9/24/2015

♪ အမ်ားႏွင့္မတူေသာမိုဘိုင္းဂိမ္းကုမၸဏီ (သို႔) COC ဖန္တီးရွင္ Supercell ♫



မိုဘုိင္းဂိမ္းအမ်ိဳးအစား ၃ မ်ိုးျဖင့္ ၿပီးခဲ့ေသာ ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြ င္းSupercell ကုမၸဏီမွ ရွာေဖြႏုိင္ခဲ့ေသာစုစုေပါင္း၀င္ေငြပမာဏမွာ ယူ႐ိုေငြ ၁ ဒသမ ၅၅ ဘီလီယံအထိပင္ရွိခဲ့သည္။Supercell ဆုိသည္မွာ အျခားမဟုတ္။ ယေန႔ျမန္မာ့မိုဘိုင္းဂိမ္းနယ္ပယ္ႏွင့္ ကမၻာတြင္ေခတ္အစားဆံုးျဖစ္ေနသည့္ COC(Clash of Clans) ကို ထုတ္လုပ္ဖန္တီးခဲ့ေသာ ဖင္လန္အေျခစိုက္မုိဘိုင္းႏွင့္ဗီဒီယိုဂိမ္း ကုမၸဏီပင္ျဖစ္၏ ။Supercell သည္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ နာမည္ေက်ာ္ Clash of Clans ဂိမ္းအျပင္ Hay Day ႏွင့္ Boom Beach ဂိမ္းမ်ားကို iOSႏွင့္ Android စနစ္သံုးမိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ားတြင္ ေဆာ့ ကစားႏုိင္ရန္ဖန္တီးထုတ္လုပ္ေပးထားၿပီး ေဆာ့ဖ္၀ဲလ္ ေရာင္းခ်ျခင္းႏွင့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားမွတဆင့္ အခြန္ မေဆာင္မီအျမတ္ေငြယူ႐ို ၅၁၅ သန္းအထိ ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

