12/17/2015

♪ “Microsoft ႏွင့္Intel တုိ႔၏တ႐ုတ္ျပည္မွလက္တြဲေဖာ္အသစ္” ♫


အေမရိက၏နည္းပညာကုမၸဏီႀကီးႏွစ္ခုျဖစ္ေသာ Intel ႏွင့္Microsoftတုိ႔အေနျဖင့္ PC ေစ်းကြက္ကို ႀကီးစိုးထား ဆဲျဖစ္ေသာ္လည္းမိုဘိုင္းဖုန္း၊ စမတ္ဖုန္း ေစ်းကြက္မွာေတာ့မ်က္ႏွာငယ္ေနရဆဲျဖစ္သည္။Intel သည္ ၿဗိတိန္ အေျခစိုက္ARM Holdings ကုမၸဏီႀကီး၏လိုင္စင္ကိုယူထားၿပီး တန္ဖိုးနည္းChip မ်ားထုတ္လုပ္သည့္ကုမၸဏီမ်ားအားယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းမရွိ ေသးသလိုMicrosoft ၏Windows Phone မ်ားသည္iOSႏွင့္Android ဖုန္းမ်ား၏ေနာက္တြင္ခပ္ကုပ္ကုပ္သာရပ္တည္ေနရဆဲျဖစ္၏။PC ေစ်းကြက္ အားနည္းလာခဲ့ၿပီးမုိဘိုင္းတစ္ေခတ္ႀကီးစိုးလာခ်ိန္တြင္အဆိုပါကုမၸဏီႀကီးႏွစ္ခုသည္လည္းမိုဘိုင္း နယ္ပယ္ သို႔ လွမ္း၀င္ရန္နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ႀကိဳးစားေနမည္ သာ။ Intel သည္လတ္တေလာအသံုးစရိတ္ႀကီးႀကီးမားမား စိုက္ထုတ္ သံုးစြဲ ေနၿပီးမိုဘုိင္းပစၥည္းသံုးChip မ်ားကိုအားျပဳထုတ္လုပ္ရန္တာစူေနသလို Microsoft သည္လည္းNokia ၏ဟန္းဆက္ထုတ္လုပ္ေရးအစိတ္အပိုင္းကို ၀ယ္ယူခဲ့ၿပီးFirst Party Windows Phone မ်ားကိုစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္မွန္းခ်က္ႏွင့္ႏွမ္းထြက္္မကိုက္ခဲ့ေသာအခါတန္ဖိုးအားျဖင့္ေဒၚလာ ၇.၆ဘီလီယံေလ်ာ့က်သြားခ့ဲၿပီးမိုဘိုင္းဟန္းဆက္ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ဆက္ႏြယ္ေသာ၀န္ထမ္းမ်ားကိုေထာင္ခ်ီ၍ အလုပ္ျဖဳတ္ခဲ့ရေတာ့သည္။

လက္ရွိအေနအထားကၿငီးေငြ႕ဖြယ္ရာပင္ျဖစ္ေသာ္လည္းတ႐ုတ္ေစ်းကြက္ တြင္မူစိတ္ခ်ယံုၾကည္ရၿပီးၾသဇာႀကီးမားသည့္မဟာမိတ္တစ္ဦးကိုIntel ႏွင့္ Microsoft တို႔ေတြ႕ရိွထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ထိုမဟာမိတ္ကေတာ့အျခား မဟုတ္။ ထိပ္တန္းတ႐ုတ္စမတ္ဖုန္းထုတ္လုပ္သူXiaomiပင္ျဖစ္၏။Xiaomiသည္ မၾကာေသးခင္ကIntel ၏Chip မ်ားျဖင့္ထုတ္လုပ္ထားသည့္ ၎တုိ႔၏ ပထမဆံုးမိုဘုိင္းပစၥည္းဟုဆိုရမည့္Mi Pad 2 Tablet ကိုေစ်းကြက္တြင္ မိတ္ဆက္သြားခဲ့သည္။ယခင္Android စနစ္သံုးTablet မ်ားႏွင့္ မတူေသာ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့Mi Pad 2 တြင္မူလAndroid စနစ္ကိုသာမကWindows စနစ္ကိုပါအသံုးျပဳႏုိင္ေသာဗားရွင္းကိုပိုင္ဆုိင္ထားျခင္းပင္။

