Facebook ဆိုက္ကို desktop ကေန ad-blocker ေတြနဲ႔ သုံးေပမယ့္လည္း၊ ေၾကာ္ျငာေတြရန္က သင္ေျပးလြတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသုံးအမ်ားဆုံးလူမွဳကြန္ရက္ဆိုက္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Facebook က
အသုံးျပဳသူေတြကို သူတုိ႔ျမင္ခ်င္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ိဳးေပၚေအာင္
ထိန္းခ်ဳပ္ခြင့္ပုိေပးလိုက္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါေန႔က ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ၊ ေၾကာ္ျငာပိတ္ေဆာ့ဖ္ဝဲေတြသုံးျပီး၊ Facebook
ၾကည့္သူေတြကိုလည္း ေၾကာ္ျငာေတြ စျပသြားေတာ့မွာျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
“ Ad blocking ကုမၸဏီတစ္ခ်ိဳ႔က က်ေနာ္တုိ႔ ျပထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကို ပိတ္ထားရာကေန ျဖည္ေပးမယ္ဆုိျပီး ကမ္းလွမ္းဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ad blocking ကုမၸဏီေတြကို ေငြေပးမယ့္အစား၊ ေၾကာ္ျငာျပသမွဳပုံစံမွဳကို က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့ သုံးစြဲသူေတြလက္ထဲ အျပည့္ထည့္ေပးသြားမွာပါ” လုိ႔ Facebook ရဲ့ ေၾကာ္ျငာစီးပြားေရးဌာန လက္ေထာက္ဥကၠဌ Andrew Bosworth က ဘေလာ့ဂ္ပုိ႔စ္မွာ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
PageFair နဲ႔ Adobe တုိ႔က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ စစ္တမ္းအရ၊ ကမၻာေပၚက လူေပါင္း သန္း ၂၀၀ ေက်ာ္ဟာ ၎တို႔ရဲ့ desktop နဲ႔ laptop ကြန္ျပဴတာေတြမွာ ad-blocking ေဆာ့ဖ္ဝဲေတြအသုံးျပဳေနၾကေၾကာင္း သိရွိထားရပါတယ္။ မိုဘိုင္းဖုန္းေတြမွာဆုိရင္လည္း web browsing လုပ္တာပိုမ်ားလာတာေၾကာင့္၊ ad-blocking အသုံးျပဳမွဳကလည္း ျမင့္တက္လာျပီး၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္မွာ အနည္းဆုံးလူေပါင္း ၄၁၉ သန္းေလာက္ဟာ စမတ္ဖုန္းေတြမွာ ေၾကာ္ျငာေတြကိုပိတ္ထားၾကတယ္လုိ႔ PageFair က ေလ့လာေတြ႔ရွိထားပါတယ္။
ေၾကာ္ျငာေတြမျမင္ခ်င္လုိ႔ Ad blocker သုံးသူေတြရွိသလုိ၊ တစ္္ခ်ိဳ႔လူေတြက ဝက္ဘ္ေပၚမွာ သူတုိ႔ရဲ့ေဒတာအခ်က္အလက္ေတြ မပါသြားဖုိ႔ အသုံးျပဳၾကပါတယ္။
Ad-blocker ေတြကို bypass ေက်ာ္ျဖတ္ျပီး၊ ေၾကာ္ျငာအတင္းျပဖုိ႔လုပ္တဲ့ Facebook လုပ္ရပ္ကို နာမည္ေက်ာ္၊လူသုံးအမ်ားဆုံး Ad blocker တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Adblock Plus ကေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ရွဳတ္ခ်ထားျပီး၊ “ အသုံးျပဳသူေတြကို အေလးမထားတဲ့လုပ္ရပ္” လုိ႔ သမုတ္ထားပါတယ္။