Supercell အေနျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၁၃-၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကပင္ စုစုေပါင္း၀င္ေငြ ယူ႐ို ၅၁၉ သန္း၊ အျမတ္ေငြအျဖစ္ ယူ႐ို ၂၄၂ ဒသမ ၂ သန္းသာရရွိခဲ့ ရာ တစ္ႏွစ္အတြင္း ၀င္ေငြ ၃ ဆအထိပိုမိုရွာေဖြႏုိင္ခဲ့ သည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ကမၻာေက်ာ္Forbesမဂၢဇင္းႀကီးကမူ မထင္မရွားဂိမ္းကုမၸဏီငယ္ေလးဘ၀မွ ကမၻာ့ အေအာင္ျမင္ဆံုး မုိဘိုင္းဂိမ္းဖန္တီးသူဘ၀သုိ႔ တက္ေရာက္လာႏုိင္ခဲ့ေသာSupercell အား သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ တိုးတက္မႈအျမန္ဆံုးဂိမ္းကုမၸဏီဟု တင္စားေဖာ္ျပခဲ့သလို Wall Street ဂ်ာနယ္မွေဖာ္ျပခဲ့ေသာေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္တြင္လည္း သုညဘ၀မွစတင္ခဲ့ကာ ၃ ႏွစ္အေတာ အတြင္း ေဒၚလာ ၃ ဘီလီယံအထိ ရွာေဖြႏိုင္ခဲ့ေသာစြန္႔ဦးတီထြင္ နည္းပညာအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု အျဖစ္ ေခါင္းစဥ္တပ္ခဲ့ေသးသည္။ COC မိုဘိုင္းဂိမ္းႏွင့္အတူ ေစ်းကြက္အတြင္းေပါက္သြားခဲ့သည့္ Supercell ၏ထူးျခားခ်က္တစ္ခုလည္းရွိထားေသးသည္။ ယင္းထူး ျခားခ်က္ကေတာ့ စီးပြားေရး အရေအာင္ျမင္သေလာက္ ၀န္ထမ္းအင္အားကို မ်ားျပားစြာမတိုးခ်ဲ႕ခဲ့ျခင္းပင္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က အရည္ အေသြးျပည့္၀န္ထမ္း ၁၃၈ ဦးရွိထားခဲ့ရာမွ တဟုန္ထိုးေအာင္ျမင္လာခဲ့ေသာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အေရာက္တြင္ လည္း ၀န္ထမ္းဦးေရတစ္ဒါဇင္မွ်သာ ထပ္မံေခၚယူခဲ့သည့္အခ်က္က အံ့ၾသစရာျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားျဖင့္ Supercell ေမြးဖြားျခင္း
=============================
Supercell ကုမၸဏီကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇြန္လတြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဖင္လန္ႏုိင္ငံ၊ နစ္တီကမ္ပူၿမိဳ႕ေလးရွိ သားသားနားနားမရွိလွေသာတိုက္ ခန္းေလးထဲတြင္ စတင္ေမြးဖြားခဲ့ေသာ Supercell သည္ တကယ့္ကိုသုညဘ၀ျဖင့္စတင္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ရွိနည္းပညာကုမၸဏီတုိ႔စုေ၀းရာ ဆီလြန္ကြန္ေတာင္ၾကား ႏွင့္ေတာ့ မိုးႏွင့္ေျမပမာအဆင့္အတန္းခ်င္း ကြာျခားလြန္းလွသည္။ သို႔ေသာ္ ပူးတြဲတည္ေထာင္သူမ်ားျဖစ္ၾကေသာ Petteri Kopenen ႏွင့္ Ilkka Paananen တုိ႔၏ ရင္ထဲမွာေတာ့ ျပင္းထန္ခိုင္မာေသာယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္အတူ ဗီဒီယိုဂိမ္းကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးစိတ္မ်ား အျပည့္အ၀ရွိ ထားခ့ဲၾကေလသည္။ ထိုစဥ္ကအေျခအေနႏွင့္ပတ္သက္၍ တည္ေထာင္သူ Petteri Koponen က ““ျပဴတင္းေပါက္နည္းနည္းသာရွိတဲ့ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အိပ္မက္ေတြကို စတင္ခဲ့ၾက တာပါ။ အလုပ္လုပ္မယ့္လူတိုင္းအတြက္ ထိုင္စရာခံုေတာင္ အလံုအေလာက္မရွိခဲ့ပါဘူး”” ဟု ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခဲ့သည္။ အလားတူပင္ လက္ရွိ Supercell စီအီးအုိအျဖစ္တာ၀န္ယူေနသည့္ အသက္ ၃၄ ႏွစ္အရြယ္ Ilkka Paananen သည္လည္း အလုပ္လုပ္စရာစားပြဲခံုမရွိသျဖင့္ ကတ္ထူစကၠဴပံုးခြံတစ္ခုေပၚတြင္ ကြန္ပ်ဴတာကိုတင္ၿပီး ကုမၸဏီအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားေရးဆြဲခဲ့ရသည္ဟုဆို သည္။ ကုမ္ၸဏီအတြက္ မတည္ေငြမ်ားမွာလည္း ဖင္လန္အစိုးရက နည္းပညာလုပ္ငန္းမ်ားအားေငြေခ်းရန္ ဖြဲ႕စည္းေပးထားသည့္ Tekes အဖြဲ႕ထံမွရရွိသည့္ေခ်းေငြမ်ားသာ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။


Supercell ၏လက္ရွိစီအီးအိုအျဖစ္ တာ၀န္ယူေနေသာ Ilkka Paananen ကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအထိ စြဲစြဲၿမဲၿမဲကစားၾကမည့္ အေကာင္းဆံုးဂိမ္းမ်ားကိုဖန္တီးရန္သာ ၎င္းတို႔ အဖြဲ႕ဆႏ္ၵရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ေငြေၾကး အက်ိဳးအျမတ္ကိုမေမွ်ာ္ကိုးဘဲ ၀ါသနာကိုအရင္းခံ၍တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဂိမ္းကုမ္ၸဏီတစ္ခုပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိခဲ့သည္။ ““ဗီဒီယိုဂိမ္း၊ ဒါမွမဟုတ္ မိုဘိုုင္းဂိမ္းနယ္ပယ္မွာေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေငြကို ဘယ္လုိရေအာင္ရွာမလဲဆိုတဲ့အေတြးကို ရပ္တန္႔ပစ္ဖို႔လိုပါတယ္””ဟူေသာ မွတ္ခ်က္မွာ မီဒီယာ မ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆံုတိုင္း႕Ilkka Paananen ေျပာေလ့ရွိေသာစကားတစ္ခြန္းပင္။

