လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းက Vertu ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ား တလက္လက္ စီျခယ္ထားေသာ တန္ဖိုးႀကီး မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ားကို
ေျပးျမင္မိၾကေပလိမ့္မည္။ ၿဗိတိန္အေျခစိုက္ Vertu ကုမၸဏီမွ
ထုတ္လုပ္ေသာမိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားသည္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ
ေရႊႏွင့္ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ားေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ေရး ကိရိယာ တစ္ခုထက္
အျမတ္တႏိုးတန္ဖုိး ထားစရာ ရတနာပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္ ပိုမိုေနရာရခဲ့ေလသည္။
ယခုေနာက္ဆံုးထြက္ေပၚလာေသာ သတင္းမ်ား အရေတာ့ Vertu ၿပိဳလဲသြားခဲ့ၿပီဟု သိရ၏။
မည္သို႔ေသာ အခက္အခဲ မ်ားေၾကာင့္ Vertu ေသဆံုးသြားခဲ့ရပါသနည္း။
အတိတ္တစ္ခ်ိန္က Luxury ေစ်းကြက္တန္း၀င္ခဲ့ေသာ Vertu ဖုန္းမ်ား သည္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ားေၾကာင့္ စတာလင္ေပါင္ေသာင္းခ်ီ၍ပင္ တန္ဖိုးရွိခဲ့ေလသည္။ ပံုမွန္မိုဘုိင္းဖုန္းတစ္လံုးမွာ ေပါင္ ၁၁၀၀၀ အထိ ရွိခဲ့သလို ပန္းဆီေရာင္ေရႊသား ၁၈ ကာရက္ျဖင့္ ကိုယ္ထည္ဒီဇိုင္း ထုတ္ထားေသာ Vertu ဖုန္းတစ္လံုးမွာ ေပါင္ ၃၉၁၀၀ အထိပင္ေပါက္ေစ်းရွိခဲ့ဖူးသည္။ နည္းပညာေစ်းကြက္ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးကေတာ့ တန္ဖိုးရွိရတနာပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အလွဆင္ေသာ အျခားစမတ္ဖုန္းကုမၸဏီမ်ား ၏ ေစ်းကြက္ေ၀စုလုယူမႈက Vertu ကို ၿပိဳလဲေစခဲ့သည့္ လက္သီးခ်က္ တစ္ခ်က္ဟု သံုးသပ္သြားခဲ့သည္။ Vertu တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးကို BBC သတင္းဌာနက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာတြင္ “ကုမၸဏီလည္ပတ္မႈအားလံုး ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္ တိုင္လည္း ကုမၸဏီထံက လစာေငြေၾကး ထပ္ရဖို႔မရွိေတာ့ပါဘူး”ဟု အတည္ျပဳသြား ခဲ့သည္။
<Vertu ႏွင့္ လက္လႊဲေျပာင္းမႈမ်ား>
ၿပီးခဲ့ေသာမတ္လအတြင္းက Vertu ကုမၸဏီကို ပိုင္ရွင္ေဟာင္းျဖစ္သူ တ႐ုတ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက တူရကီ လူမ်ိဳးတစ္ဦးအားေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ Daily Telegraph သတင္းစာ၏ အဆိုအရ ပဲရစ္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္ေသာတူရကီသူေဌး Hakan Uzan က ေပါင္ ၁.