Facebook မွာ သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို ေၾကာ္ညာေလ့ရွိသလား ?
ေၾကာ္ညာလို႔ သင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ရဲ႕ Page ဟာ Like သိန္းခ်ိီ
ရလာေပမယ့္လည္း ေဖါက္သည္ အစစ္အမွန္ေတြကို ရရွိဖို႔ ခက္ခဲေနပါသလား ?
ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ Facebook မွာ သင့္ရဲ႕ ေၾကာ္ညာကို ထိေရာက္စြာ Boost
ျပဳလုပ္ႏုိင္မယ့္နည္းလမ္းမ်ား ကို သင္မသိေသးလို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီနည္းလမ္းေတြကို အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ေဖါက္သည္ အစစ္အမွန္မ်ား
တိုးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။
၁။ စာသားအနည္းဆံုးနဲ႔ ရွင္းလင္းထင္ရွားတဲ့ ဓါတ္ပံုကို အသံုးျပဳပါ။
သင့္ေၾကာ္ညာအတြက္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ဓါတ္ပံုဟာ သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားနဲ႔ သင္ Target ထားခ်င္တဲ့ လူေတြေပၚမူတည္ပါတယ္။ သင္ဟာ Personal Brand တစ္ခုဆိုရင္ ေဖာ္ေရြတဲ့ မ်က္ႏွာတစ္ခုဟာ သင့္ေၾကာ္ညာရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို တိုးတက္ေစတဲ့အတြက္ သင့္ရဲ႕ ဓါတ္ပံုကို အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ သင့္ေၾကာ္ညာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ထုတ္ကုန္မ်ားကို ဓါတ္ပံုမွာ ထည့္သြင္းျခင္းကလည္း ရလဒ္ေကာင္းေတြ ရေစမွာပါ။
ဓါတ္ပံုတစ္ခုေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ ရွင္းလင္းထင္ရွားတဲ့ ပံုကိုေရြးခ်ယ္ပါ။ ေနာက္ၿပီး Facebook နဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္လို႔ လူေတြထင္ရေစတဲ့ အျပာေရာင္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ သင့္ေၾကာ္ညာကို စိတ္၀င္စားမႈ ပိုမ်ားႏုိင္ပါတယ္။ ဓါတ္ပံုရဲ႕ ပတ္လည္မွာ ေဘာင္ေတြ၀န္းရံျခင္းကလည္း ေၾကာ္ညာကို ထိေရာက္ေစပါ တယ္။
ဓါတ္ပံုမွာ စာသားကို ဖယ္ရွားထားပါ။ ဒါမွမဟုတ္ စာသားအနည္းငယ္ကိုသာ ထည့္ပါ။ Facebook က ေၾကာ္ညာဓါတ္ပံုမွာ စာသားကို ဓါတ္ပံုရဲ႕ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းထက္ ပိုၿပီးေရးသားျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါဘူး။
၂။ တိုေတာင္းၿပီး လူစိတ္၀င္စားမယ့္ စာသားကို ေရးသားပါ။
ေၾကာ္ညာမွာ ေရးသားခ်င္တဲ့ စာသားကိုလည္း တိုေတာင္းၿပီး လူစိတ္၀င္စားမယ့္ စာသားကို ေရြးခ်ယ္ပါ။ Facebook က သင့္ေတာ္တဲ့ အေျခအေနမွာ ေၾကာ္ညာစာသားထဲမွာ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းခ်မယ့္ ကာလကို ထည့္သြင္းဖို႔ အၾကံျပဳထားပါတယ္။
ေၾကာ္ညာ ဒါမွမဟုတ္ ထုတ္ကုန္ တစ္ခုကို မတူညီတဲ့ စာသားနဲ႔ စမ္းသပ္ေၾကာ္ညာႏုိင္ပါတယ္။
ၿပီးရင္ေတာ့ ဘယ္တစ္ခုကို လူေတြ ပိုစိတ္၀င္စားလဲဆိုတာ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။
ေၾကာ္ညာစာသားမွာ အဓိက အစိတ္အပိုင္းႏွစ္ခုပါရွိပါတယ္။ ေခါင္းစီးနဲ႔ စာသားျဖစ္ပါတယ္။ News Feed မွာ ဆိုရင္ ေခါင္းစီးဟာ ဓါတ္ပံုရဲ႕ ေအာက္မွာ ကလစ္ျပဳလုပ္ႏုိ္င္တဲ့ လင့္အျဖစ္ ျပသေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းစီးကို တိုတုတ္ ထိမိေစရန္ တစ္ေၾကာင္းတည္း ဖန္တီးေရးသားသင့္ပါတယ္။
