
<LCD or AMOLED>
Resolution
ဟာမ်က္ႏွာျပင္နည္းပညာရဲ႕တစ္စိတ္တစ္ေဒသသာ ျဖစ္ပါတယ္။
မ်က္ႏွာျပင္ကိုေမာင္းႏွင္ေနတဲ့နည္းပညာဟာသင့္စမတ္ဖုန္းမ်က္ႏွာျပင္ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလဲဆိုတာကို သတ္မွတ္ရာမွာႀကီးမားတဲ့အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု
အျဖစ္ပါ၀င္ေနပါတယ္။
<LCD>
ဒီေန႔ေခတ္စမတ္ဖုန္းေတြမွာအမ်ားဆံုးအသံုးျပဳၾကတဲ့မ်က္ႏွာျပင္အမ်ဳိးအစားကေတာ့LCD
(Liquid Crystal Display) ျဖစ္ပါတယ္။LCDs ေတြဟာ မ်က္ႏွာျပင္
တစ္ခုလံုးကိုအလင္းေပးတဲ့Backlight တစ္ခုကိုအသံုးျပဳၾကပါတယ္။ေမွာင္မည္းတဲ့ဧရိယာေတြကိုေတာင္အလင္းေပးႏုိင္ပါတယ္။အဲဒီေနာက္မွာLiquid
Crystals ေတြကိုလိုအပ္သေလာက္Pixel ေတြကိုအလင္းေပးဖုိ႔ ဒါမွ
မဟုတ္အလင္းမေပးဖုိ႔လွ်ပ္စစ္စီးေၾကာင္းကေနထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္။အလင္းနည္းနည္းေပးမလား၊မ်ားမ်ားေပး မလားဆိုတာကိုပါထိန္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။LCD
Display ေတြဟာေယဘုယ်အားျဖင့္အေရာင္တိက်မႈေကာင္းမြန္ၿပီး ေတာက္ပ
ပါတယ္။ဒါေပမယ့္Backlight ကိုအၿမဲတမ္းဖြင့္ထားတဲ့အတြက္မွန္ကန္တဲ့
အနက္ေရာင္ကိုဘယ္ေတာ့မွထုတ္လႊင့္ေပးႏိုင္ျခင္းမရွိပါဘူး။ေမွာင္မည္းတဲ့
ေနရာေတြမွာအနည္းငယ္ အျပာေရာင္သန္းေနတတ္ပါတယ္။အခ်ဳိ႕LCD Display ေတြကိုTFT or
IPS အျဖစ္ခြဲျခားထားပါတယ္။TFT ကေတာ့Pixel တစ္ခုအတြက္Electrode
အေရအတြက္ကိုေလွ်ာ့ခ်ျခင္းျဖင့္LCD Screen
ေတြရဲ႕ဆက္သြယ္မႈစနစ္ကိုပိုမိုစြမ္းအားျပည့္ေစတဲ့Thin Film Transistor ကို
ဆိုလိုပါတယ္။IPS ကေတာ့In Plane Switching ျဖစ္ၿပီး၊Screen မွာLiquid
Crystals ေတြကိုမ်ဥ္းၿပိဳင္ပံုစံစီတန္းျခင္းျဖင့္၊ပိုမိုက်ယ္တဲ့Viewing
Angles ကိုပံ့ပိုးေပးျခင္းျဖင့္TFT ထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

<Super LCD>
HTC ကသူ႔ရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္HTC One ဖုန္းေတြမွာSuper LCDs ကို
အသံုးျပဳထားပါတယ္။သာမန္စံႏႈန္းLCD Display ေတြမွာအျပင္ဘက္
ဖန္မ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ပံုရိပ္ထုတ္လႊင့္ေပးတဲ့ကိရိယာၾကားမွာေလဟာနယ္တစ္ခုရွိ
ေနပါတယ္။ဒါေပမယ့္Super LCD မွာေတာ့မ်က္ႏွာျပင္ကိုပိုမိုေတာက္ပ ေစဖုိ႔၊
မ်က္စိက်ိန္းေလာက္ေအာင္ေတာက္ပမႈကိုေလွ်ာ့ခ်ဖုိ႔နဲ႔စြမ္းအင္သက္သာေစဖို႔အဲဒီေလဟာနယ္ကိုဖယ္ရွား ထားပါတယ္။
<Quantum IPS LCD>
LG G4 မွာQuantum IPS LCD လို႔ေခၚတဲ့LCD နည္းပညာအသစ္တစ္ခုကို
