Galaxy Note 7 ဘက္ထရီမ်ား မီးေလာင္ေပါက္ကြဲေနၾကတာ အလံုးေရ ၃၅
လံုးအထက္ရိွေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း Samsung မွ သူ ့ရဲ့ ကမၻာေစ်းကြက္မွ
ေရာင္းခ်ျပီးသား ဖုန္းမ်ား ျပန္လည္ သိမ္းဆည္းမႈအေၾကာင္း ေၾကျငာခ်က္ထဲမွာ
ဝန္ခံေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ကုမၸဏီအေနနဲ ့Samsung SDI မွ ထုတ္လုပ္တဲ့ ဘက္ထရီေတြဟာ
ဒီလိုေပါက္ကြဲမႈေတြရဲ့ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တယ္လို ့ သတ္မွတ္ထားျပီး
လက္လီအေရာင္းဆိုင္ေတြနဲ ့ေဖာက္သည္ေတြဆီ တင္ပို ့ေရာင္းခ်ထားတဲ့ Galaxy Note
7 အလံုးေရ ၂.၅ သန္း လံုးကို ျပန္သိမ္းဖို ့ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္မွာသာ
Galaxy Note 7 တစ္လံုးရိွေနရင္ ဒီပို ့စ္ဟာ ေမာ္ဒယ္အသစ္တစ္လံုး ဒါမွမဟုတ္တစ္ျခား ေမာ္ဒယ္တစ္ခုခု ျဖစ္ျဖစ္ ေငြျပန္ေတာင္းဖို ့ လုပ္တာျဖစ္ျဖစ္
လုပ္တဲ့နည္းကို ရွင္းျပေပးသြားမွာပါ။
Samsung ဟာ ဒီအစီအစဥ္နဲ ့ပဲ မ်ွမ်ွတတျဖစ္ေအာင္ ဖြင့္လွစ္ထားေပမယ့္ ကုမၸဏီအေနနဲ ့Note 7 ဘက္ထရီေတြ ေပါက္ကြဲရျခင္းအေၾကာင္းကို အတိအက် ရွင္းျပမထားခဲ့ပါဘူး။
အခုေတာ့ Samsung ဟာ Galaxy Note 7 ရဲ့ ဘယ္အစိတ္အပိုင္းက ျပႆနာ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေၾကျငာခဲ့တဲ့ သူ ့ရဲ့ UK သတင္းပိုင္းမွာ အေမးအေျဖ က႑တစ္ရပ္ကို တင္ေပး လိုက္ပါျပီ။
“ကြ်န္ေတာ္တို ့ရဲ့ စံုစမ္းစစ္ေဆးခ်က္ေတြအရ ျပႆနာက battery cell
ေၾကာင့္လို ့ေတြ ့ရပါတယ္ ” လို ့ Samsung မွ
ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ထုတ္လုပ္မႈျဖစ္စဥ္မွာ အလြန္ျဖစ္ခဲလွတဲ့ အမွားတစ္ခု ျဖစ္တဲ့
anode ကေန cathode ကိုတိုက္ရိုက္ထိေတြ ့သြားလို ့ battery cell ေလးေတြ
အပူလြန္ကဲမွႈ ျဖစ္သြားတာပါ။”
အဲဒီမွာ မီးေလာင္သြားတာပါပဲ။ဒါဟာ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပမႈတစ္ခု မဟုတ္ေပမယ့္ anode နဲ ့cathod လို ဘက္ထရီငုတ္ႏွစ္ခု တိုက္ရိုက္ထိေတြ ့သြားရင္ အေျခအေနမေကာင္းေတာ့ဘူး။
ကုမၸဏီကေတာ့ ဒါဟာ battery cell ျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္ျပီး ဖုန္းနဲ ့လံုးဝမဆိုင္ဘူးလို ့ ေျပာပါတယ္။ ထပ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီျပႆနာဟာ Galaxy Note 7 ကိုပဲ သက္ေရာက္မႈရိွျပီး တစ္ျခား Samsung ဖုန္းေတြနဲ ့သက္ဆိုင္မႈ မရိွပါဘူး။ “ဒါက Galaxy Note 7 မွာပဲ ျဖစ္တာပါ။ေမာ္ဒယ္တစ္ခုခ်င္းစီမွာ ကဲြလဲြတဲ့ ဒီဇိုင္းနဲ ့ထုတ္လုပ္တဲ့ process ရိွထားပါတယ္။” လို ့Samsung ကဆိုပါတယ္။
Samsung အေနနဲ ့ရွင္းခ်က္ထုတ္ဖို ့လိုသြားတာက ကုမၸဏီအေနနဲ ့ေရာင္းျပီးသားအကုန္လံုးကို တာဝန္ဘာေၾကာင့္ယူလိုက္တာလဲဆိုတာပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ ့ေတြကေတာ့ Samsung SDI ကိုပဲ Galaxy Note 7 ဘက္ထရီမ်ား ေပါက္ကြဲမႈအတြက္ အျပစ္တင္ရမယ္ဆိုေပမယ့္ Samsung ကေတာ့ ဒါကို အတည္ျပဳမထားပါဘူး။ “ေစ်းကြက္ ဝယ္လိုအား ရလာေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့အေနနဲ ့ေထာက္ပံ့ေပးသူ suppliers အမ်ားအျပားနဲ ့ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ တစ္ခုရိွတာက အခုလို suppliers အေျမာက္အမ်ားနဲ ့အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ ဒါကို အတည္ျပဳႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး လက္ရိွမွာေတာ့ ေဖာက္သည္မ်ား ေဘးကင္းစိတ္ခ်မႈရိွဖို ့ကို ပထမဦးစားေပး အေနနဲ ့ ကာကြယ္ေပးသြားဖို ့ ဒီလူေတြနဲ ့လုပ္ေနပါတယ္” လို ့ Samsung က ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။