ေၾကာ္ညာကို ၾကည့္ရႈေနတဲ့ လူက လင့္ကို ကလစ္ႏွိပ္ခ်င္လာေအာင္ ဓါတ္ပံုအေပၚမွ စာသားကိုလည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းေအာင္ တိုတိုတုတ္တုတ္ေရးသားသင့္ပါတယ္။
၃။ Audience Targeting ကို ထိေရာက္စြာ အသံုးခ်ပါ။
သင့္ရဲ႕ ေၾကာ္ညာအတြက္ Audience ကို သတ္မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း Male/Female, 30 to 40 Years Old, City စတာေတြကိုပဲ သတ္မွတ္ျခင္းမျပဳပါနဲ႔။ Interests ကိုလည္း အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္။ Interests ကို သံုးရင္ သင့္ ၿပိဳင္ဖက္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွ ေဖါက္သည္မ်ားကို လုယူႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သင္ဟာ ရန္ကုန္က ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဓါတ္ပံုသမားတစ္ဦးဆိုရင္ ရန္ကုန္က အျခား နာမည္ႀကီး ဓါတ္ပံုသမားရဲ႕ Page ကို Interests မွာ ရွာၿပီး ရိုက္ထည့္ေပးရင္ သူ႔ရဲ႕ ပရိသတ္ေတြက သင့္ကို ဆက္သြယ္ေအာင္ Facebook က ေၾကာ္ညာေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ သင့္စီးပြားေရးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ Page ေတြကိုလည္း ပစ္မွတ္ထားႏုိင္ပါတယ္။ သင္တိို႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႏွစ္ခုစလံုးမွာ တူညီတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြ ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သင္ဟာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဓါတ္ပံုသမားတစ္ေယာက္ဆိုရင္ မဂၤလာေဆာင္ ၀တ္စံုမ်ား ခ်ဳပ္လုပ္ေပးတဲ့ ဒီဇိုင္နာမ်ားရဲ႕ Page ကို Interests မွာ ထည့္ေပးျခင္းျဖင့္ အဲဒီ Page ကို Like ျပဳလုပ္ထားသူမ်ားက သင့္ရဲ႕ Page ကို ေၾကာ္ညာအေနနဲ႔ ေတြ႔ျမင္ၿပီး Like ျပဳလုပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သတိျပဳရမွာကေတာ့ Interests မွာ Page မ်ားကို ရိုက္ထည့္ၿပီး ရွာေဖြရင္ Interests မ်ားကိုလည္း ျပသေပးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ Page ကို မွန္ကန္စြာ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက Interests မွာ Page မ်ားကို ရွာရာမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ Page မ်ားကို ျပသေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ Page မ်ားကို ျပသေပးျခင္း မရွိပါဘူး။ Facebook ကလည္း အဲဒီအေၾကာင္းအရင္းကို တရား၀င္ေၾကညာထားျခင္း မရွိပါဘူး။
၄။ Daily Ad Budget သတ္မွတ္ပါ။
Facebook ေၾကာ္ညာ၀န္ေဆာင္မႈရဲ႕ စြမ္းရည္ကို သိသာထင္ရွားစြာ ျမင္ေတြ႔ရေစဖို႔အတြက္ Lifetime Budget အစား Daily Budget ကို အသံုးျပဳပါ။ အသံုးျပဳတဲ့ ေနရာမွာလည္း တစ္ေန႔လွွ်င္ တစ္ေဒၚလာ ကေန ႏွစ္ေဒၚလာ အတြင္း ေငြနည္းနည္းနဲ႔ စတင္ ေၾကာ္ညာပါ။ တစ္ပတ္ေလာက္ ေၾကာ္ညာကို ထုတ္လႊင့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အရွိန္တစ္ျဖည္းျဖည္းရလာၿပီ ဆိုရင္ Daily Budget ကို တစ္ႀကိမ္မွာ နည္းနည္းစီ တိုးေပးပါ။
Facebook ဟာ ေၾကာ္ညာျခင္းနဲ႔ ေစ်းကြက္တိုးျမင့္ျခင္းအတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပလက္ေဖာင္း တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ Facebook မွာ သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို ထိိေရာက္စြာ ေၾကာ္ညာႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ားစြာထဲကမွ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္၀က္ကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းမ်ားကို သိမွသာ သင့္ၿပိဳင္ဖက္မ်ားထက္ သင္ဟာ Social Media Marketing နယ္ပယ္မွာ နွာတစ္ဖ်ားသာေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Credit to ==> Myanmar Digital Life Journal