ဂိမ္း ၃ မ်ိဳးျဖင့္ ထိပ္တန္းေရာက္လာခဲ့ေသာSupercell
===================================
လက္ရွိတြင္ ကမၻာ့အေအာင္ျမင္ဆံုးမိုဘိုင္းဂိမ္းကုမၸဏီအျဖစ္ ရပ္တည္ေနေသာSupercell ၏စီးပြားေရး လမ္းေၾကာင္းကလည္း ၿပိဳင္ဘက္မ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ ႐ိုးရွင္းပါသည္။ ၎င္းတို႔အေနျဖင့္ ဂိမ္းကစားရန္လိုအပ္သည့္ မိုဘိုင္းေဆာ့ဖ္၀ဲလ္မ်ားကို အခမခဲ့ျဖန္႔ေ၀ေပးထားသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ Supercell သည္ ဂိမ္းေဆာ့ဖ္၀ဲေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးအျမတ္ေမွ်ာ္မွန္းေသာကုမၸဏီမဟုတ္ေပ။ ၎င္းတို႔၏အဓိက၀င္ေငြမွာ ဂိမ္မာမ်ားအတြက္ ဂိမ္းတိုးတက္မႈဆုိင္ရာအေထာက္အကူျပဳအခြင့္ အလမ္းမ်ားကို နည္းလမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖင့္ ေရာင္းခ်ရာမွရရွိလာေသာအက်ိဳးအျမတ္ႏွင့္ အျခားေၾကာ္ျငာ၀င္ေငြမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ သက္တမ္း ၅ ႏွစ္ခန္႔ရွိၿပီျဖစ္ေသာSupercell ၏သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဗီဒီယိုဂိမ္းႏွင့္မိုဘိုင္းမ်ားစြာကို ထုတ္လုပ္ခဲ့ ဖူးေသာ္လည္း လက္ရွိေစ်းကြက္ႏွင့္ဂိမ္မာမ်ားအၾကား အေအာင္ျမင္ဆံုးဟုေခၚရမည့္ ဂိမ္း ၃ မ်ိဳးကိုသာ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ခဲ့သည္။ အားလံုးသိရွိရင္းႏွီးၿပီးသား Clash of Clans အျပင္ Hay Day ႏွင့္Boom Beach ဂိမ္းမ်ားျဖင့္လည္း Supercellတို႔ေအာင္ျမင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ Clash of Clans ႏွင့္ Hay Dayတို႔ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က စတင္ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ၿပီး Boom Beach ဂိမ္းကိုမူ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ မတ္လမွသာစတင္မိတ္ဆက္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။


Supercell ၏ေနာက္ထပ္ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက မထင္မရွားဘ၀မွေအာင္ျမင္လာခဲ့ ခ်ိိန္တြင္လည္း နာမည္ေက်ာ္ဗီဒီယိုဂိမ္းကုမၸဏီႀကီးအျဖစ္သို႔ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း မရွိဘဲ Tablet ကဲ့သုိ႔မိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ား အေပၚသာ အဓိကပစ္မွတ္ထားေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးထုတ္လုပ္ ခ့ဲၿပီး ေအာင္ျမင္မႈမရခဲ့ေသာ Gunshine ဂိမ္းမွစ၍ ွSupercell သည္iPad ႏွင့္ အျခား Tablet မ်ားတြင္ကစားႏုိင္သည့္ မိုဘိုင္းဂိမ္းမ်ားထုတ္လုပ္ဖန္တီးႏုိင္ရန္သာ ပိုမိုအားသန္လာခဲ့ေတာ့သည္။ မိုဘိုင္းဂိမ္းပလက္ေဖာင္းတစ္ခု ဖန္တီးႏုိင္ေရး မွာ ထင္မွတ္ထားသည္မ်ားစြာ႐ႈပ္ေထြးခဲ့ၿပီး သာမန္ဂိမ္း အမ်ိဳးအစားမ်ားဖန္တီးမႈႏွင့္လည္း လံုး၀ကြာျခားခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ Supercell ကိုပူးေပါင္းဖန္တီးခဲ့သူမ်ားအေနျဖင့္ ၀က္ဘ္ဆိုက္ အေျချပဳဂိမ္းမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယိုဂိမ္းမ်ား၏လမ္းစဥ္ကိုစြန္႔လႊတ္ခဲ့ၿပီး Mobile First ဟုုေခၚေသာနည္းဗ်ဴဟာေနာက္ ကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္လိုက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေလသည္။

