9/10/2017

♪ မိုဘိုင္းဖုန္းနဲ႔ ဗီဒီယိုု႐ိုက္ကူးရင္ ႐ုပ္ထြက္ေကာင္းေကာင္းရဖို႔ သတိထားရမယ့္ အခ်က္မ်ား ♫


မိုဘိုင္းဖုန္းနဲ႔ ဗီဒီယိုု႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ အခ်ိဳ႕႐ုပ္ထြက္ေကာင္းေတြမရဘဲ သူမ်ား႐ုပ္ထြက္ေတြက ပိုုၿပီးဘာလို႔လန္းေနလဲဆိုၿပီး ခံစားမိတတ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြ ရွိပါတယ္။ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ေနရာအတူတူသံုးတဲ့ မိုဘိုင္းဖုန္းလည္း အတူတူနဲ႔ အျခားသူ႐ိုက္ကူးတဲ့ ႐ုပ္ကပ္ေတြက ကိုယ့္ပံုထက္ ပိုမိုက္ေနတာကို ေတြ႕ၾကရၿပီး ဘာေၾကာင့္လဲဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ အခ်ိဳ႕မလုပ္သင့္တဲ့ ဝိေသသေလးေတြကို ကိုယ္ကသတိမထားဘဲ လုပ္လိုက္မိလို႔ သူမ်ားက ကိုယ့္ထက္အနည္းေလး ဓာတ္ပံုပညာသိထားတာေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဓာတ္ပံုုအယူအဆေတြကိုု ထည့္သြင္းစဥ္းစားၿပီး ႐ိုက္ကူးၾကလိုု႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒါေၾကာင့္ ဗီဒီယိုု႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ ႐ုပ္ကပ္ေတြ ပိုုေကာင္းေစဖိုု႔ သိထားရမယ့္ အေျခခံအေၾကာင္းအခ်က္ အခ်ိဳ႕ကို ေဝမွ်ဖို႔ လိုပါတယ္။

စိတ္ဝင္စားစရာ ပံုရိပ္မဖမ္းယူမိျခင္း


ဒီအခ်က္က အရမ္းကို အေရးႀကီးေစပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ မ်က္စိေရွ႕မွာ အရမ္းကိုလွပတဲ့ ႐ႈခင္းတစ္ခုကိုျဖစ္ေစ၊ အရမ္းကိုလွပတဲ့ ၿမိဳ႕တြင္းေနရာ၊ ထူးျခားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ စတာေတြကိုaတြ႕ၿပီး ဗီဒီယိုု႐ိုက္ကူးတဲ့ အခ်ိန္မွာကိုယ္က အရမ္းေကာင္းတယ္ထင္ၿပီး သူမ်ားကိုျပတဲ့အခါ သိပ္စိတ္ဝင္စားပံု မျပတာကို ႀကံဳရမွာပါ။ ကိုယ့္ဓာတ္ပံုမွာ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခု ရွိေနလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါက Main Subject လို႔ေခၚတဲ့ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက Point Of Interest ဓာတ္ပံုတစ္ပံုရဲ႕ အဓိကစိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ လူေသာ္လည္းေကာင္း ပစၥည္းအရာဝတၳဳေသာ္လည္းေကာင္း ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သူအေနနဲ႔ ဓာတ္ပံုထဲမွာ ဓာတ္ပံုၾကည့္သူေတြရဲ႕ မ်က္လံုးမွာေနာက္ဆံုး အာ႐ံုက်မိမယ့္ Subject တစ္ခုကို အေလးေပး႐ိုက္ကူးျခင္းျဖင့္ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ပံုေကာင္းတစ္ပံုကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။