<ဘာေၾကာင့္Xiaomiအေရးပါလာသလဲ>

ကမၻာလံုးဆုိင္ရာေစ်းကြက္သုေတသနကုမၸဏီIHS၏မွတ္တမ္းမ်ားအရ ၂၀၁၅ခုႏွစ္၏တတိယ၃လပိုင္းအတြင္းXiaomi သည္တ႐ုတ္ျပည္တြင္း စမတ္ဖုန္းေစ်းကြက္၏၁၆ရာခိုင္ႏႈန္းကိုခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ၅ႏွစ္အေတာအတြင္းအတန္အသင့္မွေန၍ထိပ္တန္းအဆင့္ အရည္အေသြးရွိအေကာင္းစားစမတ္ဖုန္းတို႔ကိုခ်ိဳသာေသာေစ်းႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ေရာင္းခ်ၿပီး ေစ်းကြက္ေ၀စုပိုမိုသိမ္းပိုက္လာေနေသာXiaomiသည္ ေရာင္းအားႏွင့္အေရအတြက္ေပၚမူတည္၍ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ေလသည္။တန္ဖိုး သတ္မွတ္ခ်က္အရအျမတ္နည္းပါးျခင္းကိုေရာင္းခ်ရေသာစမတ္ဖုန္းအလုံး ေရျဖင့္ျပန္လည္ဖာေထးႏုိင္ခဲ့သလိုကုန္က်စရိတ္နည္း ပါးၿပီးထိေရာက္မႈရွိ ေသာ လူမႈေရး၀က္ဘ္ဆုိက္မ်ားမွတစ္ဆင့္အေရာင္းျမႇင့္တင္ေၾကာ္ျငာျခင္း (Social Media Promotions)နည္းဗ်ဴဟာမ်ားအေပၚလည္းအဓိကမွီခိုခဲ့ သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ထိုနည္းဗ်ဴဟာမ်ားကပင္Samsung ကဲ့သို႔အဓိက ေစ်းကြက္ ဦးေဆာင္သူမ်ားကိုယိမ္းယိုင္ၿပိဳလဲေစသည္အထိစြမ္းေဆာင္ေပး ႏုိင္ခဲ့ေတာ့သည္။

တကယ္ေတာ့Xiaomi၏Tablet ထုတ္လုပ္ေရးသည္၎၏စမတ္ဖုန္းလုပ္ငန္း ေလာက္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလာျခင္းမရွိေသးေပ။တ႐ုတ္၏Apple ဟုတင္စားခံ ထားရေသာထုိကုမၸဏီကိုယ္တုိင္သည္လည္းIDC ၏ကမၻာ့ထိပ္တန္းTablet ထုတ္လုပ္သူ၅ဦးစာရင္းတြင္ပါ၀င္ခြင့္မရရွိေသးပါ။Xiaomi၏ျပည္တြင္းၿပိဳင္ ဘက္မ်ားျဖစ္သည့္Lenovo ႏွင့္Huawei တို႔ကမွၿပီးခဲ့ေသာ ဒုတိယ၃လပိုင္း အတြင္းTablet ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍IDC အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ ၃ႏွင့္၄ခ်ိတ္ခဲ့ေသးသည္။သို႔ေသာ္တစ္ခုသိထားရမည့္အခ်က္ကIDC သည္ ကမၻာလံုးဆုိင္ရာTablet ေစ်းကြက္အေပၚသာမူတည္၍စစ္တမ္း ေကာက္ယူကာ အဆင့္သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္ၿပီးတ႐ုတ္ျပည္ျပင္ပေစ်းကြက္ မ်ားကို သာအားျပဳေလ့လာခဲ့သည္မဟုတ္ပါလား။Xiaomi၏Tablet ေရာင္းအား ကမူ ျပည္တြင္း၌သာအေကာင္းဆံုးျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