အသံုးျပဳထားပါတယ္။အဲဒီနည္းပညာဟာအေျခခံအားျဖင့္စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ TV
အခ်ဳိ႕မွာေတြ႕ရတဲ့Quantum Dot LCD နည္းပညာနဲ႔ဆင္တူပါတယ္။ အဲဒီTV ေတြမွာBlue
LED Backlight နဲ႔အနီ၊အစိမ္းေရာင္ေတြကိုပိုမို က်ယ္ျပန္႔
ၿပီးထင္ရွားတဲ့ေရာင္စံုေတြအျဖစ္ဖန္တီးဖို႔Film or Tube Layer တစ္ခုကို
အသံုးျပဳထားပါတယ္။Quantum Dot Screens ေတြဟာပိုႀကီးတဲ့ ေဘးေဘာင္
တစ္ခုလိုအပ္ျခင္းသာမကဘဲပိုထူတဲ့Panel လိုအပ္တာေၾကာင့္စမတ္ဖုန္း ေတြနဲ႔
မသင့္ေတာ္ပါဘူး။LG ရဲ႕အေျဖကBlue နဲ႔White LED Backlight ႏွစ္ခုစလံုး
ကိုအသံုးျပဳဖုိ႔နဲ႔Tube or Film Layer အစားPotassium နဲ႔Nitrogen အေျချပဳ
Compounds မ်ားနဲ႔Blue LED တို႔ကိုေပါင္းစပ္ၿပီးအနီနဲ႔ အစိမ္းေရာင္ မ်ားကို
ရရွိေစဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ရလဒ္ကေတာ့သမား႐ိုးက်LCD Display ေတြထက္
၂၅ရာခိုင္ႏႈန္းပိုမိုေတာက္ပၿပီးထူထဲမႈမရွိဘဲQuantum Dot နည္းပညာရဲ႕
အေရာင္နဲ႔ထင္ရွားမႈကိုပိုမိုတုိးတက္ေစခဲ့ပါတယ္။
<AMOLED>
AMOLED ရဲ႕အရွည္ကေတာ့Active Matrix Organic Light-Emitting Diode
ျဖစ္ပါတယ္။Backlight တစ္ခုထက္ပိုၿပီးAMOLED Display မ်ားမွာ သီးျခား
ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့Organic-LED အလင္းအရင္းအျမစ္ေတြသန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးအသံုးျပဳထား
ပါတယ္။LED Pixel တစ္ခုစီရဲ႕ေတာက္ပမႈကိုTransistor ရဲ႕Gate Voltage ကေန
ထိန္းညႇိႏုိင္တဲ့Backplane Transistor ကေနတစ္ဆင့္ေထာက္ပံ့ထား
တဲ့လွ်ပ္စစ္စီးေၾကာင္းကထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္။နာမည္ရဲ႕AM အစိတ္အပိုင္းက
Active-Matrix ျဖစ္ၿပီး၊LED Pixel
တိုင္းကိုထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔အသံုးျပဳတဲ့Switching Transistor
နည္းပညာလို႔ရည္ၫႊန္းပါတယ္။AMOLED Display ေတြဟာ
အလြန္တိက်တဲ့အေရာင္ေတြကိုပံ့ပိုးထားေပးႏုိင္ၿပီးသီးျခားPixel မ်ားကို
အေရာင္မွိန္ေစျခင္းျဖင့္၊မွန္ကန္တဲ့အနက္ေရာင္မ်ားႏွင့္တကြပိုမိုက်ယ္တဲ့
Contrast Ratio ကိုပံ့ပိုးေပးျခင္းျဖင့္LCD Displays ေတြထက္အားသာခ်က္
တစ္ခုကိုလည္းရရွိေစပါတယ္။ဒါဟာဘက္ထရီသက္တမ္းကိုလည္းသက္သာ
ေစပါတယ္။ဒါေပမယ့္ လည္း ျမင့္မားတဲ့အေရာင္ေတာက္ပမႈအတြက္ စြမ္းအင္
အျမင့္ဆံုးအသံုးျပဳမႈဟာLCD Display ေတြထက္ပိုမိုျမင့္မားၿပီးAMOLED Display
ေတြဟာမ်က္ႏွာျပင္ေလာင္ကြၽမ္းမႈနဲ႔မ်က္ႏွာျပင္အစိတ္အပိုင္း အခ်ဳိ႕
