သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို Facebook မွာ လူသိမ်ားေစခ်င္သလား ?
သင့္ရဲ႔ လုပ္ငန္းကို ေစ်းကြက္ ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ Facebook ရဲ႕
စြမ္းေဆာင္ခ်က္အားလံုးကိုေရာ အသံုးျပဳရဲ႕လား ? ေဖါက္သည္ေတြ ရဖို႔နဲ႔ လူမ်ားစြာ
သိဖို႔အတြက္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္္သင့္ရဲ႕ Profile, Groups ,
Pages မ်ားကို လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ အသံုးျပဳမွသာ Facebook Marketing ဟာ
အေကာင္းဆံုး ျဖစ္လာမွာပါ။
ဒီ္ Tutorial မွာေတာ့ သင့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းကို အေရာင္းျမွင့္တင္ဖို႔အတြက္ Facebook ကို အသံုးျပဳနည္းမ်ား ကို ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။
၁။ သင့္ Profile ရဲ႕ About က႑ကို အသံုးျပဳပါ။
သင္ဟာ သင့္ရဲ႕ ေဖါက္သည္ေတြနဲ႔ Facebook Profile ကေန ဆက္သြယ္ေနက်ဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ Page ကို သူတို႔ လြယ္ကူစြာ ရွာေတြ႕ႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားရမွာပါ။ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ သင့္ Timeline ရဲ႕ About က႑ကိုသြားပါ။ Works က႑မွာ သင့္ရဲ႕ Page ကို ထည့္သြင္းပါ။
Works က႑မွ ခဲတံအိုင္ကြန္ကို ႏွိပ္ၿပီး Company မွာ Page အမည္ကို ရိုက္ပါ။ Menu တစ္ခုေပၚလာရင္ သင့္ရဲ႕ Page ကိုေရြးေပးပါ။ Position က႑မွာလည္း သင့္ရဲ႕ ရာထူးကို ထည့္ႏုိင္ပါတယ္။
၂။ Follow Button ကို Enable လုပ္ပါ။
သင့္ရဲ႕ Timeline မွာ Follow Button ကို ထည့္သြင္းထားရင္ သင့္ရဲ႕ Public Updates အားလံုးကို Follower မ်ားက ေတြ႔ႏုိင္မွာပါ။ သင့္ကို လူတစ္ေယာက္က Follow လုပ္ခ်င္ရင္ သင့္ရဲ႕ Profile ကိုသြားၿပီး Follow Button ကို ႏွိပ္ရမွာပါ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က သင့္ကို Friend Request လုပ္တဲ့အခါမွာ သင္က သူတို႔ရဲ႕ Request ကို လက္ခံျခင္းမရွိရင္ သူတို႔က အလိုအေလွ်ာက္ သင့္ရဲ႕ Follower ျဖစ္လာပါတယ္။
Facebook မွာ သူငယ္ခ်င္း ၅၀၀၀ သာထားခြင့္ရွိတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိေပမယ့္ Follower ေတြကိုေတာ့ အကန္႔အသတ္မရွိလက္ခံႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ Follow Button ကို Enable လုပ္ထားရင္ သင္ဟာ ေဖါက္သည္မ်ား ပိုမိုရရွိလာႏုိင္ပါတယ္။
Follow Button ကို Enable လုပ္ဖို႔ Settings ထဲသြားၿပီး ဘယ္ဘက္ျခမ္းမွ Followers ကိုႏွိပ္ပါ။ “ Who can follow me “ မွာ Everybody ကိုေရြးေပးပါ။ ( Default အားျဖင့္ Friends ကို သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ )
Note: သင့္ရဲ႕ Public Status အားလံုးကို Follower အားလံုးက ျမင္ေတြ႔ႏုိင္တဲ့အတြက္ Status တင္ရာမွာ Privacy Settings ကို ႏွစ္သက္သလိုေျပာင္းလဲပါ။ Follower ေတြကို မျမင္ေတြ႔ေစခ်င္တဲ့ Status တင္ရင္ Friends ေတြသာ ျမင္ေတြ႔ေအာင္ ေျပာင္းလဲသင့္တယ္လို႔ ေျပာတာပါ။
၃။ သင့္ရဲ႕ Profile ျဖင့္ Page မွ ပို႔စ္မ်ားကို Share လုပ္ပါ။
Page မ်ားထက္ Profile ကေန Share လုပ္တာဟာ News Feed မွာ လူပိုျမင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သင့္ Page မွ ပို႔စ္မ်ားကို Profile ကေန Share လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီလို မွ်ေ၀ရင္ Page Name ဟာလည္း ပို႔စ္မွာ ပါရွိလာတဲ့အတြက္ Page ထံ လူ၀င္ေရာက္လာၾကမွာပါ။ သင့္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ Follower မ်ားကိုလည္း သင့္ရဲ႕ Page ကို မိတ္ဆက္လိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။