<Microsoft ႏွင့္Intel တို႔ကိုဆြဲေဆာင္ျခင္း>

Intel မွထုတ္လုပ္ေသာProcessor မ်ားသည္တ႐ုတ္ထုတ္Android ဖုန္းမ်ား တြင္ပါ၀င္ေသာProcessor မ်ားထက္ပါ၀ါစားသံုးမႈ၃ရာခိုင္ႏႈန္းေလ်ာ့နည္း ေၾကာင္း စစ္တမ္းတစ္ရပ္၌ေဖာ္ျပသြားခဲ့သည္။ၿပီးခဲ့ေသာ၂၀၁၄ခုႏွစ္အတြင္း ကIntel သည္၎တို႔၏Atom Processor အေရအတြက္၄၆သန္းအထိ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။အဆိုပါပမာဏသည္တစ္ကမၻာ လံုး၌ေရာင္းခ်ခဲ့ေသာစမတ္ဖုန္းစုစုေပါင္းအေရအတြက္၏၅ပံုတစ္ပံု၌ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳခဲ့သလိုယင္းပမာဏ၏၄၀ရာခိုင္ႏႈန္းသည္လည္း တ႐ုတ္ျပည္တြင္းရွိေဖာက္သည္မ်ားထံေရာက္ရွိခဲ့လိမ့္မည္ဟုစီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားကခန္႔မွန္းထားၾကေလသည္။ထုိအတိုင္းသာျဖစ္ခဲ့ပါမူIntel သည္ တ႐ုတ္တြင္အမာခံထုတ္လုပ္ေရးကုမၸဏီတစ္ခုကိုအေျခခံ၍ေစ်းကြက္ ထုိးေဖာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လာခဲ့သည္မွာထင္ရွားသည္။Intel မွChip မ်ား၊ Processor မ်ားကိုအဓိက၀ယ္ယူသည့္ေဖာက္သည္မ်ားထဲတြင္Xiaomiက ထိပ္ဆံုးမွပါ၀င္ေနမည္ကိုေတာ့သံသယရွိစရာမလုိေပ။ယခင္ကIntel ၏အာရွေစ်းကြက္မွအႀကီးဆံုးေဖာက္သည္မွာထုိင္၀မ္အေျခစိုက္Asus ကုမၸဏီျဖစ္ၿပီးSamsung ႏွင့္Lenovo တို႔ကလည္းအတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ ၀ယ္ယူအားေပးခဲ့ၾကေသးသည္။

သို႔ေသာ္ကံဆိုးခ်င္ေတာ့Asus ကိုယ္တုိင္ကလည္းIntel ႏွင့္Microsoft တို႔ခံစားေနရေသာ (မိုဘိုင္းနယ္ပယ္တြင္းထုိးမေဖာက္ႏုိင္သည့္) အလားတူ ျပႆနာမ်ိဳးႀကံဳေတြ႕ေနရေလသည္။Intel ႏွင့္Microsoft တို႔လုိအပ္သည္ ကPCေလာကမွမိုဘုိင္းေစ်းကြက္သို႔ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္ႏုိင္ေရးပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ထုိကုမၸဏီႀကီးႏွစ္ခုအတြက္ Xiaomiသည္အဓိကပစ္မွတ္ ျဖစ္မွန္း မသိျဖစ္လာရေတာ့သည္။အထူးသျဖင့္Xiaomiကိုယ္တိုင္စမတ္ဖုန္းထုတ္လုပ္ေရးမွတစ္ဆင့္Tablet ေစ်းကြက္ကိုပါလႊမ္းမိုးႏုိင္ရန္ႀကိဳးစားလာေသာ အခါ Intel ၏ထုတ္ကုန္မ်ားကိုပို၍အေရာင္းျမႇင့္တင္ေပးသကဲ့သို႔ပင္ျဖစ္လာခဲ့ ေတာ့သည္။အထင္ရွားဆံုးသက္ေသကေတာ့Xiaomiမွဦးစြာထုတ္လုပ္ခဲ့ ေသာMi Pad Tabletမ်ားတြင္အေမရိကန္အေျခစိုက္Nvidiaကုမၸဏီ၏Tegra K1 ကိုအသံုးျပဳခဲ့ေသာ္လည္းလတ္တေလာထြက္ရွိလာၿပီျဖစ္သည့္MI Pad 2တြင္မူIntel ၏ထုတ္ကုန္Atom X5 Chip မ်ားအစားထုိး၀င္ေရာက္လာခဲ့ျခင္း ပင္ျဖစ္၏။Microsoftႏွင့္Xiaomi၏တြဲလက္မ်ားကလည္း ဒီအတုိင္းပင္။ ၂၀၁၅ခုႏွစ္အေစာပိုင္းကMicrosoft သည္၎တို႔၏Application မ်ားကို Samsung အပါအ၀င္မိုဘုိင္းပစၥည္းထုတ္လုပ္ေရးကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ထံ ေရာင္းခ် ႏိုင္ေရးအတြက္သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္မ်ားခ်ဳပ္ဆုိႏုိင္ခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ စာခ်ဳပ္မ်ားျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္Microsoft သည္မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ေၾကးကုိ၅ ေဒၚလာ၀န္းက်င္အထိေလွ်ာ့ေပးခဲ့ရေၾကာင္း သတင္းမ်ားကခန္႔မွန္းေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။Xiaomiသည္လည္း ေဆာ့၀ဲရယူ သံုးစြဲမႈတြင္ကုန္က်စရိတ္နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္Microsoft ႏွင့္လက္တြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ရာရွိေလသည္။Xiaomiမွထုတ္လုပ္ေသာMi4 စမတ္ဖုန္းမ်ား တြင္Microsoft ၏Windows 10 မိုဘိုင္းဗားရွင္းကိုအသက္သြင္းႏိုင္ ေစရန္ အတြက္ အဓိကက်သည့္ROMတစ္မ်ိဳးကိုလည္းXiaomi၏အကူအညီျဖင့္ပင္ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ေစ်းကြက္အေနအထားအရအသာစီးရသြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္Microsoft သည္Xiaomi၏ေနာက္ထပ္ ထုတ္ကုန္သစ္ျဖစ္သည့္Mi Pad 2 Tablet အတြက္လည္းWindows 10 ဗားရွင္းကိုထပ္မံမိတ္ဆက္ႏုိင္ခဲ့သည္။ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့Microsoft ၏ တ႐ုတ္ေစ်းကြက္အတြင္းရွင္သန္ႏုိင္စြမ္းကပိုမိုအားေကာင္းလာခဲ့ေလေတာ့သည္။