မွာအေရာင္ေပ်ာက္ဆံုးမႈကို ျဖစ္ေစတဲ့Organic-LED Degradation နဲ႔အတူ
ျပႆနာမ်ားစြာကို ျဖစ္ေစပါတယ္။
<SUPER AMOLED>
Super
AMOLED ဟာPixel မ်ားရဲ႕ထိပ္မွာသီးျခားအလႊာတစ္ခုအစား မ်က္ႏွာျပင္
မွာ႐ုပ္ပံုနဲ႔စာသားေတြကိုဒစ္ဂ်စ္တယ္အျဖစ္ေျပာင္းေပးတဲ့Touch Digitizer
ကိုထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားတဲ့Samsung အသံုးျပဳတဲ့နည္းပညာ
တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီအတြက္အလင္းျပန္မႈနည္းပါးေစျခင္းနဲ႔အေရာင္
ေတာက္ပမႈအျမင့္ဆံုးအေနအထား ကိုအနည္းငယ္တုိးတက္ေစျခင္းစတဲ့အက်ဳိးေက်းဇူးေတြရရွိေစပါတယ္။
<Wireless Charging ဆုိတာဘာလဲ>
လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္တုန္းကေတာ့Wireless Telephone ေတြကိုမၾကား ဖူး
ၾကပါဘူး။အခုေတာ့အခ်ဳိ႕စမတ္ဖုန္းေတြဟာအားသြင္းဖို႔ႀကိဳးေတာင္
မလိုေတာ့ပါဘူး။Palm က၂၀၀၉ခုႏွစ္မွာTouchstone Wireless Charging Dock
နဲ႔အတူႀကိဳးမဲ့အားသြင္းျခင္းကိုစီးပြားျဖစ္စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့တဲ့ပထမဆံုး
ကုမၸဏီျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီေနာက္မွာေတာ့Microsoft Lumia 930 ကေန Samsung Galaxy
S6 အထိရာေပါင္းမ်ားစြာေသာDevice ေတြမွာႀကိဳးမဲ့
အားသြင္းစြမ္းရည္မ်ားနဲ႔ေစ်းကြက္ကိုေရာက္ရွိလာပါတယ္။ဒီေန႔ေခတ္မွာ
အဓိကအသံုးျပဳၾကတဲ့ႀကိဳးမဲ့အားသြင္းနည္းပညာႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။Inductive
နဲ႔Resonance တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
<Inductive Charging>
Electromagnetic Inductive Charging ကCharging Base or Plate နဲ႔ Device
အရာ၀တၳဳႏွစ္ခုၾကားမွာစြမ္းအင္ေတြကိုေျပာင္းေရႊ႕ဖုိ႔ အတြက္
လွ်ပ္စစ္သံလိုက္လိႈင္းေတြကိုအသံုးျပဳပါတယ္။Charging Plate ကို ပလတ္
ေပါက္နဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ထားၿပီးအတြင္းထဲမွာ၀ိုင္ယာႀကိဳးေတြကိုေခြထားပါတယ္။
လွ်ပ္စစ္မီးေၾကာင္းက၀ိုင္ယာကို ျဖတ္သန္းစီးဆင္းတဲ့အခါတုိင္းမွာ ေသးငယ္
တဲ့သံလိုက္လိႈင္းကို၀ိုင္ယာနားမွာဖန္တီးလိုက္ပါတယ္။၀ိုင္ယာေတြကိုအႀကိမ္
မ်ားစြာေခြထားျခင္းကသံလိုက္လိႈင္းကို ျဖစ္ေစပါတယ္။အပတ္ေရမ်ားေလ
ေလသံလုိက္စက္ကြင္းက ႀကီးေလေလျဖစ္ပါတယ္။အားသြင္းမယ့္စမတ္ဖုန္းမွာလည္းအတြင္းထဲမွာေသးငယ္တဲ့၀ိုင္ယာႀကိဳးေခြပါရွိပါ တယ္။အဲဒီ၀ိုင္ယာဟာ
Charging Plate ကထုတ္လႊင့္တဲ့သံလိုက္စက္ကြင္းထဲမွာရွိေနရင္ လွ်ပ္စစ္