၄။ Groups မ်ားကို ဖန္တီးပါ။
လူေတြက Page တစ္ခုကို Like ျပဳလုပ္ထားရင္ Page မွာ ပို႔စ္တစ္ခုတင္တိုင္း Notification တစ္ခု ရရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ Notification ယူထားမွသာ ရရွိၾကမွာပါ။ Facebook Groups ေတြမွာေတာ့ ဒါဟာ ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္က Group တစ္ခုကို Join လုပ္ရင္ Default အားျဖင့္ Notification ေတြကို Highlights အေနနဲ႔ ေပးပို႔မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း Group မွာ သင္ ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးက ပို႔စ္တစ္ခုတင္တိုင္း အဖြဲ႔၀င္မ်ားက Notification ရရွိၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
Facebook ရဲ႕ Algorithm ဟာ Group ေတြအတြက္ ပိုမိုထင္သာျမင္သာ ရွိေစတဲ့အတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားစြာဟာ Group ေတြေထာင္ၿပီး ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္ေနၾကပါတယ္။
Group တစ္ခုေထာင္ၿပီး သင့္ရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈနဲ႔ ထုတ္ကုန္ေတြကို ေၾကာ္ညာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Group ေတြဟာ Discussion ေတြအတြက္ အဓိက ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္ေပးထားတာျဖစ္လို႔ အဖြဲ႔၀င္ေတြကို သင့္ရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈ၊ ထုတ္ကုန္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေမး၊ အေျဖေတြျပဳလုပ္ဖို႔၊ အၾကံျပဳေဆြးေႏြးဖို႔ အားေပးသင့္ပါတယ္။ အဖြဲ႔၀င္ေတြ ပါ၀င္လႈပ္ရွားလာတာနဲ႔အမွ် သင့္ရဲ႕ Brand နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Fans ေတြဟာလည္း ႀကီးထြားလာမွာပါ။
Group နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေရးႀကီးတဲ့ မွတ္သားစရာတစ္ခုက Facebook Groups ေတြကို သင့္ရဲ႕ Profile နဲ႔သာ Create လုပ္ႏုိင္ Join ႏုိင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ Page ကို အသံုးျပဳလို႔မရပါဘူး။
Group ေတြမွာ Secret, Closed , Open သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ Secret သတ္မွတ္ထားရင္ အဖြဲ႔ရဲ႕ ျပင္ပမွ လူေတြက အဖြဲ႕၀င္မ်ားနဲ႔ ပို႔စ္မ်ားကို ေတြ႔ျမင္ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ Closed သတ္မွတ္ထားရင္ေတာ့ အဖြဲ႔ရဲ႕ ျပင္ပမွ လူေတြက အဖြဲ႔၀င္ေတြကို ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ေပမယ့္ ပို႔စ္ေတြကို မေတြ႔ႏုိင္ပါဘူး။ Open Group ေတြကေတာ့ အဖြဲ႕၀င္ေတြေရာ၊ ပို႔စ္အားလံုးကိုေရာ လူတိုင္းကို ျပသထားပါတယ္။
Pro Tip: သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရး အတြက္္ Group တစ္ခု ေထာင္ထားရင္ Group ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို Description Area မွာ ေရးသားထားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ပို႔စ္တစ္ခု ျပဳလုပ္ၿပီး Group Feed ရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ Pin လုပ္ထားပါ။ အဲဒီအတြက္ Group နဲ႔ မသက္ဆိုင္တဲ့ ပို႔စ္မ်ားနဲ႔ Spam မ်ားကို ေလွ်ာ့နည္းေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Facebook Page ကို စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအတြက္ အသံုးျပဳသင့္သလား ?