Facebook ဟာ လက္ရွိမွာ တစ္ကမၻာလုံးက အသုံးျပဳသူေပါင္း ၁.၇ ဘီလီယံေလာက္ရွိျပီး၊ ၎ရဲ့ စီးပြားေရးကို ေၾကာ္ျငာဝင္ေငြနဲ႔ ရပ္တည္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဧျပီကေန ဂၽြန္လအထိ၊ ဒုတိယသုံးလပတ္အတြင္းမွာတင္ Facebook ဟာ ေၾကာ္ျငာဝင္ေငြခ်ည္း ကန္ေဒၚလာ ၆.၂ ဘီလီယံအထိ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အဆုိပါေၾကာ္ျငာဝင္ေငြထဲမွာ မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာက ၈၄ ရာခိုင္ႏွဳန္းပါတယ္လို႔ ကုမၸဏီက တရားဝင္ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။
“ Ad blocking ကုမၸဏီတစ္ခ်ိဳ႔က က်ေနာ္တုိ႔ ျပထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကို ပိတ္ထားရာကေန ျဖည္ေပးမယ္ဆုိျပီး ကမ္းလွမ္းဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ad blocking ကုမၸဏီေတြကို ေငြေပးမယ့္အစား၊ ေၾကာ္ျငာျပသမွဳပုံစံမွဳကို က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့ သုံးစြဲသူေတြလက္ထဲ အျပည့္ထည့္ေပးသြားမွာပါ” လုိ႔ Facebook ရဲ့ ေၾကာ္ျငာစီးပြားေရးဌာန လက္ေထာက္ဥကၠဌ Andrew Bosworth က ဘေလာ့ဂ္ပုိ႔စ္မွာ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
PageFair နဲ႔ Adobe တုိ႔က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ စစ္တမ္းအရ၊ ကမၻာေပၚက လူေပါင္း သန္း ၂၀၀ ေက်ာ္ဟာ ၎တို႔ရဲ့ desktop နဲ႔ laptop ကြန္ျပဴတာေတြမွာ ad-blocking ေဆာ့ဖ္ဝဲေတြအသုံးျပဳေနၾကေၾကာင္း သိရွိထားရပါတယ္။ မိုဘိုင္းဖုန္းေတြမွာဆုိရင္လည္း web browsing လုပ္တာပိုမ်ားလာတာေၾကာင့္၊ ad-blocking အသုံးျပဳမွဳကလည္း ျမင့္တက္လာျပီး၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္မွာ အနည္းဆုံးလူေပါင္း ၄၁၉ သန္းေလာက္ဟာ စမတ္ဖုန္းေတြမွာ ေၾကာ္ျငာေတြကိုပိတ္ထားၾကတယ္လုိ႔ PageFair က ေလ့လာေတြ႔ရွိထားပါတယ္။
ေၾကာ္ျငာေတြမျမင္ခ်င္လုိ႔ Ad blocker သုံးသူေတြရွိသလုိ၊ တစ္္ခ်ိဳ႔လူေတြက ဝက္ဘ္ေပၚမွာ သူတုိ႔ရဲ့ေဒတာအခ်က္အလက္ေတြ မပါသြားဖုိ႔ အသုံးျပဳၾကပါတယ္။
Ad-blocker ေတြကို bypass ေက်ာ္ျဖတ္ျပီး၊ ေၾကာ္ျငာအတင္းျပဖုိ႔လုပ္တဲ့ Facebook လုပ္ရပ္ကို နာမည္ေက်ာ္၊လူသုံးအမ်ားဆုံး Ad blocker တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Adblock Plus ကေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ရွဳတ္ခ်ထားျပီး၊ “ အသုံးျပဳသူေတြကို အေလးမထားတဲ့လုပ္ရပ္” လုိ႔ သမုတ္ထားပါတယ္။
Facebook ဟာ လက္ရွိမွာ တစ္ကမၻာလုံးက အသုံးျပဳသူေပါင္း ၁.၇ ဘီလီယံေလာက္ရွိျပီး၊ ၎ရဲ့ စီးပြားေရးကို ေၾကာ္ျငာဝင္ေငြနဲ႔ ရပ္တည္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဧျပီကေန ဂၽြန္လအထိ၊ ဒုတိယသုံးလပတ္အတြင္းမွာတင္ Facebook ဟာ ေၾကာ္ျငာဝင္ေငြခ်ည္း ကန္ေဒၚလာ ၆.၂ ဘီလီယံအထိ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အဆုိပါေၾကာ္ျငာဝင္ေငြထဲမွာ မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာက ၈၄ ရာခိုင္ႏွဳန္းပါတယ္လို႔ ကုမၸဏီက တရားဝင္ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။
www.pyaephyo.com