၉ သန္းျဖင့္ လႊဲေျပာင္း၀ယ္ယူခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအခ်ိန္တြင္ ကုမၸဏီ၏ လုိေငြျပမႈပမာဏက ေပါင္ ၁၂၈ သန္း ရွိေနၿပီျဖစ္၏။ တစ္နည္း ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ပိုင္ရွင္ေဟာင္းက Hakan Uzan ထံသို႔ Vertu ကို ႏြားမရႊံ႕ပိတ္ေရာင္း လိုက္ျခင္းသာျဖစ္၏။ (ဂ်င္း) ထည့္လိုက္ျခင္း သာျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ မစၥတာ Uzan အေနျဖင့္ Vertu ကို ေခ်ာက္ကမ္းပါးအတြင္းမွ ဆဲြတင္ရန္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါေသးသည္။ နည္းပညာပိုင္း အရလည္းေကာင္း၊ကုမၸဏီလုိင္စင္ပုိင္းအတြက္လည္းေကာင္း ျပန္လည္ အဖတ္ဆည္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါေသးသည္။ ယင္းအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ IHS ေစ်းကြက္သုေတသီအဖြဲ႕မွ ေလ့လာသူ Ian Fogg က “ေတာ္ေတာ္ေလး ထူးဆန္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါပဲ။ လက္မႈပစၥည္းအျဖစ္ အေသးစိတ္ ထုတ္လုပ္ဖန္တီးထားတဲ့ Vertu မိုဘုိင္းဖုန္းေတြဟာ အသံတိုးလြန္းေန သလို ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ အဆမတန္ျမင့္မားလြန္းခဲ့ပါတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ နည္းပညာပိုင္းကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၿပီး အလွအပနဲ႔ ဖက္ရွင္ဖက္ကို ပိုၿပီးအားစုိက္ ခဲ့တဲ့အေနအထားပါ” ဟု သံုးသပ္သြားခဲ့သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ Vertu ဖုန္းမ်ားကို Apple ၏အလွအပ တန္ဆာဆင္ထားသည့္ iPhone အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ Vertu ၏မိုဘိုင္းဖုန္း မ်က္ႏွာျပင္ကို နီလာေက်ာက္ အားျပဳျပင္ဖန္တီးတန္ဆာ ဆင္ထားသလို iPhone တြင္လည္း အလားတူတန္ဆာဆင္မႈမ်ား ရွိခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ Apple သည္ မလိုအပ္ဘဲ ကုန္က်စရိတ္မ်ားျပားလြန္းသလို တန္ဖိုးျမင့္မား စြာသတ္မွတ္ရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယင္းနည္းလမ္းကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့သည္။
ေက်ာက္မ်က္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ျခင္းကိုလည္း ထိေရာက္သည့္ ဆြဲေဆာင္မႈတစ္ရပ္ဟု မ႐ႈျမင္ေတာ့ေပ။
ယင္းအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မစၥတာ Fogg က “ေက်ာက္မ်က္ရတနာနဲ႔ ဖုန္းမ်က္ႏွာျပင္ကို တန္ဆာဆင္တာက ခက္ခဲသလို ထိေရာက္မႈလည္း သိပ္မရွိပါဘူး။ လက္ေတြ႕အက်ဆံုးနဲ႔ အက်ိဳးအျမတ္အရွိဆံုးနည္းလမ္း ကေတာ့ ထိခိုက္မႈဒဏ္ကို ခံႏုိင္ၿပီး မာေက်ာတဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ကို ထုတ္လုပ္ႏုိင္ဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္”ဟု ေထာက္ျပသြားခဲ့ ေလသည္။ ထုိအခ်ိန္ တြင္ Vertu ကဲ့သုိ႔ပင္ စမတ္ဖုန္း၊ မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားကို တန္ဖိုးႀကီးေက်ာက္မ်က္ ရတနာမ်ားႏွင့္ တန္ဆာဆင္သည့္ အျခားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုမၸဏီ မ်ား မရွိမဟုတ္၊ ရွိခဲ့ပါ၏။ လွပေသာတြင္းထြက္ေက်ာက္မ်ား၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ပလက္တီနမ္ စေသာ တန္ဖိုးႀကီးသတၳဳမ်ားျဖင့္ တန္ဆာ ဆင္ျခင္းမ်ားသည္ စမတ္ဖုန္းမ်ား ေစ်းကြက္အတြင္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထြက္ေပၚလာခ်ိန္က တည္းက ေခတ္စားလာခဲ့သည္မွာ လက္ရွိအခ်ိန္အထိပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေစ်းကြက္ကို ေရရွည္သိမ္းပိုက္ႏုိင္ဖု႔ိအတြက္ စိတ္ခ်ရေသာ နည္းလမ္းေတာ့ မဟုတ္ပါေခ်။
<လက္တစ္ဆုပ္စာ လူနည္းစုအတြက္လား>
ေက်ာက္မ်က္ရတနာႏွင့္ ေရႊ၊ ေငြမ်ား တန္ဆာဆင္စီျခယ္ထားေသာ စမတ္ဖုန္း၊ မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားသည္ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ေသာ လက္တစ္ဆုပ္ စာလူနည္းစုအတြက္သာျဖစ္ေလသည္။ ထိုလူခ်မ္းသာမ်ားသည္ေက်ာက္မ်က္ အလွဆင္စမတ္ဖုန္းမ်ားကို ေတြ႕ျမင္လုိက္ခ်ိန္တြင္ တန္ဖုိးႀကီးႀကီးေပး၍ ၀ယ္ယူလိုက္ၾကေပမည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔၏ႏွစ္သက္ မႈ၊ ျမတ္ႏိုးမႈမ်ားသည္ ၾကာၾကာ မခံေၾကာင္းကို စစ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိိရေလ သည္။ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် လက္ရွိကုိင္ေဆာင္ အသံုးျပဳေနေသာ စမတ္ဖုန္းသည္ ၎တို႔အတြက္ ၿငီးေငြ႕စရာျဖစ္သြားၾကေလသည္။ ထုိအခါ ေနာက္ဆံုးေပၚ စမတ္ဖုန္းမ်ားကို ထပ္မံ၀ယ္ယူၾကျပန္ေလသည္။ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္ ထုိအေၾကာင္းကို သိရွိနားလည္သေဘာေပါက္လာေသာ အခါတြင္ Vertu ကဲ့သုိ႔ ကုမၸဏီမ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ခိုင္မာေသာ ေဖာက္သည္မ်ားကို တတိတိႏွင့္ ဆံုး႐ံႈးရေလေတာ့သည္။
ယခုေတာ့ Vertu ကုမၸဏီၿပိဳလဲျခင္းႏွင့္အတူ ယင္းကုမၸဏီအေပၚ မွီခိုေနရေသာ ၀န္ထမ္းေပါင္း ၂၀၀ တို႔၏ အနာဂတ္သည္လည္း မေရမရာျဖစ္လာခဲ့ရၿပီျဖစ္သည္။ ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ခံယူထားေသာ တူရကီလုပ္ငန္းရွင္ မစၥတာ Hakan Uzan ကိုယ္တုိင္လည္း ဘာမွမ တတ္ႏုိင္ေတာ့။ တကယ္ေတာ့ Vertu ကုမၸဏီ၏ၿပိဳလဲျခင္းသည္ ယခုမွ ႐ုတ္ခ်ည္းျဖစ္ေပၚလာေသာ ကပ္ဆိုးတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါ။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ကတည္းကပင္ Vertu ကုမၸဏီသည္ ယိုင္နဲ႔နဲ႔ျဖစ္လာ ခဲ့ၿပီး ေရာင္းအား သိသိ သာသာ က်ဆင္းလာခဲ့သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လအတြင္းက Vertu ကုမၸဏီ၏ ေၾကညာခ်က္တစ္ရပ္တြင္ “မိုဘုိင္းဖုန္း တစ္လံုးကို မူရင္းေရာင္းေစ်းထက္ ထက္၀က္ေလာက္ေလွ်ာ့ခ် ခဲ့ေပမယ့္ ၀ယ္လိုအား မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေစ်းကြက္အတြင္း အေျခအေနေတာ္ေတာ္ဆိုးရြားေနပါၿပီ” ဟု ေဖာ္ျပထားခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္အထက္ကေဖာ္ျပခဲ့သလို လုိေငြျပမႈ တစ္ျဖစ္လဲ အ႐ံႈးျပမႈ ပမာဏသည္ ေပါင္ ၁၂၈ သန္းအထိ ေရာက္ရွိေနခဲ့ၿပီျဖစ္ေတာ့သည္။
