ႔ ကြန္ ပ်ဴတာေတြကို အသံုးခ်ဖုိ႔အခြင့္အ လမ္းေတြ ရွိလာတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သံုး ကိရိယာပစၥည္းမ်ားကို အသံုးခ်ခြင့္ရၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္စနစ္ေတြရဲ႕ မပီျပင္မႈေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဴတာပညာ သင္ၾကားခြင့္ရၿပီး ရာႏႈန္းျပည့္ သိရွိနားလည္ခြင့္ရၾကသူ အေတာ္နည္းပါးခဲ့တယ္။ ရာႏႈန္းျပည့္သိရွိ နား
လည္ဖို႔ ကုိယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ ႀကိဳးစားၾကသူေတြ အခုအခါ လုပ္ငန္းရွင္၊ ပညာရွင္အဆင့္ေတြကိုရခဲ့ၾကတယ္။ တက္ေရာက္ သင္ၾကားခြင့္ရခဲ့ၾကတဲ့ အေရအတြက္နဲ႔ ႏိႈင္းစာရင္ အလြန္နည္းပါးတဲ့ ရာခုိင္ ႏႈန္းအဆင့္သာ ရွိခဲ့တယ္။
ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ ကြန္ပ်ဴတာ ဝယ္ယူ အသံုးျပဳမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ ထားသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကြန္ပ်ဴတာစနစ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ awareness ေတြမရွိၾကတာ ေတြ႕ေနၾကရဆဲ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္လုပ္ငန္းမွာ အသံုးခ်ဖို႔ ဘယ္လို အေသးစိတ္ စာရင္းရွိတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ ကို ဝယ္ရမယ္ဆိုတာ နားမလည္ ေသးတဲ့သူေတြ ရွိေနၾကေသးတယ္။
ကြန္ပ်ဴတာ ဝယ္ယူသူအတြက္ ရႏုိင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Warranty ရဲ႕ တန္ဖိုးကို နားလည္ႏုိင္ၾကေသးသလို ေဆာ့ဖ္ဝဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး genuine ရဲ႕ တန္ဖိုး ကို မသိရွိၾကေသးေပ။
ဝယ္ယူတဲ့ အခါ ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာတာ တစ္ခုကိုသာ ဦးစားေပးေနၾကဆဲ ျဖစ္တယ္။ နည္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္သမွ် သိျမင္နားလည္မႈရွိမယ္ဆိုရင္ နည္း ပညာသံုး ပစၥည္းမ်ားရဲ႕ အသံုးဝင္
ပံုနဲ႔ မိမိ အတြက္ ဘယ္လို အရည္ အေသြးအဆင့္က အေရးပါတယ္ ဆိုတာကိုလည္း နားလည္ သိရွိၿပီး ျဖစ္ေနၾကပါလိမ့္မယ္။
တကယ္နည္းပညာ ထြန္းကားတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးေတြမွာပင္ Technology awareness ကို အေလးထားၿပီး ေက်ာင္းေတြ၊ ႐ံုးေတြ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ပညာေပး  မွ်ေဝ မႈေတြ၊ ႏိႈးေဆာ္ အသိေပးမႈေတြ လုပ္ေနေသးရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံလို စမ္းတဝါးဝါး လႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း စည္း႐ံုးမႈေတြ ရွိသင့္ပါတယ္။ Awareness မွ်ေဝမႈအ တြက္ သင္ၾကားမွ်ေဝသူတို႔က
လည္း လာေရာက္ သင္ၾကား ေလ့လာမႈမ်ားကို သိလြယ္ျမင္လြယ္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားကို အသံုးခ်သင့္ပါတယ္။ လာေရာက္သင္ၾကား ေလ့လာသူေတြ နားမလည္ ေလာက္တဲ့
စကားလံုးႀကီးေတြနဲ႔ ဟိတ္ဟန္လုပ္ေျပာၾကားေနတဲ့ အက်င့္မ်ဳိးကိုလည္း စြန္႔လႊတ္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပေပးလိုက္ရပါတယ္။

Credit to ==> Internet Journal

<<< ေအာက္မွာ Click တစ္ခ်က္ေလာက္ႏွိပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကကူညီရာေရာက္ပါတယ္။ >>>
 




www.pyaephyo.com