၁။ စာသားအနည္းဆံုးနဲ႔ ရွင္းလင္းထင္ရွားတဲ့ ဓါတ္ပံုကို အသံုးျပဳပါ။
သင့္ေၾကာ္ညာအတြက္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ဓါတ္ပံုဟာ သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားနဲ႔ သင္ Target ထားခ်င္တဲ့ လူေတြေပၚမူတည္ပါတယ္။ သင္ဟာ Personal Brand တစ္ခုဆိုရင္ ေဖာ္ေရြတဲ့ မ်က္ႏွာတစ္ခုဟာ သင့္ေၾကာ္ညာရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို တိုးတက္ေစတဲ့အတြက္ သင့္ရဲ႕ ဓါတ္ပံုကို အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ သင့္ေၾကာ္ညာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ထုတ္ကုန္မ်ားကို ဓါတ္ပံုမွာ ထည့္သြင္းျခင္းကလည္း ရလဒ္ေကာင္းေတြ ရေစမွာပါ။
ဓါတ္ပံုတစ္ခုေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ ရွင္းလင္းထင္ရွားတဲ့ ပံုကိုေရြးခ်ယ္ပါ။ ေနာက္ၿပီး Facebook နဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္လို႔ လူေတြထင္ရေစတဲ့ အျပာေရာင္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ သင့္ေၾကာ္ညာကို စိတ္၀င္စားမႈ ပိုမ်ားႏုိင္ပါတယ္။ ဓါတ္ပံုရဲ႕ ပတ္လည္မွာ ေဘာင္ေတြ၀န္းရံျခင္းကလည္း ေၾကာ္ညာကို ထိေရာက္ေစပါ တယ္။
ဓါတ္ပံုမွာ စာသားကို ဖယ္ရွားထားပါ။ ဒါမွမဟုတ္ စာသားအနည္းငယ္ကိုသာ ထည့္ပါ။ Facebook က ေၾကာ္ညာဓါတ္ပံုမွာ စာသားကို ဓါတ္ပံုရဲ႕ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းထက္ ပိုၿပီးေရးသားျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါဘူး။
၂။ တိုေတာင္းၿပီး လူစိတ္၀င္စားမယ့္ စာသားကို ေရးသားပါ။
ေၾကာ္ညာမွာ ေရးသားခ်င္တဲ့ စာသားကိုလည္း တိုေတာင္းၿပီး လူစိတ္၀င္စားမယ့္ စာသားကို ေရြးခ်ယ္ပါ။ Facebook က သင့္ေတာ္တဲ့ အေျခအေနမွာ ေၾကာ္ညာစာသားထဲမွာ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းခ်မယ့္ ကာလကို ထည့္သြင္းဖို႔ အၾကံျပဳထားပါတယ္။
ေၾကာ္ညာ ဒါမွမဟုတ္ ထုတ္ကုန္ တစ္ခုကို မတူညီတဲ့ စာသားနဲ႔ စမ္းသပ္ေၾကာ္ညာႏုိင္ပါတယ္။
ၿပီးရင္ေတာ့ ဘယ္တစ္ခုကို လူေတြ ပိုစိတ္၀င္စားလဲဆိုတာ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။
ေၾကာ္ညာစာသားမွာ အဓိက အစိတ္အပိုင္းႏွစ္ခုပါရွိပါတယ္။ ေခါင္းစီးနဲ႔ စာသားျဖစ္ပါတယ္။ News Feed မွာ ဆိုရင္ ေခါင္းစီးဟာ ဓါတ္ပံုရဲ႕ ေအာက္မွာ ကလစ္ျပဳလုပ္ႏုိ္င္တဲ့ လင့္အျဖစ္ ျပသေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းစီးကို တိုတုတ္ ထိမိေစရန္ တစ္ေၾကာင္းတည္း ဖန္တီးေရးသားသင့္ပါတယ္။
ေၾကာ္ညာကို ၾကည့္ရႈေနတဲ့ လူက လင့္ကို ကလစ္ႏွိပ္ခ်င္လာေအာင္ ဓါတ္ပံုအေပၚမွ စာသားကိုလည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းေအာင္ တိုတိုတုတ္တုတ္ေရးသားသင့္ပါတယ္။
၃။ Audience Targeting ကို ထိေရာက္စြာ အသံုးခ်ပါ။