<Vertu ဆိုသည္မွာ>
Vertu ဆိုေသာ Luxury မိုဘုိင္းဖုန္းကုမၸဏီကို ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ ဖင္လန္အေျခစုိက္ မိုဘိုင္းဖုန္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာကုမၸဏီ Nokia က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သာမန္မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားကို Nokia အမည္ျဖင့္ ထုတ္လုပ္ေသာ္လည္း လူခ်မ္းသာမ်ားအတြက္ အဓိက ရည္ရြယ္ေသာ ေက်ာက္မ်က္စီျခယ္ထားေသာစမတ္ဖုန္းမ်ားကိုမူ ၿဗိတိန္ တြင္ Vertu အမည္ျဖင့္သာ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားတြင္ ပန္းထိမ္ဆရာကဲ့သို႔ လက္မႈပညာရွင္မ်ား၏ အေသးစိတ္ျခယ္မႈန္း ေသာလက္ရာမ်ားပါ၀င္သလို လက္ျဖင့္ျဖတ္ေတာက္ ခ်ဳပ္လုပ္ထားေသာ သားေရပစၥည္းမ်ားျဖင့္လည္း တန္ဆာဆင္ထားေသး သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလအေရာက္တြင္ Nokia သည္ Vertu ကုမၸဏီကို EQT VI ဆိုေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုမၸဏီ အုပ္စုလက္အတြင္းသို႔ လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ တန္ဖိုးေငြကိုမူ အတိအက်ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း မရွိ။ သို႔ေသာ္ ထုိအခ်ိန္က Vertu ၏ အေျခအေနက သိသိသာသာ ဆိုးရြား သြားျခင္းမရွိေသးေပ။ ပံုမွန္ေဖာက္သည္ ၃၅၀၀၀၀ ႏွင့္ လက္လႊဲေရာင္းခ်သူ ကိုယ္စား လွယ္ ၅၀၀ ခန္႔အထိ ရွိထားၿပီး ေကာင္းေကာင္း ရပ္တည္ႏုိင္သည့္အေျခအေနကို ပိုင္ဆိုင္ထားပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း နည္းပညာပိုင္းကို အဆင့္မျမႇင့္ဘဲ အလွအပဘက္ကို ဆက္လက္ ဦးစားေပးခဲ့ျခင္းႏွင့္ iPhone မ်ား၏အသံုး၀င္ျခင္း၊ ဖက္ရွင္က် ျခင္းတို႔ေပါင္းစပ္လုိက္ေသာအခါ ၂၀၁၄-၁၅ ခုႏွစ္၀န္းက်င္တြင္ Vertu သည္ အပစ္ပယ္ခံဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ေတာ့သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အေရာက္ တြင္ EQT VI သည္ Vertu ကို ေဟာင္ေကာင္အေျခစိုက္ ဦးပိုင္ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ေသာ Godin Holdings သို႔ ထပ္မံလႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ခဲ့ျပန္သည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္ မစၥတာ Hakan Uzan ၏လက္ထဲတြင္ အဆံုးသတ္သြား ရျခင္းျဖစ္ေတာ့သည္။
