6/13/2015

♪ Game ၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္ - GAME REVIEW: The Witcher 3: Wild Hunt ♫

KpkLZ

The Witcher 3: Wild Hunt က ပုိလန္စာေရးဆရာ Andrzej Sapkowski ရဲ႕ ၀တၳဳမွ ဗီဒီယုိဂိမ္းေျပာင္းလဲပံုေဖာ္မႈ Witcher Saga ကုိ ေရွ႕ဆက္ထားပါတယ္။ စီးရီးရဲ႕ အခုေနာက္ဆံုးအပုိင္းမွာ ဇာတ္လုိက္ Witcher Geralt of Rivia က သူ႔ရဲ႕ေမြးစားသမီး Ciri ေနာက္ ေျခရာခံလုိက္တဲ့ quest အေၾကာင္း ဇာတ္လမ္းပံုျပင္ အဆံုးသတ္ထားပါတယ္။ သူဟာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္ၿပီး ဆုိးယုတ္တဲ့ “Wild Unit” ရဲ႕လုိက္ဖမ္းတာခံရပါတယ္။ ယခင္ Witcher ဂိမ္းေတြကပုိၿပီး အေျဖာင့္အတုိင္းျဖစ္တဲ့ level structure ကုိ ထည့္သြင္းထားတဲ့အခါ The Witcher 3 ကေတာ့ စီးရီးအတြင္း လံုး၀ဖြင့္ထားတဲ့ open world ကုိ ပထမဆံုးမိတ္ဆက္ေပးခဲ့တဲ့ ဂိမ္းျဖစ္ပါတယ္။ Developer ေတြကThe Witcher 3 ဂိမ္းဟာ The Elder Scrolls V: Skyrim ထက္ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းပုိႀကီးတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

Open World ကိစၥကုိ ေဘးဖယ္ထားလုိက္ရင္ The Witcher စီးရီးရဲ႕ႀကီးမားတဲ့ အာ႐ံုစုိက္မႈက အၿမဲအားျဖင့္ ဇာတ္လမ္းပံုျပင္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ေတြပဲျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အရင္ဂိမ္းေတြရဲ႕ ဇာတ္ေၾကာင္း ပံုျပင္မွာ ရင့္က်က္ၿပီးျဖစ္တဲ့ Theme အေၾကာင္းအရာ ေတြ ေဆြးေႏြးဖုိ႔ ဘယ္တုန္းကမွ ေႏွာင့္ေႏွးတြန္႔ဆုတ္ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးထြက္ ဂိမ္းကလည္းထုိ႔အတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ Geralt ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးစြန္႔ စားခန္းက အမ်ားႀကီးပုိၿပီးေတာ့ ပုဂ္ၢိဳလ္ေရးဆန္ပါတယ္။ မ်ားစြာေသာ quest ေတြက အရင္ကမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အသိအကၽြမ္းေတြကုိ ကူညီရ တာေတြ အာ႐ံုစုိက္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ သဘာ၀လြန္ ေမွာ္ကေ၀အာ႐ံု (Witcher Senses) နဲ႔ အ၀ါေရာင္မ်က္လံုးေတြ ဘယ္လုိပဲရွိရွိ Geralt က စစ္မွန္တဲ့ လူတစ္ေယာက္လုိ ခံစားရၿပီး သူလုပ္သမွ်လုပ္ေဆာင္မႈ တုိင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ကုိ အေကာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆုိးပဲျဖစ္ျဖစ္ ခံစားရ တယ္။ Witcher စီးရီးမွာေတြ႕ရတဲ့ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္မႈ အရည္အ ေသြးကုိ လုိက္မီတဲ့ ဂိမ္းေတြအလြန္တရာနည္းပါးၿပီး Wild Hunt က စိတ္၀င္စားစရာ ပံုျပင္ေတြကုိ ဆက္ၿပီးေပးပါတယ္။