စြမ္းအင္ကို၀ိုင္ယာကရရွိပါတယ္။ရရွိတဲ့လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္အားဖုန္းရဲ႕ဘက္ထရီကိုအားသြင္းေပးႏုိင္သည့္ တည္ၿငိမ္တဲ့စြမ္းအင္တစ္ခုထုတ္လုပ္ဖို႔႐ိုးရွင္းတဲ့
အီလက္ထရစ္အစိတ္အပုိင္းမ်ားကိုအသံုးျပဳျခင္းျဖင့္အသြင္ေျပာင္းလိုက္ပါ
တယ္။Inductive Charging ရဲ႕ကန္႔သတ္ခ်က္ကေတာ့သံလိုက္စက္ကြင္း
အရြယ္ေသးတဲ့အတြက္စြမ္းအင္ထုတ္လႊင့္တဲ့Coil နဲ႔ရယူတဲ့Coil တို႔ဟာ အလြန္
နီးကပ္ေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒီေန႔ေခတ္ႀကိဳးမဲ့အားသြင္းစနစ္ပါတဲ့စမတ္ဖုန္း
အမ်ားစုဟာInductive Charging ကိုအသံုးျပဳၾကပါတယ္။
<Resonance Charging>
2007 ခုႏွစ္မွာMIT မွအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ကမီတာအနည္းငယ္အကြာအေ၀းအတြင္း မွCoil
ေတြၾကားမွာစြမ္းအင္ႀကိဳးမဲ့ကူးေျပာင္းသည့္ထိေရာက္တဲ့ နည္းလမ္း
ကိုရွာေဖြေတြ႕ရွိၿပီလို႔ေၾကညာပါတယ္။အဖြဲ႕ကညီမွ်ျခင္းထဲမွာResonance
ကိုထည့္ျခင္းျဖင့္ကြိဳင္ေတြၾကားမွအကြာအေ၀းကိုတိုးခ်ဲ႕ႏုိင္တယ္လုိ႔သီအိုရီ
ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။Resonance ကိုသီးျခားအရာ၀တၳဳတစ္ခုအားသဘာ၀
အတိုင္းတုန္ခါေစတဲ့သီးျခားFrequency အျဖစ္မွတ္ယူႏုိင္ပါတယ္။Resonant
Frequency ဟာသီးျခားFrequency တစ္ခုကို၀ုိင္ဖန္ခြက္နားမွာထုတ္လႊင့္တဲ့
အခါမွာဖန္ခြက္ကိုကြဲအက္ေစပါတယ္။Resonance ကဖန္ခြက္ကိုတုန္ခါေစၿပီး
ကြဲအက္ေစတာပါ။MITအဖြဲ႕ကတူညီတဲ့Resonant Frequency ကိုအားသြင္းတဲ့
ကြိဳင္နဲ႔အားလက္ခံရယူတဲ့ကြိဳင္တို႔ကမွ်ေ၀ၾကတယ္ဆိုရင္အားသြင္းျခင္း
ျဖစ္ေပၚႏုိင္တယ္ဆိုတာရွာေဖြေတြ႕ ရွိခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီနည္းစနစ္ကို
အသံုးျပဳၿပီးသူတို႔ဟာအားပံ့ပိုးတဲ့ကြိဳင္ကေန၂မီတာအကြာအေ၀းမွာရွိတဲ့မီးသီးကိုစြမ္းအင္ေအာင္ျမင္စြာ ပံ့ပိုးေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။စမတ္ဖုန္းမွResonance
Charging ကလည္းဒီနည္းလမ္းကိုပဲအသံုးျပဳတာျဖစ္ၿပီး၊ႀကိဳးမဲ့အားသြင္းတဲ့
အကြာအေ၀းကိုတိုးခ်ဲ႕ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ဒါ့အျပင္Charging Plate ေတြကလည္း
စားပြဲနဲ႔အျခားအရာ၀တၳဳေတြကို ျဖတ္သန္းအလုပ္လုပ္ေစပါတယ္။ အကြာ
အေ၀းတိုးခ်ဲ႕ႏုိင္တဲ့အတြက္တူညီတဲ့Resonant Frequency ကိုသာမွ်ေ၀
အသံုးျပဳၾကရင္တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲDevice မ်ားစြာကိုအားသြင္းႏုိင္လာပါတယ္။
Resonance Charging ဟာနည္းပညာအသစ္တစ္ခုျဖစ္ေပမယ့္ေနာင္လာမယ့္
ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာInductive Charging ကိုအႏုိင္ယူဖုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ရပါ
တယ္။
<VERSUS>
ယခုေဖာ္ျပလိုက္တဲ့စမတ္ဖုန္း၂မ်ိဳးလုံးကိုHuawei အေနနဲ႔ေရာင္းခ်ေနၿပီ
ျဖစ္ပါတယ္။တစ္ရိွန္ထိုးတိုးတက္လာတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာဆက္သြယ္ေရးက႑ဟာလည္း အလြန္အေရးပါလာပါတယ္။ဆက္သြယ္ေရးအမ်ိဳးအစားတစ္ခုျဖစ္တဲ့
တယ္လီကြန္းက႑ဟာပိုၿပီးေတာ့အေရးပါလာပါတယ္။စမတ္ဖုန္းေတြကို
ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်လ်က္ရွိတဲ့ကုမၸဏီေတြထဲကတစ္ခုျဖစ္တဲ့Huawei ဟာ
လူတန္းစားမေ႐ြးအသံုးျပဳႏိုင္တဲ့စမတ္ဖုန္းေတြကို ေရာင္းခ်လ်က္ ရွိပါတယ္။
ဇူလိုင္လအတြင္းမွာေတာ့လူငယ္မ်ားအထူးႏွစ္ၿခိဳက္ေစမယ့္mid-end အမ်ိဳး
အစားစမတ္ဖုန္းမ်ားျဖစ္တဲ့GR5 mini ႏွင့္Y6II တို႔ကိုစတင္ေရာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။
စမတ္ဖုန္းႏွစ္လံုးရဲ႕အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြကိုႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။
<GR5>
<Memory>
Huawei GR5 mini နဲ႔Y6II ႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွာDDR3 RAM, 933MHz အျမန္ႏႈန္း
ရိွတဲ့2GB RAM နဲ႔အတူ16GB eMMc ROM ကိုထည့္သြင္းအသံုးျပဳထားပါ တယ္။Internal
Memory 16GB နဲ႔မလံုေလာက္ခဲ့ရင္လည္းအမ်ားဆံုး128GB ပမာဏရွိတဲ့micro-SD
ကတ္ကိုစိုက္ၿပီးအသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။GR5 mini နဲ႔Y6II
ႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွာGoogle က ေနာက္ဆံုးထြက္ရွိထားတဲ့Android 6.0 နဲ႔Huawei
မူပိုင္EMUI 4.1 တို႔ကိုထည့္သြင္းအသံုးျပဳထားတဲ့အတြက္အသံုးျပဳရတာ အလြန္
လြယ္ကူပါတယ္။
<Screen and Body>
GR5
miniရဲ႕အေရွ႕ဘက္မ်က္ႏွာျပင္မွာ5.2" FHD (1920×1080) resolution
ရိွၿပီး424ppi ရိွတဲ့အတြက္မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ေဖာ္ျပေပးသမွ်အရာ အားလံုးမွာ
အေရာင္အေသြးေတာက္ပၿပီးၾကည္လင္ ျပတ္သားမႈအျပည့္ရိွပါတယ္။GR5
ကဲ့သို႔ပင္သတၱဳကိုယ္ထည္နဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ကြဲျပားခ်က္တစ္ခုကေတာ့ GR5 mini
ရဲ႕ ေထာင့္ခ်ိဳးေလးေတြမွာGR5 လို ေထာင့္ခ်ိဳးမက်ဘဲလံုး၀န္းတဲ့
ပံုသဏၭာန္နဲ႔တည္ေဆာက္ထားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
<Camera Feature>
GR5 miniမွာအလင္း၀င္ေပါက္F2.0 နဲ႔7cm micro view တို႔႐ိုက္ကူးႏိုင္တဲ့13