Samsung Galaxy Note 7 မ်ားကုိ ေအာက္ပါ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြနဲ႕ ေလေၾကာင္းအဖြဲ႕ အစည္းေတြကလည္း ေလယာဥ္ေပၚမွာသယ္ေဆာင္ျခင္းမျပဳဖုိ႕ (သုိ႕) အသုံးျပဳျခင္း ၊ အားသြင္းျခင္းမ်ားမျပုလုပ္ဖုိ႕တားျမစ္ထားပါတယ္။
Samsung ဟာ ဒီအစီအစဥ္နဲ ့ပဲ မ်ွမ်ွတတျဖစ္ေအာင္ ဖြင့္လွစ္ထားေပမယ့္ ကုမၸဏီအေနနဲ ့Note 7 ဘက္ထရီေတြ ေပါက္ကြဲရျခင္းအေၾကာင္းကို အတိအက် ရွင္းျပမထားခဲ့ပါဘူး။
အခုေတာ့ Samsung ဟာ Galaxy Note 7 ရဲ့ ဘယ္အစိတ္အပိုင္းက ျပႆနာ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေၾကျငာခဲ့တဲ့ သူ ့ရဲ့ UK သတင္းပိုင္းမွာ အေမးအေျဖ က႑တစ္ရပ္ကို တင္ေပး လိုက္ပါျပီ။
အဲဒီမွာ မီးေလာင္သြားတာပါပဲ။ဒါဟာ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပမႈတစ္ခု မဟုတ္ေပမယ့္ anode နဲ ့cathod လို ဘက္ထရီငုတ္ႏွစ္ခု တိုက္ရိုက္ထိေတြ ့သြားရင္ အေျခအေနမေကာင္းေတာ့ဘူး။
ကုမၸဏီကေတာ့ ဒါဟာ battery cell ျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္ျပီး ဖုန္းနဲ ့လံုးဝမဆိုင္ဘူးလို ့ ေျပာပါတယ္။ ထပ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီျပႆနာဟာ Galaxy Note 7 ကိုပဲ သက္ေရာက္မႈရိွျပီး တစ္ျခား Samsung ဖုန္းေတြနဲ ့သက္ဆိုင္မႈ မရိွပါဘူး။ “ဒါက Galaxy Note 7 မွာပဲ ျဖစ္တာပါ။ေမာ္ဒယ္တစ္ခုခ်င္းစီမွာ ကဲြလဲြတဲ့ ဒီဇိုင္းနဲ ့ထုတ္လုပ္တဲ့ process ရိွထားပါတယ္။” လို ့Samsung ကဆိုပါတယ္။
Samsung အေနနဲ ့ရွင္းခ်က္ထုတ္ဖို ့လိုသြားတာက ကုမၸဏီအေနနဲ ့ေရာင္းျပီးသားအကုန္လံုးကို တာဝန္ဘာေၾကာင့္ယူလိုက္တာလဲဆိုတာပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ ့ေတြကေတာ့ Samsung SDI ကိုပဲ Galaxy Note 7 ဘက္ထရီမ်ား ေပါက္ကြဲမႈအတြက္ အျပစ္တင္ရမယ္ဆိုေပမယ့္ Samsung ကေတာ့ ဒါကို အတည္ျပဳမထားပါဘူး။ “ေစ်းကြက္ ဝယ္လိုအား ရလာေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့အေနနဲ ့ေထာက္ပံ့ေပးသူ suppliers အမ်ားအျပားနဲ ့ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ တစ္ခုရိွတာက အခုလို suppliers အေျမာက္အမ်ားနဲ ့အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ ဒါကို အတည္ျပဳႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး လက္ရိွမွာေတာ့ ေဖာက္သည္မ်ား ေဘးကင္းစိတ္ခ်မႈရိွဖို ့ကို ပထမဦးစားေပး အေနနဲ ့ ကာကြယ္ေပးသြားဖို ့ ဒီလူေတြနဲ ့လုပ္ေနပါတယ္” လို ့ Samsung က ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။
Samsung Galaxy Note 7 မ်ားကုိ ေအာက္ပါ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြနဲ႕ ေလေၾကာင္းအဖြဲ႕ အစည္းေတြကလည္း ေလယာဥ္ေပၚမွာသယ္ေဆာင္ျခင္းမျပဳဖုိ႕ (သုိ႕) အသုံးျပဳျခင္း ၊ အားသြင္းျခင္းမ်ားမျပုလုပ္ဖုိ႕တားျမစ္ထားပါတယ္။
- The FAA and Transport Canada
- The European Aviation Safety Agency
- Japan’s Civil Aviation Bureau
- India’s Civil Aviation Authority
- Various Australian airlines
- Various Taiwanese airlines
- Singapore Airlines
www.pyaephyo.com