သို႔ေသာ္ အထက္ကဆိုခဲ့သလိုပင္ Vertu ၏ နာမည္ေက်ာ္ၾကားမႈသည္ iPhone မ်ား ေခတ္စားမလာခင္အထိ သာျဖစ္၏။ အေကာင္းစားအမွတ္ တံဆိပ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ၀ယ္လိုအားက တန္ဖိုးႀကီးျခင္း၊ ဖက္ရွင္က်ျခင္းတို႔ထက္ နည္းပညာျမင့္မားမႈ၊ အသံုး၀င္ မႈတို႔အေပၚ အေျခခံလာခဲ့ေသာအခါ Vertu သည္လည္း မိခင္ကုမၸဏီ Nokia နည္းတူ က်႐ံႈးခဲ့ျခင္းဟု ဆိုရပါလိမ့္မည္။
Ref : (Luxury phone-maker Vertu collapses - By Chris Baraniuk)
ကိုဆဲြ(မုံရြာ)
Mobile Guide Journal (Every Monday)
https://www.facebook.com/officialmobileguidejournal
အတိတ္တစ္ခ်ိန္က Luxury ေစ်းကြက္တန္း၀င္ခဲ့ေသာ Vertu ဖုန္းမ်ား သည္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ားေၾကာင့္ စတာလင္ေပါင္ေသာင္းခ်ီ၍ပင္ တန္ဖိုးရွိခဲ့ေလသည္။ ပံုမွန္မိုဘုိင္းဖုန္းတစ္လံုးမွာ ေပါင္ ၁၁၀၀၀ အထိ ရွိခဲ့သလို ပန္းဆီေရာင္ေရႊသား ၁၈ ကာရက္ျဖင့္ ကိုယ္ထည္ဒီဇိုင္း ထုတ္ထားေသာ Vertu ဖုန္းတစ္လံုးမွာ ေပါင္ ၃၉၁၀၀ အထိပင္ေပါက္ေစ်းရွိခဲ့ဖူးသည္။ နည္းပညာေစ်းကြက္ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးကေတာ့ တန္ဖိုးရွိရတနာပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အလွဆင္ေသာ အျခားစမတ္ဖုန္းကုမၸဏီမ်ား ၏ ေစ်းကြက္ေ၀စုလုယူမႈက Vertu ကို ၿပိဳလဲေစခဲ့သည့္ လက္သီးခ်က္ တစ္ခ်က္ဟု သံုးသပ္သြားခဲ့သည္။ Vertu တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးကို BBC သတင္းဌာနက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာတြင္ “ကုမၸဏီလည္ပတ္မႈအားလံုး ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္ တိုင္လည္း ကုမၸဏီထံက လစာေငြေၾကး ထပ္ရဖို႔မရွိေတာ့ပါဘူး”ဟု အတည္ျပဳသြား ခဲ့သည္။
<Vertu ႏွင့္ လက္လႊဲေျပာင္းမႈမ်ား>
ၿပီးခဲ့ေသာမတ္လအတြင္းက Vertu ကုမၸဏီကို ပိုင္ရွင္ေဟာင္းျဖစ္သူ တ႐ုတ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက တူရကီ လူမ်ိဳးတစ္ဦးအားေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ Daily Telegraph သတင္းစာ၏ အဆိုအရ ပဲရစ္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္ေသာတူရကီသူေဌး Hakan Uzan က ေပါင္ ၁.၉ သန္းျဖင့္ လႊဲေျပာင္း၀ယ္ယူခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအခ်ိန္တြင္ ကုမၸဏီ၏ လုိေငြျပမႈပမာဏက ေပါင္ ၁၂၈ သန္း ရွိေနၿပီျဖစ္၏။ တစ္နည္း ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ပိုင္ရွင္ေဟာင္းက Hakan Uzan ထံသို႔ Vertu ကို ႏြားမရႊံ႕ပိတ္ေရာင္း လိုက္ျခင္းသာျဖစ္၏။ (ဂ်င္း) ထည့္လိုက္ျခင္း သာျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ မစၥတာ Uzan အေနျဖင့္ Vertu ကို ေခ်ာက္ကမ္းပါးအတြင္းမွ ဆဲြတင္ရန္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါေသးသည္။ နည္းပညာပိုင္း အရလည္းေကာင္း၊ကုမၸဏီလုိင္စင္ပုိင္းအတြက္လည္းေကာင္း ျပန္လည္ အဖတ္ဆည္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါေသးသည္။ ယင္းအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ IHS ေစ်းကြက္သုေတသီအဖြဲ႕မွ ေလ့လာသူ Ian Fogg က “ေတာ္ေတာ္ေလး ထူးဆန္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါပဲ။ လက္မႈပစၥည္းအျဖစ္ အေသးစိတ္ ထုတ္လုပ္ဖန္တီးထားတဲ့ Vertu မိုဘုိင္းဖုန္းေတြဟာ အသံတိုးလြန္းေန သလို ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ အဆမတန္ျမင့္မားလြန္းခဲ့ပါတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ နည္းပညာပိုင္းကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၿပီး အလွအပနဲ႔ ဖက္ရွင္ဖက္ကို ပိုၿပီးအားစုိက္ ခဲ့တဲ့အေနအထားပါ” ဟု သံုးသပ္သြားခဲ့သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ Vertu ဖုန္းမ်ားကို Apple ၏အလွအပ တန္ဆာဆင္ထားသည့္ iPhone အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ Vertu ၏မိုဘိုင္းဖုန္း မ်က္ႏွာျပင္ကို နီလာေက်ာက္ အားျပဳျပင္ဖန္တီးတန္ဆာ ဆင္ထားသလို iPhone တြင္လည္း အလားတူတန္ဆာဆင္မႈမ်ား ရွိခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ Apple သည္ မလိုအပ္ဘဲ ကုန္က်စရိတ္မ်ားျပားလြန္းသလို တန္ဖိုးျမင့္မား စြာသတ္မွတ္ရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယင္းနည္းလမ္းကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့သည္။
ေက်ာက္မ်က္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ျခင္းကိုလည္း ထိေရာက္သည့္ ဆြဲေဆာင္မႈတစ္ရပ္ဟု မ႐ႈျမင္ေတာ့ေပ။
ယင္းအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မစၥတာ Fogg က “ေက်ာက္မ်က္ရတနာနဲ႔ ဖုန္းမ်က္ႏွာျပင္ကို တန္ဆာဆင္တာက ခက္ခဲသလို ထိေရာက္မႈလည္း သိပ္မရွိပါဘူး။ လက္ေတြ႕အက်ဆံုးနဲ႔ အက်ိဳးအျမတ္အရွိဆံုးနည္းလမ္း ကေတာ့ ထိခိုက္မႈဒဏ္ကို ခံႏုိင္ၿပီး မာေက်ာတဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ကို ထုတ္လုပ္ႏုိင္ဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္”ဟု ေထာက္ျပသြားခဲ့ ေလသည္။ ထုိအခ်ိန္ တြင္ Vertu ကဲ့သုိ႔ပင္ စမတ္ဖုန္း၊ မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားကို တန္ဖိုးႀကီးေက်ာက္မ်က္ ရတနာမ်ားႏွင့္ တန္ဆာဆင္သည့္ အျခားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုမၸဏီ မ်ား မရွိမဟုတ္၊ ရွိခဲ့ပါ၏။ လွပေသာတြင္းထြက္ေက်ာက္မ်ား၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ပလက္တီနမ္ စေသာ တန္ဖိုးႀကီးသတၳဳမ်ားျဖင့္ တန္ဆာ ဆင္ျခင္းမ်ားသည္ စမတ္ဖုန္းမ်ား ေစ်းကြက္အတြင္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထြက္ေပၚလာခ်ိန္က တည္းက ေခတ္စားလာခဲ့သည္မွာ လက္ရွိအခ်ိန္အထိပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေစ်းကြက္ကို ေရရွည္သိမ္းပိုက္ႏုိင္ဖု႔ိအတြက္ စိတ္ခ်ရေသာ နည္းလမ္းေတာ့ မဟုတ္ပါေခ်။