megapixel ကင္မရာကိုထည့္သြင္းအသံုးျပဳထားပါတယ္။BSI sensor နဲ႔ အတူImage
Smart Engine 2.0 ကိုအသံုးျပဳထားပါေသးတယ္။ အေရွ႕ ကင္မရာ
မွာလည္းအလင္း၀င္ေပါက္F2.0 နဲ႔၇၇°wide angle lens တို႔ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့8MP
ကင္မရာဟာHD ဗီဒီယို႐ိုက္ကူးေရးေတြကို ျပဳလုပ္ႏိုင္
မွာျဖစ္ၿပီးပံုရိပ္ေတြကိုလည္းအေရာင္ေတာက္ပစြာ႐ိုက္ကူးေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါ
တယ္။
<Hardware>
Huaweiရဲ႕chipset အသစ္Kirin 650
ကိုအသံုးျပဳထားပါတယ္။16nm FF+
နည္းပညာနဲ႔ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ဂိမ္းမ်ားနဲ႔3D app မ်ားကို
ေကာင္းမြန္စြာအသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္Mali-T830 GPU ကိုတပ္ဆင္ေပးထား
ပါတယ္။စမတ္ဖုန္းတစ္လံုးရဲ႕အာ႐ံုခံကိရိယာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကိုCPU
အသံုးျပဳမႈမလိုအပ္ဘဲi5 co-processor တစ္လံုးနဲ႔သာလုပ္ေဆာင္သြားႏိုင္
တာေၾကာင့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္အလြန္လ်င္ျမန္ၿပီးပါ၀ါသံုးစြဲမႈကိုေလ်ာ့က်ေစပါ တယ္။
<Battery & Storage>
GR5 mini မွာ3000mAh ပမာဏရွိတဲ့ဘက္ထရီကိုအသံုးျပဳထားတဲ့ အျပင္
ပါ၀ါစားသက္သာတဲ့16nm CPU, i5 coprocessor, Android 6.0 နဲ႔စြမ္းအင္
ေခြၽတာေရးနည္းပညာတို႔နဲ႔ ေပါင္းစပ္အသံုးျပဳထားတာေၾကာင့္ ဘက္ထရီ
အျပည့္အားသြင္းထားရင္အမ်ားဆံုး(၂)ရက္အထိအသံုးခံပါတယ္။Android 6.0 နဲ႔Huawei
မူပိုင္EMUI 4.1 တို႔ကိုထည့္သြင္းအသံုးျပဳထားတဲ့အတြက္အသံုးျပဳ ရတာ
အလြန္လြယ္ကူပါတယ္။EMUI 4.1 မွာ
ျမန္မာစာ(ေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ယူနီကုတ္)တို႔ကိုလည္းအဆင္ေျပစြာေျပာင္းလဲသံုးစြဲႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
<Y6II>
<Fingerprint>
GR5 mini မွာမ်ိဳးဆက္သစ္လက္ေဗြရာစနစ္နည္းပညာကိုအသံုးျပဳထားတာ
ေၾကာင့္ပထမမ်ိဳးဆက္ထက္၁၀၀% ပိုမိုျမန္ဆန္လာမွာ ျဖစ္ၿပီးဖုန္းေလာ့
ကို၀.၅စကၠန္႔အတြင္းဖြင့္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ဒါ့အျပင္မိမိလက္ေျခာက္ေသြ႕
ေနခ်ိန္ျဖစ္ေစ၊စိုစြတ္ေန ခ်ိန္ျဖစ္ေစ၊လက္ေဗြရာ ျပတ္ရွေနခ်ိန္ျဖစ္ေစ ၃၆၀°
ဘက္ေပါင္းစံုကေနလက္တင္လိုက္႐ံုနဲ႔ ေလာ့ဖြင့္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဓာတ္ပံုမ်ားၾကည့္႐ႈေနခ်ိန္မွာfingerprint sensor ေပၚမွာဘယ္ညာပြတ္ဆြဲ
လိုက္ၿပီးဓာတ္ပံုမ်ားကိုတစ္ပံုကေနတစ္ပံုကို