Softbank သို႔ ရွယ္ယာမ်ားေရာင္းခ်ျခင္း
==========================
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလသို႔အေရာက္တြင္ ေအာင္ျမင္စျပဳလာေသာ Supercell မိုဘိုင္းဂိမ္းကုမၸဏီ အတြက္ အေျပာင္းအလဲမ်ားစတင္ျဖစ္ေပၚလာခ့ဲသည္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ဂ်ပန္အေျခစိုက္နည္းပညာႏွင့္ တယ္လီကြန္ကုမၸဏီအုပ္စုကSoftBank ရွယ္ယာမ်ားလႊဲေျပာင္း၀ယ္ယူရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ SoftBank သည္ ၎တို႔၏လက္ေအာက္ခံကုမၸဏီခြဲျဖစ္သည့္ GungHo Online Entertainiment ကုမၸဏီ၏အမည္ႏွင့္ Supercell ၏ရွယ္ယာ ၅၁ ရာခိုင္ႏႈန္းကို လႊဲေျပာင္း၀ယ္ယူရန္ ကမ္းလွမ္း လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ၎င္းတို႔ေမွ်ာ္လင့္သည့္အတိုင္း ရွယ္ယာ ၅၁ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေဒၚလာ ၂ .၁ ဘီလီယံျဖင့္၀ယ္ယူႏုိင္ခဲ့သည္။ ယခု ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၏ၿပီးခဲ့ေသာ ဇြန္လအတြင္းကလည္း SoftBankသည္ Supercell ၏ရွယ္ယာ ၂၂ .၇ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ထပ္မံ၀ယ္ယူႏိုင္ခဲ့ရာ စုစုေပါင္း ၇၃ .၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ပိုင္ဆုိင္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

ဥေရာပ၏ထံုးစံႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္မႈအရ Supercell ၏အဓိကရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ခြင့္ ရပိုင္ဆိုင္သူမွာ SoftBankျဖစ္လာခဲ့ၿပီဆိုလ်င္ လည္း မမွားေပ။ ဖင္လန္မွဂိမ္း၀ါသနာအိုးမ်ား စုစည္း တည္ေထာင္လုိက္သည့္ Supercell အေနျဖင့္ ကမ္ၻာေက်ာ္မိုဘိုင္းဂိမ္းထုတ္လုပ္သူအျဖစ္ ရပ္တည္ လာႏုိင္ခဲ့သလုိ တစ္ႏွစ္ အတြင္း ၀င္ေငြ ၁ . ၅ ဘီလီယံေက်ာ္ရွာေဖြႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း အျခား နာမည္ႀကီး နည္းပညာကုမၸဏီမ်ားကဲ့သို႔ IPO ျပဳလုပ္ကာ အမ်ားပိုင္ဘ၀မေျပာင္းလဲေသးသည္က ထူးျခားမႈ ဟုဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ စီအီးအုိျဖစ္သူ Ilkka Paananen ကေတာ့ မေ၀းေတာ့သည့္ အနာဂတ္ေန႔ရက္မ်ား၌ သင့္ေတာ္သည့္စေတာ့ေစ်းကြက္တစ္ခုခု၌ စာရင္းတင္ကာ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီအျဖစ္ေျပာင္းလဲမည္ျဖစ္သလို အာရွေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္မႈမ်ား လည္း ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု ဖြင့္ဟသြားခဲ့သည္။ Supercell ႏွင့္ပတ္သက္၍ ပူးတြဲတည္ေထာင္ မ်ားျဖစ္သည့္ Ilkka Paananen ႏွင့္ Patteri Koponen တို႔က ““မိုဘိုင္းဂိမ္းနဲ႔ သာမန္ဗီဒီယိုဂိမ္းအၾကားက ထူးျခားမႈေတြကို လူေတြသိေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုပ္ျပႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။Supercell ဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ခဲ့ရတဲ့ဂိမ္းကုမ္ၸဏီတစ္ခု တကယ္ပဲျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ”ဟု ဆိုခဲ့ၾကသည္။

Ref( Is This The Firstest-Growing Game Company Ever? –by Karsten Stauss)
ကိုဆြဲ (မံုရြာ)


Credit to ==> TechSpace Journal

<<< ေအာက္မွာ Click တစ္ခ်က္ေလာက္ႏွိပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကကူညီရာေရာက္ပါတယ္။ >>>
 




www.pyaephyo.com