7/05/2017

♪ “User သန္း ၂ ေထာင္ျပည့္ေျမာက္ခ့ဲေသာ Facebook ႏွင့္ ၎၏ တာ၀န္ယူႏုိင္စြမ္း” ♫

Image may contain: phone and text

ၿပီးခဲ့ေသာသီတင္းပတ္က နာမည္ေက်ာ္လူမႈေရး Website Facebook ကို အသံုးျပဳသူ User အေရအတြက္ သန္း ၂ ေထာင္ျပည့္ေျမာက္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္ ၏ ။ Facebook အေနျဖင့္လည္း တစ္ကမၻာလံုးတြင္ လႊမ္းမိုးႏုိင္စြမ္းအရွိ ဆံုးႏွင့္ အႀကီးမား ဆံုးလူမႈေရးကြန္ရက္အျဖစ္ အခိုင္အမာရပ္တည္ သြားႏုိင္ ခဲ့ေလၿပီ။ User သန္း ၂ ေထာင္ျပည့္ေျမာက္ခဲ့ေသာ လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ပတ္အဂၤါေန႔တြင္ Facebook တည္ေထာင္သူႏွင့္ စီအီးအို မာ့ခ္ဇူကာဘတ္ က ၎၏ Facebook စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ “ဒီေန႔ မနက္မွာပဲ Facebook အသိုင္းအ၀ိုင္းဟာ လူေပါင္းသန္း ၂ ေထာင္ျပည့္ ေျမာက္ သြားခဲ့ပါၿပီ။ ကမၻာႀကီးနဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔အတြက္ တုိးတက္မႈေတြ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ ပိုၿပီးနီးကပ္တဲ့ ကမၻာႀကီးကို ဖန္တီးၾကပါစို႔”ဟု ေရးသားထားခဲ့သည္။

Facebook ကို လြန္ခဲ့သည့္ ၁၃ ႏွစ္က မာ့ခ္ဇူကာဘတ္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာတြင္ User သန္း တစ္ေထာင္ ျပည့္ေျမာက္ခဲ့ သည္။ ေနာက္ထပ္ ၅ ႏွစ္ပင္ မျပည့္တတ္ေသးေခ်။ သန္း ၂ ေထာင္ျပည့္ ေျမာက္ ခဲ့ျပန္သည္။ Log in ျဖင့္ ၀င္ေရာက္ရသည့္ Social App မ်ားတြင္လည္း အမ်ားျပားဆံုး User ပမာဏကို ရရွိထားၿပီးျဖစ္သည္။ Google ၏ လက္ ေအာက္မွ Youtube Website သည္ပင္ ပံုမွန္ ၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ႈသူ ၁.၅ ဘီလီယံသာရွိထားၿပီး WeChat က ၈၈၉ သန္း၊ Twitter က ၃၂၈ သန္း၊ Snapchat က ၂၅၅ သန္းတို႔ အသီးသီးရရွိထား ၾကသည္။ မၾကာေသးမီက ေရပန္းစားလာခဲ့ေသာ ဓာတ္ပံုမွ်ေ၀သည့္ Website Instagram ကေတာ့ User သန္း ၇၀၀ ေက်ာ္ရွိထားေလသည္။ သို႔ေသာ္ Instagram သည္ပင္ Facebook ၏ လက္ေအာက္ခံဆိုရွယ္ ကြန္ရက္ တစ္ခုျဖစ္ေလသည္။