အရွင္းဆံုးေျပာရရင္ The Witcher 3 က ကစားသူအေနနဲ႔ ၿပီး စီးဖုိ႔ရာ အခ်ိန္အၾကာႀကီးယူရတဲ့ ႀကီးမားတဲ့ဂိမ္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔က ပင္မဇာတ္ေၾကာင္းအေပၚပဲ သီးသန္႔အာ႐ံုစုိက္ရင္ေတာင္မွ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခား open-world ဂိမ္းေတြလုိပဲ ေဘးပန္း side quest နဲ႔ စူးစမ္းရွာေဖြဖုိ႔ ေသြးေဆာင္မႈေတြ ေပါင္းစပ္လုိက္တဲ့အခါ အဆံုးမရွိတဲ့ အာ႐ံုပ်ံ႕လြင့္လမ္းေခ်ာ္စရာအမ်ားႀကီး ရွိလာတယ္။ ပုိ ၿပီးေကာင္းတာက ကစားသူေတြရရွိတဲ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ side quest ေတြနဲ႔ Witcher contract ေတြက သတိေပးဆုိင္းပုဒ္ေတြကလာၿပီး သူတို႔ဟာ ဂိမ္းကမ္ၻာထဲအမွန္တကယ္သက္ဆုိင္သလုိ ခံစားရေစမယ့္ နည္းနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ စိတ္၀င္စားစရာဇာတ္ေကာင္ေတြ၊ စိတ္ တြင္းပဋိပကၡေတြနဲ႔ ဒြိဟျဖစ္စရာက်င့္၀တ္အေျခခံဆံုးျဖတ္ခ်က္ (moral decisions) ေတြနဲ႔ Witcher Senses ေတြ ေပါင္းစပ္ထည့္ သြင္းထားတဲ့အခါ quest ေတြကုိ ကစားရတာထုိက္တန္ၿပီး အဓိပၸါယ္ ရွိေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။ အျခား open world ဂိမ္းေတြထက္ အျခား အဓိကအဆင့္တုိးျမႇင့္မႈက The Witcher 3 မွာ စြန္႔စားခန္းအတြင္း အခ်ိန္အတုိင္းအတာတစ္ခု ကုန္ဆံုးေစၿပီးတဲ့ေနာက္မွာသာ ထြက္လာတဲ့ dynamic quest ေတြပါ၀င္ပါတယ္။ Quest အသစ္ေတြ ႀကံဳရာ က်ပန္းေပၚလာမႈက ဂိမ္းကမၻာကုိ ပုိၿပီးအသက္၀င္လာသလုိ ခံစားရ ေအာင္လုပ္ေပးပါတယ္။


The Witcher 3 ထဲက quest အမ်ိဳးအစားတစ္ခုကုိေတာ့ အသားေပးေဖာ္ျပထုိက္ပါတယ္။ အဲဒီလုိပံုစံမ်ိဳးခ်ဥ္းကပ္ဖုိ႔ လံုလံု ေလာက္ေလာက္ ရဲရင္တဲ့အျခားဂိမ္းေတြနည္းပါးလြန္းတဲ့အတြက္ပါပဲ။ Quest တစ္ခုရဲ႕ ဇာတ္လမ္းစဥ္အခန္းတစ္ခုလံုးမွာ ကစားသူကုိ ေတးဂီ တေဖ်ာ္ေျဖေရးပြဲအထဲ ဒီအတုိင္းထုိင္ခုိင္းထားပါတယ္။ ဒါဟာ ကစား သူစိတ္ထဲ အျခားဂိမ္းေတြမလုပ္ႏုိင္တဲ့ ခံစားမႈကုိ ေဆာင္ၾကဥ္းေပး ပါတယ္။ အျခား quest တစ္ခုမွာ Geralt က အရင္မိတ္ေဆြတစ္ ေယာက္ကုိ ကူညီေပးေနရင္း တစ္ညေတာ့ ေတာနက္ထဲဖေယာင္း တုိင္မီးနဲ႔ ညစာစားပြဲမွာ အတူထုိင္ရပါတယ္။ အတင္းအက်ပ္လုပ္ ေဆာင္ေစတဲ့ action ေတြမပါတဲ့ ဒီဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ narrative တည္ေဆာက္မႈ နမူရာျဖစ္ရပ္ေတြက The Witcher 3 ကုိ မျဖစ္မေန ဆြဲေဆာင္တဲ့ ေတြ႕ႀကံဳမႈေတြေပးပါတယ္။ Gameplay အ ေပၚ နစ္၀င္ခံစားမႈဟာ ဇာတ္ေကာင္ေတြအ ေပၚ တြယ္ၿငိလာရာကေန ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ အဲဒီ ဇာတ္ေကာင္ေတြအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ narrative instances ေတြက ေနာက္ေတာ့ပုိၿပီးစြမ္း အားႀကီးလာပါတယ္။ ကစားသူေတြဟာ စိတ္ခံစားမႈ ဆုိင္ရာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ တည္ေဆာက္လာၿပီး ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ အစမ္းျပဳမူမႈေတြကေန ေကာင္း တဲ့ရလဒ္ေတြ ထြက္လာတာျမင္ခ်င္လာပါတယ္။