သင့္ရဲ႕ ေၾကာ္ညာအတြက္ Audience ကို သတ္မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း Male/Female, 30 to 40 Years Old, City စတာေတြကိုပဲ သတ္မွတ္ျခင္းမျပဳပါနဲ႔။ Interests ကိုလည္း အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္။ Interests ကို သံုးရင္ သင့္ ၿပိဳင္ဖက္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွ ေဖါက္သည္မ်ားကို လုယူႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သင္ဟာ ရန္ကုန္က ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဓါတ္ပံုသမားတစ္ဦးဆိုရင္ ရန္ကုန္က အျခား နာမည္ႀကီး ဓါတ္ပံုသမားရဲ႕ Page ကို Interests မွာ ရွာၿပီး ရိုက္ထည့္ေပးရင္ သူ႔ရဲ႕ ပရိသတ္ေတြက သင့္ကို ဆက္သြယ္ေအာင္ Facebook က ေၾကာ္ညာေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ သင့္စီးပြားေရးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ Page ေတြကိုလည္း ပစ္မွတ္ထားႏုိင္ပါတယ္။ သင္တိို႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႏွစ္ခုစလံုးမွာ တူညီတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြ ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သင္ဟာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဓါတ္ပံုသမားတစ္ေယာက္ဆိုရင္ မဂၤလာေဆာင္ ၀တ္စံုမ်ား ခ်ဳပ္လုပ္ေပးတဲ့ ဒီဇိုင္နာမ်ားရဲ႕ Page ကို Interests မွာ ထည့္ေပးျခင္းျဖင့္ အဲဒီ Page ကို Like ျပဳလုပ္ထားသူမ်ားက သင့္ရဲ႕ Page ကို ေၾကာ္ညာအေနနဲ႔ ေတြ႔ျမင္ၿပီး Like ျပဳလုပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သတိျပဳရမွာကေတာ့ Interests မွာ Page မ်ားကို ရိုက္ထည့္ၿပီး ရွာေဖြရင္ Interests မ်ားကိုလည္း ျပသေပးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ Page ကို မွန္ကန္စြာ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက Interests မွာ Page မ်ားကို ရွာရာမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ Page မ်ားကို ျပသေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ Page မ်ားကို ျပသေပးျခင္း မရွိပါဘူး။ Facebook ကလည္း အဲဒီအေၾကာင္းအရင္းကို တရား၀င္ေၾကညာထားျခင္း မရွိပါဘူး။
၄။ Daily Ad Budget သတ္မွတ္ပါ။
Facebook ေၾကာ္ညာ၀န္ေဆာင္မႈရဲ႕ စြမ္းရည္ကို သိသာထင္ရွားစြာ ျမင္ေတြ႔ရေစဖို႔အတြက္ Lifetime Budget အစား Daily Budget ကို အသံုးျပဳပါ။ အသံုးျပဳတဲ့ ေနရာမွာလည္း တစ္ေန႔လွွ်င္ တစ္ေဒၚလာ ကေန ႏွစ္ေဒၚလာ အတြင္း ေငြနည္းနည္းနဲ႔ စတင္ ေၾကာ္ညာပါ။ တစ္ပတ္ေလာက္ ေၾကာ္ညာကို ထုတ္လႊင့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အရွိန္တစ္ျဖည္းျဖည္းရလာၿပီ ဆိုရင္ Daily Budget ကို တစ္ႀကိမ္မွာ နည္းနည္းစီ တိုးေပးပါ။
Facebook ဟာ ေၾကာ္ညာျခင္းနဲ႔ ေစ်းကြက္တိုးျမင့္ျခင္းအတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပလက္ေဖာင္း တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ Facebook မွာ သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို ထိိေရာက္စြာ ေၾကာ္ညာႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ားစြာထဲကမွ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္၀က္ကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းမ်ားကို သိမွသာ သင့္ၿပိဳင္ဖက္မ်ားထက္ သင္ဟာ Social Media Marketing နယ္ပယ္မွာ နွာတစ္ဖ်ားသာေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Credit to ==> Myanmar Digital Life Journal