အဓိကပံုရိပ္ကို Focus မျပတ္ျခင္း


ဗီဒီယိုု႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ Focus မျပတ္ျခင္းကလည္း အဆိုးဝါးဆံုးေသာ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက Focus ကို မွားေပးမိတဲ့အခါမွာလည္း ႐ုပ္ကပ္ေကာင္းတစ္ခုကို မျဖစ္ေစတာကို ေတြ႕ရ မွာပါ။ ကိုယ္က ဗီဒီယိုုကို Subject တစ္ခုေတာ့ ထည့္႐ိုက္ပါရဲ႕ ဒါေပမဲ့ ထည့္႐ိုက္လိုက္တဲ့ Subject က Focus မျပတ္ဘဲ ဝါးေနမယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီဗီဒီယိုု႐ုပ္ကပ္က အလကားျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က႐ိုက္မယ္လို႔ စိတ္ကူးရင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး Focus ျပတ္သားျခင္း ရွိမရွိကို အၿမဲျပန္ၿပီး စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ မိုဘိုင္းဖုန္းေတြမွာ ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါ Shutter မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္ၿပီး ပံုကျပတ္သားမႈမရွိဘဲ ဝါးသြားတတ္ပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ကင္မရာေတြမွာေတာ့ Focus Tracking ေတြပါဝင္လာၿပီး မိမိျပတ္သားလိုတဲ့ Subject ကို Screen ေပၚမွာ လက္နဲ႔ေထာက္ၿပီး ေပးႏိုင္သလို Focus မေ႐ြ႕သြားေအာင္လည္း Lock လုပ္ထားႏိုင္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

Exposure မ်ားျခင္း သို႔မဟုတ္ နည္းျခင္း


မိုဘိုင္းဖုန္းနဲ႔ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ လင္းလြန္းျခင္း၊ ေမွာင္လြန္းျခင္းေတြကို မျဖစ္မေနႀကံဳၾကရမွာပါ။ အခ်ိဳ႕မိုဘုိင္းဖုန္းေတြမွာ အလင္းအေမွာင္ကို အလြယ္တကူ ခ်ိန္ညိႇႏိုင္တဲ့စနစ္ေတြ ပါဝင္သလို အခ်ိဳ႕ဖုန္းေတြမွာေတာ့ ဖုန္းမွအလိုအေလ်ာက္ ခ်ိန္ညိႇေပးတဲ့ စနစ္ေတြကို ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဖုန္းနဲ႔ဗီဒီယိုု႐ိုက္တဲ့ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အရမ္းလင္းသြားတဲ့ ပံုေတြေမွာင္သြားတဲ့ ပံုေတြမျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ရွား႐ိုက္ကူးရမွာပါ။ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ Focus ကို သတ္မွတ္ေပးရင္ Screen ေပၚမွာ Subject တစ္ခုရဲ႕ ေဘးနားမွာရွိတဲ့ လင္းေနတဲ့ေနရာကို လက္နဲ႔တင္လိုက္တာနဲ႔ ဖုန္းကအလိုအေလ်ာက္ကို Exposure ေတြ ေလွ်ာ႔ခ်ေပးသြား မွာျဖစ္ၿပီး ေမွာင္ေနတဲ့ Subject ကို ႐ိုက္ကူးဖို႔ Focus သတ္မွတ္တာနဲ႔ အလင္းကို အလိုအေလ်ာက္ ဆြဲတင္သြားမွာပါ။

အလိုအေလ်ာက္ ျပဳလုပ္တဲ့အတြက္ အလင္းအရမ္းမ်ားလြန္း၊ နည္းလြန္းတာ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလိုအေလ်ာက္ထက္ ကိုယ္တိုင္ခ်ိန္ညိႇတာက အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

တုန္ရီမႈန္ဝါး ႐ုပ္ကပ္ေတြျဖစ္ျခင္း


လက္မၿငိမ္လိုု႔ အမ်ားဆံုုးျဖစ္တာပါ။ အခ်ိဳ႕မိုုဘိုုင္းဖုုန္းေတြမွာေတာ့ Stabilizer software ကိုု တစ္ပါတည္း ထည့္ေပးထားတယ္ဆိုုေပမယ့္ အရမ္းကိုု လႈပ္ခါေနမယ္ဆိုုရင္ေတာ့ အဲ့ဒီစနစ္ေတြကလည္း အေထာက္အကူ မေပးပါႏိုုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ႐ိုက္ကူးရင္ အတတ္ႏိုုင္ဆံုုး ၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းၿပီး႐ိုက္ကူးပါ။ မိုဘိုင္းဖုန္းကို Tripod Stand တစ္ခုနဲ႔ေထာင္ၿပီး ႐ိုက္ကူးျခင္းက အေကာင္းဆံုးျဖစ္သလို Stabilizer ကိရိယာ ေတြတပ္ဆင္ၿပီးလည္း ႐ိုက္ကူးၿပီးေတာ့ အေကာင္းဆံုုး႐ုပ္ကပ္ေတြကိုု ဖန္တီးႏိုုင္ပါတယ္။

