အေမရိက၏နည္းပညာကုမၸဏီႀကီးႏွ စ္ခုျဖစ္ေသာ Intel ႏွင့္Microsoftတုိ႔အေနျဖင့္ PC ေစ်းကြက္ကို ႀကီးစိုးထား ဆဲျဖ စ္ေသာ္လည္းမိုဘိုင္းဖုန္း၊ စမတ္ဖုန္း ေစ်းကြက္မွာေတာ့မ်က္ႏွာငယ္ေ နရဆဲျဖစ္သည္။Intel သည္ ၿဗိတိန္ အေျခစိုက္ARM Holdings ကုမၸဏီႀကီး၏လိုင္စင္ကိုယူထာ းၿပီး တန္ဖိုးနည္းChip မ်ားထုတ္လုပ္သည့္ကုမၸဏီမ်ား အားယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းမရွ ိ ေသးသလိုMicrosoft ၏Windows Phone မ်ားသည္iOSႏွင့္Android ဖုန္းမ်ား၏ေနာက္တြင္ခပ္ကုပ္ ကုပ္သာရပ္တည္ေနရဆဲျဖစ္၏။PC ေစ်းကြက္ အားနည္းလာခဲ့ၿပီးမုိဘိုင္းတ စ္ေခတ္ႀကီးစိုးလာခ်ိန္တြင္အ ဆိုပါကုမၸဏီႀကီးႏွစ္ခုသည္လည ္းမိုဘိုင္း နယ္ပယ္ သို႔ လွမ္း ၀င္ရန္နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ႀကိ ဳးစားေနမည္ သာ။ Intel သည္လတ္တေလာအသံုးစရိတ္ႀကီးႀက ီးမားမား စိုက္ထုတ္ သံုးစြဲ ေနၿပီးမိုဘုိင္းပစၥည္းသံုးC hip မ်ားကိုအားျပဳထုတ္လုပ္ရန္တာ စူေနသလို Microsoft သည္လည္းNokia ၏ဟန္းဆက္ထုတ္လုပ္ေရးအစိတ္အပ ိုင္းကို ၀ယ္ယူခဲ့ၿပီးFirst Party Windows Phone မ်ားကိုစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္မွန္းခ်က္ႏွင့္ႏွမ္ းထြက္္မကိုက္ခဲ့ေသာအခါတန္ဖိ ုးအားျဖင့္ေဒၚလာ ၇.၆ဘီလီယံေလ်ာ့က်သြားခ့ဲၿပီ းမိုဘိုင္းဟန္းဆက္ထုတ္လုပ္ေ ရးႏွင့္ဆက္ႏြယ္ေသာ၀န္ထမ္းမ် ားကိုေထာင္ခ်ီ၍ အလုပ္ျဖဳတ္ခဲ ့ရေတာ့သည္။
လက္ရွိအေနအထားကၿငီးေငြ႕ဖြယ္ ရာပင္ျဖစ္ေသာ္လည္းတ႐ုတ္ေစ်း ကြက္ တြင္မူစိတ္ခ်ယံုၾကည္ရၿပီးၾသ ဇာႀကီးမားသည့္မဟာမိတ္တစ္ဦး ကိုIntel ႏွင့္ Microsoft တို႔ေတြ႕ရိွထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သ ည္။ထိုမဟာမိတ္ကေတာ့အျခား မဟုတ္။ ထိပ္တန္းတ႐ုတ္စမတ္ဖုန္းထုတ္ လုပ္သူXiaomiပင္ျဖစ္၏။Xiaom iသည္ မၾကာေသးခင္ကIntel ၏Chip မ်ားျဖင့္ထုတ္လုပ္ထားသည့္ ၎တုိ႔၏ ပထမဆံုးမိုဘုိင္းပစၥည္းဟုဆိ ုရမည့္Mi Pad 2 Tablet ကိုေစ်းကြက္တြင္ မိတ္ဆက္သြားခဲ့သည္။ယခင္Andr oid စနစ္သံုးTablet မ်ားႏွင့္ မတူေသာ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့Mi Pad 2 တြင္မူလAndroid စနစ္ကိုသာမကWindows စနစ္ကိုပါအသံုးျပဳႏုိင္ေသာဗ ားရွင္းကိုပိုင္ဆုိင္ထားျခင ္းပင္။
<ဘာေၾကာင့္Xiaomiအေရးပါလာသလ ဲ>
ကမၻာလံုးဆုိင္ရာေစ်းကြက္သုေ တသနကုမၸဏီIHS၏မွတ္တမ္းမ်ားအ ရ ၂၀၁၅ခုႏွစ္၏တတိယ၃လပိုင္းအတြ င္းXiaomi သည္တ႐ုတ္ျပည္တြင္း စမတ္ဖုန္းေစ်းကြက္၏၁၆ရာခိုင ္ႏႈန္းကိုခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္ခဲ ့ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ၅ႏွစ္အေတာအတြင္းအ တန္အသင့္မွေန၍ထိပ္တန္းအဆင့္ အရည္အေသြးရွိအေကာင္းစားစမတ္ ဖုန္းတို႔ကိုခ်ိဳသာေသာေစ်းႏ ႈန္းမ်ားျဖင့္ ေရာင္းခ်ၿပီး ေစ်းကြက္ေ၀စုပိုမိုသိမ္းပို က္လာေနေသာXiaomiသည္ ေရာင္းအားႏွင့္အေရအတြက္ေပၚမ ူတည္၍ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ေလသည္။တ န္ဖိုး သတ္မွတ္ခ်က္အရအျမတ္နည္းပါးျ ခင္းကိုေရာင္းခ်ရေသာစမတ္ဖုန ္းအလုံး ေရျဖင့္ျပန္လည္ဖာေထးႏုိင္ခဲ ့သလိုကုန္က်စရိတ္နည္း ပါးၿပီးထိေရာက္မႈရွိ ေသာ လူမႈေရး၀က္ဘ္ဆုိက္မ်ားမွတစ္ ဆင့္အေရာင္းျမႇင့္တင္ေၾကာ္ျ ငာျခင္း (Social Media Promotions)နည္းဗ်ဴဟာမ်ားအေ ပၚလည္းအဓိကမွီခိုခဲ့ သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ထိုနည္းဗ်ဴဟာမ်ားက ပင္Samsung ကဲ့သို႔အဓိက ေစ်းကြက္ ဦးေဆာင္သူမ်ားကိုယိမ္းယိုင ္ၿပိဳလဲေစသည္အထိစြမ္းေဆာင္ေ ပး ႏုိင္ခဲ့ေတာ့သည္။
တကယ္ေတာ့Xiaomi၏Tablet ထုတ္လုပ္ေရးသည္၎၏စမတ္ဖုန္းလ ုပ္ငန္း ေလာက္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလာျခင္ းမရွိေသးေပ။တ႐ုတ္၏Apple ဟုတင္စားခံ ထားရေသာထုိကုမၸဏီကိုယ္တုိင္ သည္လည္းIDC ၏ကမၻာ့ထိပ္တန္းTablet ထုတ္လုပ္သူ၅ဦးစာရင္းတြင္ပါ ၀င္ခြင့္မရရွိေသးပါ။Xiaomi၏ ျပည္တြင္းၿပိဳင္
ဘက္မ်ားျဖစ္သည့္Lenovo ႏွင့္Huawei တို႔ကမွၿပီးခဲ့ေသာ ဒုတိယ၃လပိုင္း
အတြင္းTablet ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍IDC အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္တြင္
၃ႏွင့္၄ခ်ိတ္ခဲ့ေသးသည္။သို႔ ေသာ္တစ္ခုသိထားရမည့္အခ်က္ကI DC သည္ ကမၻာလံုးဆုိင္ရာTablet ေစ်းကြက္အေပၚသာမူတည္၍စစ္တမ္ း ေကာက္ယူကာ အဆင့္သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္ၿပီးတ ႐ုတ္ျပည္ျပင္ပေစ်းကြက္ မ်ားကို သာအားျပဳေလ့လာခဲ့သည္မဟုတ္ပါ လား။Xiaomi၏Tablet ေရာင္းအား ကမူ ျပည္တြင္း၌သာအေကာင္းဆံုးျဖစ ္ခဲ့ေလသည္။
<Microsoft ႏွင့္Intel တို႔ကိုဆြဲေဆာင္ျခင္း>
Intel မွထုတ္လုပ္ေသာProcessor မ်ားသည္တ႐ုတ္ထုတ္Android ဖုန္းမ်ား တြင္ပါ၀င္ေသာProcessor မ်ားထက္ပါ၀ါစားသံုးမႈ၃ရာခို င္ႏႈန္းေလ်ာ့နည္း ေၾကာင္း စစ္တမ္းတစ္ရပ္၌ေဖာ္ျပသြားခဲ ့သည္။ၿပီးခဲ့ေသာ၂၀၁၄ခုႏွစ္အ တြင္း ကIntel သည္၎တို႔၏Atom Processor အေရအတြက္၄၆သန္းအထိ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္းသိရ သည္။အဆိုပါပမာဏသည္တစ္ကမၻာ လံုး၌ေရာင္းခ်ခဲ့ေသာစမတ္ဖုန ္းစုစုေပါင္းအေရအတြက္၏၅ပံုတ စ္ပံု၌ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳခဲ့သလိုယင ္းပမာဏ၏၄၀ရာခိုင္ႏႈန္းသည္လည ္း တ႐ုတ္ျပည္တြင္းရွိေဖာက္သည္မ ်ားထံေရာက္ရွိခဲ့လိမ့္မည္ဟု စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားကခန္႔မွန္းထားၾက ေလသည္။ထုိအတိုင္းသာျဖစ္ခဲ့ပ ါမူIntel သည္ တ႐ုတ္တြင္အမာခံထုတ္လုပ္ေရးက ုမၸဏီတစ္ခုကိုအေျခခံ၍ေစ်းကြ က္ ထုိးေဖာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လာခဲ့သည္မွာထင္ရွားသ ည္။Intel မွChip မ်ား၊ Processor မ်ားကိုအဓိက၀ယ္ယူသည့္ေဖာက္သ ည္မ်ားထဲတြင္Xiaomiက ထိပ္ဆံုးမွပါ၀င္ေနမည္ကိုေတာ ့သံသယရွိစရာမလုိေပ။ယခင္ကInt el ၏အာရွေစ်းကြက္မွအႀကီးဆံုးေဖ ာက္သည္မွာထုိင္၀မ္အေျခစိုက္ Asus ကုမၸဏီျဖစ္ၿပီးSamsung ႏွင့္Lenovo တို႔ကလည္းအတုိင္းအတာတစ္ခုအထ ိ ၀ယ္ယူအားေပးခဲ့ၾကေသးသည္။
သို႔ေသာ္ကံဆိုးခ်င္ေတာ့Asus ကိုယ္တုိင္ကလည္းIntel ႏွင့္Microsoft တို႔ခံစားေနရေသာ (မိုဘိုင္းနယ္ပယ္တြင္းထုိးမ ေဖာက္ႏုိင္သည့္) အလားတူ ျပႆနာမ်ိဳးႀကံဳေတြ႕ေနရေလသည္ ။Intel ႏွင့္Microsoft တို႔လုိအပ္သည္ ကPCေလာကမွမိုဘုိင္းေစ်းကြက္ သို႔ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္ႏုိင ္ေရးပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ထုိကုမၸဏီႀကီးႏွ စ္ခုအတြက္ Xiaomiသည္အဓိကပစ္မွတ္ ျဖစ္မွန္း မသိျဖစ္လာရေတာ့သည္။အထူးသျဖင ့္Xiaomiကိုယ္တိုင္စမတ္ဖုန္ းထုတ္လုပ္ေရးမွတစ္ဆင့္Table t ေစ်းကြက္ကိုပါလႊမ္းမိုးႏုိင ္ရန္ႀကိဳးစားလာေသာ အခါ Intel ၏ထုတ္ကုန္မ်ားကိုပို၍အေရာင္ းျမႇင့္တင္ေပးသကဲ့သို႔ပင္ျဖ စ္လာခဲ့ ေတာ့သည္။အထင္ရွားဆံုးသက္ေသက ေတာ့Xiaomiမွဦးစြာထုတ္လုပ္ ခဲ့ ေသာMi Pad Tabletမ်ားတြင္အေမရိကန္အေျခ စိုက္Nvidiaကုမၸဏီ၏Tegra K1 ကိုအသံုးျပဳခဲ့ေသာ္လည္းလတ္တ ေလာထြက္ရွိလာၿပီျဖစ္သည့္MI Pad 2တြင္မူIntel ၏ထုတ္ကုန္Atom X5 Chip မ်ားအစားထုိး၀င္ေရာက္လာခဲ့ျ ခင္း ပင္ျဖစ္၏။Microsoftႏွင့္Xia omi၏တြဲလက္မ်ားကလည္း ဒီအတုိင္းပင္။ ၂၀၁၅ခုႏွစ္အေစာပိုင္းကMicro soft သည္၎တို႔၏Application မ်ားကို Samsung အပါအ၀င္မိုဘုိင္းပစၥည္းထုတ္ လုပ္ေရးကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ထံ ေရာင္းခ် ႏိုင္ေရးအတြက္သေဘာတူညီခ်က္စ ာခ်ဳပ္မ်ားခ်ဳပ္ဆုိႏုိင္ခဲ့ သည္။
သို႔ေသာ္ စာခ်ဳပ္မ်ားျဖစ္ေျမာက္ေရးအတ ြက္Microsoft သည္မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ေၾကးကုိ၅ ေဒၚလာ၀န္းက်င္အထိေလွ်ာ့ေပးခ ဲ့ရေၾကာင္း သတင္းမ်ားကခန္႔မွန္းေဖာ္ျပခ ဲ့ၾကသည္။Xiaomiသည္လည္း ေဆာ့၀ဲရယူ သံုးစြဲမႈတြင္ကုန္က်စရိတ္နည ္းပါးျခင္းေၾကာင့္Microsoft ႏွင့္လက္တြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ရာရွိေလသည္။Xi aomiမွထုတ္လုပ္ေသာMi4 စမတ္ဖုန္းမ်ား တြင္Microsoft ၏Windows 10 မိုဘိုင္းဗားရွင္းကိုအသက္သြ င္းႏိုင္ ေစရန္ အတြက္ အဓိကက်သည့္ROMတစ္မ်ိဳးကိုလည ္းXiaomi၏အကူအညီျဖင့္ပင္ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏ ။တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ေစ်းကြက ္အေနအထားအရအသာစီးရသြားခဲ့ၿပ ီျဖစ္သည့္Microsoft သည္Xiaomi၏ေနာက္ထပ္ ထုတ္ကုန္သစ္ျဖစ္သည့္Mi Pad 2 Tablet အတြက္လည္းWindows 10 ဗားရွင္းကိုထပ္မံမိတ္ဆက္ႏုိ င္ခဲ့သည္။ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့M icrosoft ၏ တ႐ုတ္ေစ်းကြက္အတြင္းရွင္သန္ ႏုိင္စြမ္းကပိုမိုအားေကာင္း လာခဲ့ေလေတာ့သည္။
<ျပင္းထန္လာေသာေစ်းကြက္ၿပိဳ င္ဆုိင္မႈ>
လက္ရွိXiaomiႏွင့္အဓိကပတ္သက ္ေနေသာMicrosoft ႏွင့္Intel တို႔အေနျဖင့္ စီးပြားေရးအက်ိဳးအျမတ္ပိုင္ းမွာေတာ့တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းျဖ စ္ၿပီးအ႐ံႈးေပၚေနဆဲျဖစ္၏။Xi aomiသည္Mi Pad 2 ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ရာမွထုိက္သ င့္ေသာ အက်ိဳးအျမတ္ရေကာင္းရမည္ျဖစ္ ေသာ္လည္းမူလကတည္းchipမ်ားကိ ု ေစ်းေလွ်ာ့ေရာင္းထားေသာInte l အေနျဖင့္ေတာ့အက်ိဳးအျမတ္ရွိ ရန္ လြယ္ကူမည္မဟုတ္ပါ။အလားတူပင္ Microsoft သည္လည္း Xiaomi၏ ထုတ္ကုန္မ်ားသို႔ ေဆာ့၀ဲေရာင္းခ်ထားေသာ္လည္းW indows Tablet မ်ားအားေထာက္ပံ့ရျခင္းေၾကာင ့္ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားေနဆဲသာျ ဖစ္ ေလသည္။သို႔ေသာ္ဆန္႔က်င္ဘက္အ ေနျဖင့္Xiaomiအတြက္ေတာ့Inte l ႏွင့္Microsoft တို႔၏ခ်ဥ္းကပ္လာမႈသည္အက်ိဳး အျမတ္ရရန္ေသခ်ာသည့္ အေနအထားပင္ျဖစ္ၿပီးသတင္းေကာ င္းတစ္ရပ္ဟုလည္းဆိုႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။တစ္ဖက္၌Intel ႏွင့္Microsoft တို႔၏ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားေနျခ င္းကေတာ့ Xiaomiႏွင့္ေစ်းကြက္မဟာမိတ္ ဖြဲ႕လုိျခင္းေၾကာင့္ကနဦးေပ းဆပ္ေနရသည့္ အရင္းအႏွီးမ်ားအျဖစ္သာသတ္မွ တ္ရပါလိမ့္မည္။
Ref : (What’s the future for Windows Phone? - By Matt Hamblen)
Ledian
Mobile Guide Journal (Every Monday)
https://www.facebook.com/ officialmobileguidejournal
လက္ရွိအေနအထားကၿငီးေငြ႕ဖြယ္
<ဘာေၾကာင့္Xiaomiအေရးပါလာသလ
ကမၻာလံုးဆုိင္ရာေစ်းကြက္သုေ
တကယ္ေတာ့Xiaomi၏Tablet ထုတ္လုပ္ေရးသည္၎၏စမတ္ဖုန္းလ
<Microsoft ႏွင့္Intel တို႔ကိုဆြဲေဆာင္ျခင္း>
Intel မွထုတ္လုပ္ေသာProcessor မ်ားသည္တ႐ုတ္ထုတ္Android ဖုန္းမ်ား တြင္ပါ၀င္ေသာProcessor မ်ားထက္ပါ၀ါစားသံုးမႈ၃ရာခို
သို႔ေသာ္ကံဆိုးခ်င္ေတာ့Asus
သို႔ေသာ္ စာခ်ဳပ္မ်ားျဖစ္ေျမာက္ေရးအတ
<ျပင္းထန္လာေသာေစ်းကြက္ၿပိဳ
လက္ရွိXiaomiႏွင့္အဓိကပတ္သက
Ref : (What’s the future for Windows Phone? - By Matt Hamblen)
Ledian
Mobile Guide Journal (Every Monday)
https://www.facebook.com/