ေရႊ႕ေျပာင္းၾကည့္႐ႈႏိုင္ျခင္းစတဲ့ လက္ေဗြရာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားစြာပါ၀င္ပါတယ္။
<Screen and Body>
မ်က္ႏွာျပင္ကို5.5" HD (1280×720) resolution ရွိတဲ့မ်က္ႏွာျပင္ တပ္ဆင္
ထားတာေၾကာင့္ဂိမ္း၊ဓာတ္ပံုနဲ႔ဗီဒီယိုေတြကိုႀကီးမားတဲ့မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ
အားရေက်နပ္စြာၾကည့္႐ႈ၊ကစားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။Y6II ကိုယ္ထည္ကိုY6 pro
ကဲ့သို႔ပင္အရည္အေသြး ျမင့္3D wave ဒီဇိုင္းနဲ႔ပံုေဖာ္ထားတဲ့အျပင္ ဖုန္းေဘး
ေဘာင္ကိုလည္း ေျပာင္လက္ေတာက္ပတဲ့သတၱဳေဘာင္ဒီဇိုင္းနဲ႔ဖြဲ႕စည္း ထားပါတယ္။
<Camera Feature>
Y6IIမွာလည္းGR5 mini ကဲ့သို႔13MP BSI ကင္မရာကိုအသံုးျပဳထားၿပီး
အလင္း၀င္ေပါက္F2.0 ပါ၀င္တာေၾကာင့္အလင္းနည္းတဲ့ပတ္၀န္းက်င္မွာ
႐ုပ္ထြက္ေကာင္းမြန္စြာ႐ိုက္ကူးႏိုင္ၿပီးကင္မရာမွာ28mm wide angle
ရွိတာေၾကာင့္ ျမင္ကြင္းက်ယ္ပံုရိပ္ေတြ႐ိုက္ကူးရာမွာအလြန္ေကာင္းမြန္
ပါတယ္။ဖုန္းအေရွ႕ဘက္မွာလည္းအလင္း၀င္ေပါက္F2.0 ပါ၀င္တဲ့8 megapixel
ကင္မရာကိုတပ္ဆင္အသံုးျပဳထားပါတယ္။
<Hardware>
Y6II
ကိုY6 နဲ႔Y6 pro တို႔မွာအသံုးျပဳထားတဲ့စြမ္းေဆာင္ရည္ပိုမိုျမင့္မားတဲ့
Huawei ကိုယ္ပိုင္chipset Kirin 620 ကိုအသံုးျပဳထားပါတယ္။Kirin 620 မွာ
64bit Octa-core 1.2GHz CPU နဲ႔Mali-450 MP4 GPU တို႔ကိုအသံုးျပဳထား
တာေၾကာင့္စက္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာသာမက႐ုပ္ထြက္ပိုင္းဆိုင္ရာလုပ္ေဆာင္
ခ်က္ေတြမွာ ေကာင္းမြန္လွပါတယ္။LTE ကြန္ရက္ကိုအေထာက္အပံ့ ေပးၿပီး150Mbps
အျမင့္ဆံုးအျမန္ႏႈန္းကို ေပးစြမ္းႏိုင္ပါေသးတယ္။
<Battery & Storage>
Y6II မွာလည္း3000mAh ဘက္ထရီနဲ႔Huawei မူပိုင္စြမ္းအင္ေခြၽတာေရး နည္းပညာ
ကိုအသံုးျပဳထားတာေၾကာင့္ဘက္ထရီသံုးစြဲမႈကို၃၀% အထိ
ေခြၽတာေပးႏိုင္ပါတယ္။ဒါ့အျပင္ဘက္ထရီအလြန္နည္းေနခ်ိန္မွာUltra power saving
mode မွာ ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳလိုက္ရင္ဘက္ထရီသက္တမ္းကို
(၃)နာရီခန္႔ထပ္မံဆြဲဆန္႔အသံုးျပဳႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။EMUI 4.1 မွာအသစ္ပါ၀င္လာ
တဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခုကေတာ့မိမိအသံုးျပဳထားတဲ့wallpaper အေရာင္ေပၚ
မူတည္ၿပီးapp မ်ားရဲ႕စာလံုးအေရာင္ကိုမ်က္စိနဲ႔ျမင္သာေအာင္ ေျပာင္းလဲ
ေပးပါတယ္။
Mobile Guide Journal (Every Monday)
https://www.facebook.com/officialmobileguidejournal
www.pyaephyo.com