အထက္ေဖာ္ျပပါ နည္းလမ္းမ်ားအျပင္ Page တစ္ခုကို ထူေထာင္သင့္သလားဆိုတာ ေမးစရာရွိပါတယ္။ အေျဖကေတာ့ ထူေထာင္သင့္ပါတယ္။ Page တစ္ခု ရွိရင္ Facebook ရဲ႕ ေၾကာ္ညာ ၀န္ေဆာင္မႈကို အသံုးျပဳၿပီး သင့္ရဲ႕ Page , Apps မ်ားအျပင္ သင့္ရဲ႕ ထုတ္ကုန္၊ ၀န္ေဆာင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပို႔စ္မ်ားကို ေၾကာ္ညာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဆုလက္ေဆာင္ခ်ီးျမွင့္တဲ့ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ကံစမ္းမဲေဖာက္ေပးတဲ့ အစီအစဥ္မ်ားကိုလည္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။
Myanmar Digital Life Journal
ဒီ္ Tutorial မွာေတာ့ သင့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းကို အေရာင္းျမွင့္တင္ဖို႔အတြက္ Facebook ကို အသံုးျပဳနည္းမ်ား ကို ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။
၁။ သင့္ Profile ရဲ႕ About က႑ကို အသံုးျပဳပါ။
သင္ဟာ သင့္ရဲ႕ ေဖါက္သည္ေတြနဲ႔ Facebook Profile ကေန ဆက္သြယ္ေနက်ဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ Page ကို သူတို႔ လြယ္ကူစြာ ရွာေတြ႕ႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားရမွာပါ။ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ သင့္ Timeline ရဲ႕ About က႑ကိုသြားပါ။ Works က႑မွာ သင့္ရဲ႕ Page ကို ထည့္သြင္းပါ။
Works က႑မွ ခဲတံအိုင္ကြန္ကို ႏွိပ္ၿပီး Company မွာ Page အမည္ကို ရိုက္ပါ။ Menu တစ္ခုေပၚလာရင္ သင့္ရဲ႕ Page ကိုေရြးေပးပါ။ Position က႑မွာလည္း သင့္ရဲ႕ ရာထူးကို ထည့္ႏုိင္ပါတယ္။
၂။ Follow Button ကို Enable လုပ္ပါ။
သင့္ရဲ႕ Timeline မွာ Follow Button ကို ထည့္သြင္းထားရင္ သင့္ရဲ႕ Public Updates အားလံုးကို Follower မ်ားက ေတြ႔ႏုိင္မွာပါ။ သင့္ကို လူတစ္ေယာက္က Follow လုပ္ခ်င္ရင္ သင့္ရဲ႕ Profile ကိုသြားၿပီး Follow Button ကို ႏွိပ္ရမွာပါ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က သင့္ကို Friend Request လုပ္တဲ့အခါမွာ သင္က သူတို႔ရဲ႕ Request ကို လက္ခံျခင္းမရွိရင္ သူတို႔က အလိုအေလွ်ာက္ သင့္ရဲ႕ Follower ျဖစ္လာပါတယ္။
Facebook မွာ သူငယ္ခ်င္း ၅၀၀၀ သာထားခြင့္ရွိတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိေပမယ့္ Follower ေတြကိုေတာ့ အကန္႔အသတ္မရွိလက္ခံႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ Follow Button ကို Enable လုပ္ထားရင္ သင္ဟာ ေဖါက္သည္မ်ား ပိုမိုရရွိလာႏုိင္ပါတယ္။
Follow Button ကို Enable လုပ္ဖို႔ Settings ထဲသြားၿပီး ဘယ္ဘက္ျခမ္းမွ Followers ကိုႏွိပ္ပါ။ “ Who can follow me “ မွာ Everybody ကိုေရြးေပးပါ။ ( Default အားျဖင့္ Friends ကို သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ )
Note: သင့္ရဲ႕ Public Status အားလံုးကို Follower အားလံုးက ျမင္ေတြ႔ႏုိင္တဲ့အတြက္ Status တင္ရာမွာ Privacy Settings ကို ႏွစ္သက္သလိုေျပာင္းလဲပါ။ Follower ေတြကို မျမင္ေတြ႔ေစခ်င္တဲ့ Status တင္ရင္ Friends ေတြသာ ျမင္ေတြ႔ေအာင္ ေျပာင္းလဲသင့္တယ္လို႔ ေျပာတာပါ။
၃။ သင့္ရဲ႕ Profile ျဖင့္ Page မွ ပို႔စ္မ်ားကို Share လုပ္ပါ။
Page မ်ားထက္ Profile ကေန Share လုပ္တာဟာ News Feed မွာ လူပိုျမင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သင့္ Page မွ ပို႔စ္မ်ားကို Profile ကေန Share လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီလို မွ်ေ၀ရင္ Page Name ဟာလည္း ပို႔စ္မွာ ပါရွိလာတဲ့အတြက္ Page ထံ လူ၀င္ေရာက္လာၾကမွာပါ။ သင့္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ Follower မ်ားကိုလည္း သင့္ရဲ႕ Page ကို မိတ္ဆက္လိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။
၄။ Groups မ်ားကို ဖန္တီးပါ။