<လက္တစ္ဆုပ္စာ လူနည္းစုအတြက္လား>
ေက်ာက္မ်က္ရတနာႏွင့္ ေရႊ၊ ေငြမ်ား တန္ဆာဆင္စီျခယ္ထားေသာ စမတ္ဖုန္း၊ မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားသည္ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ေသာ လက္တစ္ဆုပ္ စာလူနည္းစုအတြက္သာျဖစ္ေလသည္။ ထိုလူခ်မ္းသာမ်ားသည္ေက်ာက္မ်က္ အလွဆင္စမတ္ဖုန္းမ်ားကို ေတြ႕ျမင္လုိက္ခ်ိန္တြင္ တန္ဖုိးႀကီးႀကီးေပး၍ ၀ယ္ယူလိုက္ၾကေပမည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔၏ႏွစ္သက္ မႈ၊ ျမတ္ႏိုးမႈမ်ားသည္ ၾကာၾကာ မခံေၾကာင္းကို စစ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိိရေလ သည္။ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် လက္ရွိကုိင္ေဆာင္ အသံုးျပဳေနေသာ စမတ္ဖုန္းသည္ ၎တို႔အတြက္ ၿငီးေငြ႕စရာျဖစ္သြားၾကေလသည္။ ထုိအခါ ေနာက္ဆံုးေပၚ စမတ္ဖုန္းမ်ားကို ထပ္မံ၀ယ္ယူၾကျပန္ေလသည္။ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္ ထုိအေၾကာင္းကို သိရွိနားလည္သေဘာေပါက္လာေသာ အခါတြင္ Vertu ကဲ့သုိ႔ ကုမၸဏီမ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ခိုင္မာေသာ ေဖာက္သည္မ်ားကို တတိတိႏွင့္ ဆံုး႐ံႈးရေလေတာ့သည္။
ယခုေတာ့ Vertu ကုမၸဏီၿပိဳလဲျခင္းႏွင့္အတူ ယင္းကုမၸဏီအေပၚ မွီခိုေနရေသာ ၀န္ထမ္းေပါင္း ၂၀၀ တို႔၏ အနာဂတ္သည္လည္း မေရမရာျဖစ္လာခဲ့ရၿပီျဖစ္သည္။ ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ခံယူထားေသာ တူရကီလုပ္ငန္းရွင္ မစၥတာ Hakan Uzan ကိုယ္တုိင္လည္း ဘာမွမ တတ္ႏုိင္ေတာ့။ တကယ္ေတာ့ Vertu ကုမၸဏီ၏ၿပိဳလဲျခင္းသည္ ယခုမွ ႐ုတ္ခ်ည္းျဖစ္ေပၚလာေသာ ကပ္ဆိုးတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါ။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ကတည္းကပင္ Vertu ကုမၸဏီသည္ ယိုင္နဲ႔နဲ႔ျဖစ္လာ ခဲ့ၿပီး ေရာင္းအား သိသိ သာသာ က်ဆင္းလာခဲ့သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လအတြင္းက Vertu ကုမၸဏီ၏ ေၾကညာခ်က္တစ္ရပ္တြင္ “မိုဘုိင္းဖုန္း တစ္လံုးကို မူရင္းေရာင္းေစ်းထက္ ထက္၀က္ေလာက္ေလွ်ာ့ခ် ခဲ့ေပမယ့္ ၀ယ္လိုအား မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေစ်းကြက္အတြင္း အေျခအေနေတာ္ေတာ္ဆိုးရြားေနပါၿပီ” ဟု ေဖာ္ျပထားခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္အထက္ကေဖာ္ျပခဲ့သလို လုိေငြျပမႈ တစ္ျဖစ္လဲ အ႐ံႈးျပမႈ ပမာဏသည္ ေပါင္ ၁၂၈ သန္းအထိ ေရာက္ရွိေနခဲ့ၿပီျဖစ္ေတာ့သည္။
<Vertu ဆိုသည္မွာ>