Facebook ၏ ေရပန္းစားမႈသည္ ၿပီးခဲ့ေသာ ၅ ႏွစ္အေတာအတြင္း တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေသာ ကမၻာ႕ႏုိင္္ငံငယ္မ်ားႏွင့္ အတူ ယွဥ္တြဲလိုက္ပါ လာခဲ့သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ Facebook ၏ မိုဘုိင္း App မ်ားသည္ ေစ်းေပါေပါ Android စမတ္ဖုန္းမ်ားမွ တစ္ဆင့္ တစ္ကမၻာလံုးသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေရာက္ရွိသြားခဲ့ၿပီး Bandwidth နည္းေသာ အင္တာနက္ Connection မ်ိဳးတြင္လည္း အသံုးျပဳရ လြယ္ကူေစခဲ့သည္။ စစ္တမ္းမ်ား အရေတာ့ အာရွတြင္ Facebook အသံုးျပဳသူ ၇၄၆ သန္းရွိထားၿပီး ဥေရာပႏွင့္ အာဖရိကတို႔တြင္ သန္းတစ္ေထာင္အထိ အသံုးျပဳေနေၾကာင္း သိရသည္။ Facebook စတင္ေပါက္ဖြားခဲ့ေသာအေမရိကႏွင့္ ကေနဒါ တြင္မူ အသံုးျပဳသူ ၄၁ သန္းသာရွိထားေလသည္။

<Facebook ကေပးေသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား>

Facebook ၏သက္တမ္းႏွင့္အရွိန္အ၀ါမွာ လက္ရွိအျမင့္ဆံုးအဆင့္သို႔ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ၎၏ User ဦးေရ တိုးတက္မႈသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပိုမိုျမန္ဆန္လာခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ တကယ္ ေတာ့ Facebook ၏ လစဥ္ အသံုးျပဳသူ ၆၆ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ေန႔စဥ္ ၀င္ေရာက္ အသံုးျပဳေလ့ရွိ ၾကသူမ်ားျဖစ္ေနေလသည္။ သို႔ေသာ္ Facebook ကို တစ္ ကမၻာလံုးအတုိင္းအတာျဖင့္ လူႀကိဳက္မ်ားရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္က User မ်ားျဖစ္သည့္ Society တစ္ခုလံုးကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာမ်ားေပးအပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္၏။ ေစ်းကြက္သုေတသန TechCrunch အဖြဲ႕ႏွင့္ေတြ႕ဆံု ရာတြင္ Facebook ၏ Chief Product Officer Chris Cox က “လူမႈအဖြဲ႕အစည္းေတြကို ကိုယ္တိုင္ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ႏုိင္ဖို႔ Facebook က ခြင့္ျပဳထားပါတယ္။ ကမၻာႀကီးကို သူတု႔ိနဲ႔ ပိုမိုနီးကပ္လာေအာင္လည္း လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါ တယ္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သို႔ရာတြင္ လူမႈေရး Website တစ္ခုအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံ၊ လူမ်ိဳး စသျဖင့္ ကြဲျပားလွစြာေသာ User မ်ားကို လူမႈအဖြဲ႕အစည္း မ်ားစိတ္ႀကိဳက္ တည္ေထာင္ဖြဲ႕စည္းခြင့္ေပးခဲ့ျခင္းအတြက္ တာ၀န္ခံမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈမ်ား ကိုလည္း ေပးရမည္သာျဖစ္၏။ အထူး သျဖင့္ လူေပါင္းသန္း ၂ ေထာင္ရွိ ေသာ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းႀကီးတစ္ခုလံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္ပဲ့ကိုင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ဆီလီကြန္ေတာင္ ၾကားကက်ဥ္းေျမာင္းလြန္းသည္ဟု ဆုိရပါလိမ့္မည္။ User မ်ားအေပၚ Facebook ၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကို ေလ့လာဆန္း စစ္ႏုိင္ရန္ မစၥတာဇူကာဘတ္ႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ပိုမိုႀကိဳးစားအားထုတ္ ရပါေတာ့မည္။