တင္ျပပံုအားနည္းျခင္း


ဒါကေတာ့ ဖုန္းကင္မရာက စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့အရာ မဟုတ္သလို ဘယ္ကင္မရာ App ကမွ အကူအညီမေပးႏိုင္ပါဘူး။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးသူရဲ႕ ပင္ကိုအျမင္နဲ႔ဆိုင္သလို ေလ့လာအားနဲ႔လည္း အမ်ားႀကီး ပတ္သက္ေန ပါတယ္။ အဓိကဗီဒီယိုုစ႐ိုက္တဲ့သူေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတတ္ပါတယ္။

အဲဒီႏွစ္ပံုကို ၾကည့္ရင္ ေနရာေဒသဟာလွေပမယ့္ တင္ျပပံုအနည္းငယ္ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ပိုမိုၿပီးျပည္စံုသြားတယ္လို႔ မခံစားမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုအတြက္ အေျခခံအားျဖင့္ Rule of Third ကို ထည့္သြင္းေျပာဆိုေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖုန္းထဲမွာ Rule of Third ခ်ိန္လို႔ရေအာင္ Grid Line ေတြ ထည့္ေပးထားပါတယ္။

႐ိုက္ကူးထားတဲ့ Subject က ေဝးေနလြန္းျခင္း


ဖုန္းနဲ႔ အခ်ိဳ႕က ဗီဒီယိုုတစ္ခု ႐ိုက္လိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပန္ၾကည့္တဲ့အခ်ိန္ ကိုယ္႐ိုက္လိုက္တဲ့ အ႐ုပ္မွာ ႐ိုက္ခ်င္တဲ့ Subject က ဟိုးအေဝးႀကီး ေရာက္ေနတာကို ႀကံဳဖူးၾကမွာပါ။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ လက္လွမ္းမမွီတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သလို ကိုယ္ကအနီး ကပ္ကို မသြားမိတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ကတ္ထဲမွာ ေဖာ္ျပလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြမွာ မတူညီတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳး ျဖစ္သြားတာကို သတိျပဳမိမွာပါ။ ျပန္ၾကည့္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ Edit လုုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ျပလိုု႔တဲ့အေၾကာင္းအရာက အရမ္းကိုုေဝးေနလိုု႔ ဘာမွမျမင္ရတာမ်ိဳး ဗီဒီယိုုအ႐ုပ္က မေကာင္းေတာ့တာမ်ိဳးေတြျဖစ္ႏိုုင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အတတ္ႏိုုင္ဆံုုး ႐ုပ္ပံုုေကာင္းေလာက္တဲ့ အကြာအေဝးေလာက္ကိုုသြားၿပီး ႐ိုက္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း တစ္ခါတေလမွာ Subject ေဝးလည္း ပံုေကာင္းေတြ ရွိပါတယ္။ Landscape ႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာေပါ့။

Digital Zoon ကို သံုးစြဲျခင္း


ဒါက အၿမဲတမ္းဓာတ္ပံုု႐ိုက္တဲ့အခါမွာ ထည့္ထည့္ေျပာေနတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဗီဒီယိုုမွာပံုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ႐ိုက္ကူးေတာ့မယ္ ဆိုရင္ Digital zoon ကို လံုးဝမသံုးသင့္ပါဘူး။ Digital Zoon ဟာ ပံုရဲ႕ ႐ုပ္ထြက္ျပတ္သားမႈ အရည္အေသြးကို က်ဆင္းေစၿပီး ပံုမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္းတဲ့ ႐ုပ္ေတြကို ရရွိေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Zoom ဆြဲၿပီး ႐ိုက္ကူးရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အ႐ုပ္ေတြက ၿငိမ္သက္မႈမရွိဘဲ လႈပ္ရမ္းေနတာေတြကိုု ႀကံဳရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုုယ္႐ိုက္မယ့္ေနရာကိုု အနီးကပ္အတတ္ႏိုုင္ဆံုုး သြား႐ိုက္ပါ။


-စည္သူ
Credit to ==> Internet Journal



<<< ေအာက္ကေၾကာ္ျငာကိုတစ္ခ်က္ေလာက္ႏွိပ္ခဲ့ေပးေစခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုတစ္ဖက္တစ္လမ္းကကူညီရာေရာက္ပါတယ္ဗ်ာ။ >>>

 
 
 
 
 
 
 
 
www.pyaephyo.com