Vertu ဆိုေသာ Luxury မိုဘုိင္းဖုန္းကုမၸဏီကို ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ ဖင္လန္အေျခစုိက္ မိုဘိုင္းဖုန္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာကုမၸဏီ Nokia က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သာမန္မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားကို Nokia အမည္ျဖင့္ ထုတ္လုပ္ေသာ္လည္း လူခ်မ္းသာမ်ားအတြက္ အဓိက ရည္ရြယ္ေသာ ေက်ာက္မ်က္စီျခယ္ထားေသာစမတ္ဖုန္းမ်ားကိုမူ ၿဗိတိန္ တြင္ Vertu အမည္ျဖင့္သာ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားတြင္ ပန္းထိမ္ဆရာကဲ့သို႔ လက္မႈပညာရွင္မ်ား၏ အေသးစိတ္ျခယ္မႈန္း ေသာလက္ရာမ်ားပါ၀င္သလို လက္ျဖင့္ျဖတ္ေတာက္ ခ်ဳပ္လုပ္ထားေသာ သားေရပစၥည္းမ်ားျဖင့္လည္း တန္ဆာဆင္ထားေသး သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလအေရာက္တြင္ Nokia သည္ Vertu ကုမၸဏီကို EQT VI ဆိုေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုမၸဏီ အုပ္စုလက္အတြင္းသို႔ လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ တန္ဖိုးေငြကိုမူ အတိအက်ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း မရွိ။ သို႔ေသာ္ ထုိအခ်ိန္က Vertu ၏ အေျခအေနက သိသိသာသာ ဆိုးရြား သြားျခင္းမရွိေသးေပ။ ပံုမွန္ေဖာက္သည္ ၃၅၀၀၀၀ ႏွင့္ လက္လႊဲေရာင္းခ်သူ ကိုယ္စား လွယ္ ၅၀၀ ခန္႔အထိ ရွိထားၿပီး ေကာင္းေကာင္း ရပ္တည္ႏုိင္သည့္အေျခအေနကို ပိုင္ဆိုင္ထားပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း နည္းပညာပိုင္းကို အဆင့္မျမႇင့္ဘဲ အလွအပဘက္ကို ဆက္လက္ ဦးစားေပးခဲ့ျခင္းႏွင့္ iPhone မ်ား၏အသံုး၀င္ျခင္း၊ ဖက္ရွင္က် ျခင္းတို႔ေပါင္းစပ္လုိက္ေသာအခါ ၂၀၁၄-၁၅ ခုႏွစ္၀န္းက်င္တြင္ Vertu သည္ အပစ္ပယ္ခံဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ေတာ့သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အေရာက္ တြင္ EQT VI သည္ Vertu ကို ေဟာင္ေကာင္အေျခစိုက္ ဦးပိုင္ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ေသာ Godin Holdings သို႔ ထပ္မံလႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ခဲ့ျပန္သည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္ မစၥတာ Hakan Uzan ၏လက္ထဲတြင္ အဆံုးသတ္သြား ရျခင္းျဖစ္ေတာ့သည္။
သို႔ေသာ္ အထက္ကဆိုခဲ့သလိုပင္ Vertu ၏ နာမည္ေက်ာ္ၾကားမႈသည္ iPhone မ်ား ေခတ္စားမလာခင္အထိ သာျဖစ္၏။ အေကာင္းစားအမွတ္ တံဆိပ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ၀ယ္လိုအားက တန္ဖိုးႀကီးျခင္း၊ ဖက္ရွင္က်ျခင္းတို႔ထက္ နည္းပညာျမင့္မားမႈ၊ အသံုး၀င္ မႈတို႔အေပၚ အေျခခံလာခဲ့ေသာအခါ Vertu သည္လည္း မိခင္ကုမၸဏီ Nokia နည္းတူ က်႐ံႈးခဲ့ျခင္းဟု ဆိုရပါလိမ့္မည္။
Ref : (Luxury phone-maker Vertu collapses - By Chris Baraniuk)
ကိုဆဲြ(မုံရြာ)
Mobile Guide Journal (Every Monday)
https://www.facebook.com/officialmobileguidejournal