<မာ့ခ္ဇူကာဘတ္၏ ဆႏၵ>

Facebook User သန္း ၂ ေထာင္ျပည့္ေျမာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ မာ့ခ္ဇူကာဘတ္က လူသားမ်ားအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားေပး ႏိုင္သည့္ အေရးပါေသာ လူမႈကြန္ရက္အျဖစ္ ဆက္လက္ရပ္တည္လိုေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အဆုိပါဆႏၵႏွင့္ပတ္သက္၍ မစၥတာဇူကာဘတ္က Facebook ကို ခရစ္ယာန္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းမ်ား၊ အားကစားအသင္းငယ္ မ်ား၏ နည္းျပဆရာမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ Facebook အဖြဲ႕အစည္းႀကီးကို ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းမ်ား၊ အားကစား အသင္းငယ္မ်ား၏လုပ္ေဆာင္ပံုမ်ိဳးအတုိင္း အက်ိဳးျပဳေဆာင္ရြက္ေစလုိျခင္း ပင္။ ယင္းသို႔ေျပာခဲ့သည့္အေၾကာင္းရင္းကိုလည္း မစၥတာ ဇူကာဘတ္က ေအာက္ပါအတိုင္း ရွင္းလင္းသြားခဲ့ပါ၏။ “ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းကို သြားတဲ့ လူေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေစတနာ့ ၀န္ထမ္း လုပ္အားေပးေတြ၊ ပရဟိတ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္လိုတဲ့လူေတြပဲျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတု႔ိဟာ ဘာသာေရး သမားေတြျဖစ္ေန ၾကတာေၾကာင့္ အမ်ားအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ပဲဆႏၵရွိၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေတြက လည္း သီးျခားခြဲထြက္ၿပီး ရပ္တည္တာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ အားလံုး စုေပါင္းၿပီးေတာ့လူသားေတြရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားကိုေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါတယ္။ အားကစား အသင္းငယ္ေတြမွာရွိတဲ့ နည္းျပကလည္း လူငယ္ေတြကို စိတ္ဓာတ္ျမႇင့္တင္ေပးတတ္တဲ့ သူမ်ိဳးပါ။ ၿပီးေတာ့ ပိုၿပီးေကာင္းေကာင္း ကစားတတ္လာေအာင္လည္း သင္ေပးႏုိင္တယ္ေလ။ အသင္းရဲ႕အစဥ္ အလာ၊ စိတ္ဓာတ္န႔ဲခံယူခ်က္ေတြကို ျပသေပးတဲ့ ေခါင္းေဆာင္လည္းျဖစ္ တယ္။ Facebook အဖြဲ႕အစည္းဟာလည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ရည္ရြယ္ ခ်က္ေတြန႔ဲ ျပည့္ေနတဲ့လူမႈ အက်ိဳးျပဳအဖြဲ႕ အစည္းျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္” ဟု ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ Facebook ကို မေကာင္းေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အသံုးခ်သူမ်ားကေတာ့ ရွိေနဦးမည္သာျဖစ္ သည္။ Facebook Live ေပၚတြင္ မိမိကိုယ္ကိုသတ္ေသသည့္ လုပ္ရပ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအသာစီးယူ သည့္ မဟုတ္မမွန္ သတင္း မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရဆဲျဖစ္သည္။ Facebook မွတစ္ဆင့္ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာသည့္သတင္းမွားမ်ား အနက္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ အေမ ရိကန္သမၼတေရြးေကာက္ ပြဲက်င္းပခဲ့စဥ္က ထြက္ေပၚလာေသာ သတင္းမ်ား ဆုိလွ်င္ ေဒၚနယ္ထရမ့္အႏုိင္ရခဲ့သည္အထိ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈႀကီးမားခဲ့ေၾကာင္း ဆုိၾကေလသည္။