လူေတြက Page တစ္ခုကို Like ျပဳလုပ္ထားရင္ Page မွာ ပို႔စ္တစ္ခုတင္တိုင္း Notification တစ္ခု ရရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ Notification ယူထားမွသာ ရရွိၾကမွာပါ။ Facebook Groups ေတြမွာေတာ့ ဒါဟာ ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္က Group တစ္ခုကို Join လုပ္ရင္ Default အားျဖင့္ Notification ေတြကို Highlights အေနနဲ႔ ေပးပို႔မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း Group မွာ သင္ ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးက ပို႔စ္တစ္ခုတင္တိုင္း အဖြဲ႔၀င္မ်ားက Notification ရရွိၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
Facebook ရဲ႕ Algorithm ဟာ Group ေတြအတြက္ ပိုမိုထင္သာျမင္သာ ရွိေစတဲ့အတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားစြာဟာ Group ေတြေထာင္ၿပီး ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္ေနၾကပါတယ္။
Group တစ္ခုေထာင္ၿပီး သင့္ရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈနဲ႔ ထုတ္ကုန္ေတြကို ေၾကာ္ညာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Group ေတြဟာ Discussion ေတြအတြက္ အဓိက ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္ေပးထားတာျဖစ္လို႔ အဖြဲ႔၀င္ေတြကို သင့္ရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈ၊ ထုတ္ကုန္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေမး၊ အေျဖေတြျပဳလုပ္ဖို႔၊ အၾကံျပဳေဆြးေႏြးဖို႔ အားေပးသင့္ပါတယ္။ အဖြဲ႔၀င္ေတြ ပါ၀င္လႈပ္ရွားလာတာနဲ႔အမွ် သင့္ရဲ႕ Brand နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Fans ေတြဟာလည္း ႀကီးထြားလာမွာပါ။
Group နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေရးႀကီးတဲ့ မွတ္သားစရာတစ္ခုက Facebook Groups ေတြကို သင့္ရဲ႕ Profile နဲ႔သာ Create လုပ္ႏုိင္ Join ႏုိင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ Page ကို အသံုးျပဳလို႔မရပါဘူး။
Group ေတြမွာ Secret, Closed , Open သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ Secret သတ္မွတ္ထားရင္ အဖြဲ႔ရဲ႕ ျပင္ပမွ လူေတြက အဖြဲ႕၀င္မ်ားနဲ႔ ပို႔စ္မ်ားကို ေတြ႔ျမင္ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ Closed သတ္မွတ္ထားရင္ေတာ့ အဖြဲ႔ရဲ႕ ျပင္ပမွ လူေတြက အဖြဲ႔၀င္ေတြကို ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ေပမယ့္ ပို႔စ္ေတြကို မေတြ႔ႏုိင္ပါဘူး။ Open Group ေတြကေတာ့ အဖြဲ႕၀င္ေတြေရာ၊ ပို႔စ္အားလံုးကိုေရာ လူတိုင္းကို ျပသထားပါတယ္။
Pro Tip: သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရး အတြက္္ Group တစ္ခု ေထာင္ထားရင္ Group ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို Description Area မွာ ေရးသားထားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ပို႔စ္တစ္ခု ျပဳလုပ္ၿပီး Group Feed ရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ Pin လုပ္ထားပါ။ အဲဒီအတြက္ Group နဲ႔ မသက္ဆိုင္တဲ့ ပို႔စ္မ်ားနဲ႔ Spam မ်ားကို ေလွ်ာ့နည္းေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Facebook Page ကို စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအတြက္ အသံုးျပဳသင့္သလား ?
အထက္ေဖာ္ျပပါ နည္းလမ္းမ်ားအျပင္ Page တစ္ခုကို ထူေထာင္သင့္သလားဆိုတာ ေမးစရာရွိပါတယ္။ အေျဖကေတာ့ ထူေထာင္သင့္ပါတယ္။ Page တစ္ခု ရွိရင္ Facebook ရဲ႕ ေၾကာ္ညာ ၀န္ေဆာင္မႈကို အသံုးျပဳၿပီး သင့္ရဲ႕ Page , Apps မ်ားအျပင္ သင့္ရဲ႕ ထုတ္ကုန္၊ ၀န္ေဆာင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပို႔စ္မ်ားကို ေၾကာ္ညာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဆုလက္ေဆာင္ခ်ီးျမွင့္တဲ့ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ကံစမ္းမဲေဖာက္ေပးတဲ့ အစီအစဥ္မ်ားကိုလည္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။
Myanmar Digital Life Journal