<ျပင္းထန္လာေသာေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ>

လက္ရွိXiaomiႏွင့္အဓိကပတ္သက္ေနေသာMicrosoft ႏွင့္Intel တို႔အေနျဖင့္ စီးပြားေရးအက်ိဳးအျမတ္ပိုင္းမွာေတာ့တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းျဖစ္ၿပီးအ႐ံႈးေပၚေနဆဲျဖစ္၏။Xiaomiသည္Mi Pad 2 ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ရာမွထုိက္သင့္ေသာ အက်ိဳးအျမတ္ရေကာင္းရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္းမူလကတည္းchipမ်ားကို ေစ်းေလွ်ာ့ေရာင္းထားေသာIntel အေနျဖင့္ေတာ့အက်ိဳးအျမတ္ရွိရန္ လြယ္ကူမည္မဟုတ္ပါ။အလားတူပင္Microsoft သည္လည္း Xiaomi၏ ထုတ္ကုန္မ်ားသို႔ ေဆာ့၀ဲေရာင္းခ်ထားေသာ္လည္းWindows Tablet မ်ားအားေထာက္ပံ့ရျခင္းေၾကာင့္ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားေနဆဲသာျဖစ္ ေလသည္။သို႔ေသာ္ဆန္႔က်င္ဘက္အေနျဖင့္Xiaomiအတြက္ေတာ့Intel ႏွင့္Microsoft တို႔၏ခ်ဥ္းကပ္လာမႈသည္အက်ိဳးအျမတ္ရရန္ေသခ်ာသည့္ အေနအထားပင္ျဖစ္ၿပီးသတင္းေကာင္းတစ္ရပ္ဟုလည္းဆိုႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။တစ္ဖက္၌Intel ႏွင့္Microsoft တို႔၏ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားေနျခင္းကေတာ့ Xiaomiႏွင့္ေစ်းကြက္မဟာမိတ္ဖြဲ႕လုိျခင္းေၾကာင့္ကနဦးေပးဆပ္ေနရသည့္ အရင္းအႏွီးမ်ားအျဖစ္သာသတ္မွတ္ရပါလိမ့္မည္။

Ref : (What’s the future for Windows Phone? - By Matt Hamblen)

Ledian

Mobile Guide Journal (Every Monday)
https://www.facebook.com/officialmobileguidejournal



<<< ေအာက္မွာ Click တစ္ခ်က္ေလာက္ႏွိပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကကူညီရာေရာက္ပါတယ္။ >>>
 



www.pyaephyo.com