ျမင့္ျမင့္မားမားေလ့က်င့္သင္ၾကားထားတဲ့ Witcher တစ္ ေယာက္ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ ရလဒ္အေနနဲ႔ Geralt ဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈစြမ္းရည္ ေတြနဲ႔အတူ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေကာင္းတဲ့ ပင္မဇာတ္ေကာင္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဂိမ္းထဲက သူ႔ရဲ႕ Withcer Sense က စံု ေထာက္ပံုစံစြမ္းေဆာင္ရည္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ဒီစြမ္းရည္က ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ အရာ၀တၳဳေတြအေပၚ scan လုပ္ဖတ္႐ႈၿပီး ေသြးစက္ကေန ေျခရာေတြအထိ သြားလာ ခဲ့တဲ့လမ္းေၾကာင္းရာနဲ႔ သဲလြန္စေတြ ေထာက္လွမ္းႏုိင္ပါတယ္။ Geralt က ေမွာ္ပညာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိလည္း သံုးစြဲႏုိင္တယ္။ အ ေ၀းကေန အရာ၀တ္ၳဳေတြကုိင္ေပါက္ေရႊ႕လ်ားႏုိင္တဲ့ အနူနုငညနအငခ မီးေတြေလာင္ကၽြမ္းေစတဲ့ pyrokinetic, magical trap, protective shield စတာမ်ိဳးေတြျဖစ္ပါတယ္။ အျခားသူေတြကုိ ေဖ်ာင္းျဖဖုိ႔၊ ၿခိမ္းေျခာက္ဖုိ႔ ကစားေျပာ ေတြမွာ သံုးႏုိင္တဲ့ stun effect လည္းရွိတယ္။ Geralt က စားေရးကၽြမ္းက်င္သူလည္းျဖစ္တယ္။ လူသားေတြနဲ႔ တုိက္ခုိက္ဖုိ႔ စတီးဓားသြားကုိသံုးတယ္။ မေကာင္းဆုိး၀ါးေတြကုိ တုိက္ခုိက္ဖုိ႔ ေငြ ေရာင္ဓားသြားကုိသံုးပါတယ္။ Standard နဲ႔ heavy attack ေတြ အျပင္ Geralt က parry နဲ႔ dodge attack နဲ႔အတူ sidestep နဲ႔ device ေရႊ႕ကြက္ေတြလည္း ျပဳလုပ္ႏုိင္တယ္။ ေနာက္ထပ္ေတြ႕ႀကံဳခံ စားမႈေတြကုိေတာ့ quest ေတြ ၿပီးစီးျခင္းကေနရရွိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေသာ တုိက္ပြဲေတြ၊ ေမွာ္အတတ္ေတြဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ active နဲ႔ passive skill ဖြင့္ယူဖုိ႔ attribute point ေတြ သံုးႏုိင္ပါတယ္။

တင္ဆက္ျပသမႈနဲ႔ အျမင္ပုိင္းမွာ The Witcher 3 က စိတ္လႈပ္ ရွားစရာ လႊမ္းၿခံဳဆြဲေဆာင္တဲ့ game ကမၻာကုိ ေပးကမ္းထားပါတယ္။ ေလထဲမွာ ေ၀ွ႕ယမ္းေနတဲ့ သစ္ပင္ေတြကေန ခါးလယ္အထိနက္တဲ့ ရႊံ႕ႏြံစိမ့္ေတာေတြအထိ ဂိမ္းရဲ႕အျမင္ပုိင္းဆုိင္ရာအားလံုးက လက္ေတြ႕ ကမၻာရဲ႕အလွတရားကုိ စိတ္ကူးယဥ္နဲ႔ အလယ္ေခတ္ theme ေတြနဲ႔ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ေပါင္းစပ္ဖုိ႔ ဖန္တီးေပးထားပါတယ္။ Role-playing အမ်ိဳးအစားကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္ၿပီးစိတ္အားသန္သူေတြနဲ႔ သာမန္ဂိမ္မာေတြ အတြက္ပါ ဆြဲေဆာင္အားျဖစ္ေစတယ္။ Quest ေတြနဲ႔ activity ေတြရဲ႕ အေရအတြက္ပမာဏ၊ ဆြဲေဆာင္အားေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ ေၾကာင္းျပန္မႈ ဇာတ္ေကာင္ေတြ က The Witcher 3 ကုိ လာ မယ့္ႏွစ္ေတြအထိ အ ေကာင္းဆံုး ဂိမ္း တစ္ခု ျဖစ္ေန ေစဦးမွာပါပဲ။

Written By Modula-2

<<< ေအာက္မွာ Click တစ္ခ်က္ေလာက္ႏွိပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကကူညီရာေရာက္ပါတယ္။ >>>
 




www.pyaephyo.com