ႏိုင္ငံေရးအသာစီးရယူလိုမႈႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားက်ဴးလြန္ရန္အတြက္ အသံုးခ်ေသာ သတင္းအမွားမ်ားကို တုိက္ဖ်က္ ရန္လိုအပ္လာသည္ ကေတာ့ အမွန္ပင္။ ထုိ႔အတြက္ Facebook User အခ်ိဳ႕အေပၚ အခ်ိန္ ၆ လယူ၍ စစ္တမ္းေကာက္ယူသြား ရန္လည္း မစၥတာဇူကာဘတ္က ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ အျခားတစ္ဖက္တြင္ တီထြင္ေအာင္ျမင္ ခ့ဲၿပီျဖစ္ေသာ Facebook ၏ ကုိယ္ပိုင္ AI အသိဥာဏ္တုေဆာ့၀ဲကိုလည္း အသံုးခ်သြားရန္ ဇူကာဘတ္စီစဥ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ အဆိုပါ AI သည္ Facebook အား ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာအြန္လိုင္းအဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ျဖစ္ လာရန္ ကူညီေပးႏုိင္လိမ့္မည္ ဟုလည္း ဇူကာဘတ္က ယံုၾကည္ထား ေလသည္။ ၎က “အားလံုးအတြက္ ပိုၿပီးအဓိပၸာယ္ရွိရွိ၊ ေကာင္းမြန္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္လာမယ့္ စီမံကိန္းေတြစတင္ေနပါၿပီ။ ဒီအတြက္ ကူညီေပးႏိုင္မယ့္ အသိဥာဏ္တုနည္းပညာကိုလည္း စတင္ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ ပါၿပီ” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သတင္းမ်ား၏ အဆိုအရ Facebook AI နည္းပညာမွာ လာမည့္ ၆ လအတြင္း စတင္လည္ပတ္ႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ပို၍ အဓိပၸာယ္ရွိေသာ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ျဖစ္လာေစေရးအတြက္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ပို၍ထိေရာက္မႈရွိလာေတာ့ မည္ဟု သိရသည္။

<User သန္း ၃ ေထာင္ျပည့္ေျမာက္ေရး>

ဤေနရာတြင္ Facebook ၏ CPO ျဖစ္သူ Chris Cox ၏စကားတစ္ခြန္း က ေရွ႕ဆက္သြားရမည့္လမ္းေၾကာင္း၊ တာ၀န္ ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အဓိပၸာယ္ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ၎၏အဆိုအရ User သန္းတစ္ေထာင္ရရွိေရးအတြက္ လူမႈေရး Website တစ္ခုကို စတင္ အေျခတည္ေပးရန္ လိုအပ္သည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ သန္း ၂ ေထာင္ ျဖစ္လာရန္အတြက္ေတာ့ User Base တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ေပးသြား ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ သန္း ၂ ေထာင္မွ သန္း ၃ ေထာင္အထိ ျဖစ္လာရန္ ကေတာ့ Facebook ၏တာ၀န္ခံႏုိင္စြမ္းကို အျမင့္ဆံုးအဆင့္ အေနအထားျဖင့္ ျပသရလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ တာ၀န္ခံႏိုင္စြမ္းႏွင့္ User မ်ားအေပၚ နားလည္ႏုိင္စြမ္း၊ မွ်ေ၀ႏိုင္စြမ္းကို အျပည့္အ၀ျပသရန္ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ တည္ေထာင္သူ ႏွင့္ စီအီးအို မာ့ခ္ဇူကာဘတ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္ကေတာ့ “လူသားေတြကို တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ပိုမို နီးကပ္လာေစဖုိ႔က Facebook ရဲ႕အေရးႀကီးဆံုးတာ၀န္ တစ္ရပ္လုိ႔ ခံယူထားပါတယ္။ ဒီအတြက္ တာ၀န္ယူမႈကို ထပ္ၿပီးတုိးခ်ဲ႕သြား မွာပါ” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။



Ref : (Facebook now has 2 billion monthly users… and responsibility)

ကိုဆဲြ(မုံရြာ)

Mobile Guide Journal (Every Monday)
https://www.facebook.com/officialmobileguidejournal








<<< ေအာက္ကေၾကာ္ျငာကိုတစ္ခ်က္ေလာက္ႏွိပ္ခဲ့ေပးေစခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုတစ္ဖက္တစ္လမ္းကကူညီရာေရာက္ပါတယ္ဗ်ာ။ >>>

 
 
 
 
 
 
 
 
www.pyaephyo.com